| Forfatter |
|
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 05:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiocubes kan du roligt handle med. Bare vær opmærksom på at det er japanske versioner de sælger, hvor der følger en trafo med, så du kan bruge det her hjemme. Ofte kan du dog med japansk grej, blot flytte en jumper inde i apparatet, for at den passer til vores spændinger
|
| Til top |
|
| |
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice! Og den trafo gør hverken noget med lydkvaliteten eller ydelsen?
__________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha jeg napper lige 2 stk B-1000f så =) min luxman m6000 er alligevel ved at være ret gammel
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt fra en af gutterne i Lyd Portalen i Lyngby at grunden til at de ikke sælges herhjemme, er fordi Luxman ikke har fået CE-mærket sine produkter, og vist heller ikke gider rode med det.
Skulle være derfor man kun kan købe det gennem nogen steder i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adr, fjernbetjening...;)
Nej, det ser godt ud det gear. Hvad koster den forstærker (505) på danske plader?
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Audiocubes kan du roligt handle med. Bare vær opmærksom på at det er japanske versioner de sælger, hvor der følger en trafo med, så du kan bruge det her hjemme. Ofte kan du dog med japansk grej, blot flytte en jumper inde i apparatet, for at den passer til vores spændinger |
|
|
Luxman trafoer til det Japanske marked kan ikke ændres til 220V, eneste løsning er en ekstern trafo til konvertering fra 100-110v til 220-240V ! Jeg har selv haft en Luxman L-570X´s fra Japan og det fremmer ikke lydkvaliteten med en extern trafo ! Jeg var skuffet over lyden fra L-570X´s og tror desværre at det skyldes at det var en 100V udgave og den nødvendige trafo til konvertering. Jeg brugte en trafo som var mega overdimensioneret for en sikkerheds skyld men forstærkeren lød med tyndbenet slet ikke som Luxman plejer at lyde. Har selv haft L-530,L-550 samt L-540 tidligere !
Såvidt jeg har erfaret er Accuphase det eneste Japanske produkt ,hvor trafoerne kan konverteres ved at flytte rundt på jumpere inde i forstærkeren !
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Tweaker skrev:
| Audiocubes kan du roligt handle med. Bare vær opmærksom på at det er japanske versioner de sælger, hvor der følger en trafo med, så du kan bruge det her hjemme. Ofte kan du dog med japansk grej, blot flytte en jumper inde i apparatet, for at den passer til vores spændinger |
|
|
Luxman trafoer til det Japanske marked kan ikke ændres til 220V, eneste løsning er en ekstern trafo til konvertering fra 100-110v til 220-240V ! Jeg har selv haft en Luxman L-570X´s fra Japan og det fremmer ikke lydkvaliteten med en extern trafo ! Jeg var skuffet over lyden fra L-570X´s og tror desværre at det skyldes at det var en 100V udgave og den nødvendige trafo til konvertering. Jeg brugte en trafo som var mega overdimensioneret for en sikkerheds skyld men forstærkeren lød med tyndbenet slet ikke som Luxman plejer at lyde. Har selv haft L-530,L-550 samt L-540 tidligere !
Såvidt jeg har erfaret er Accuphase det eneste Japanske produkt ,hvor trafoerne kan konverteres ved at flytte rundt på jumpere inde i forstærkeren ! |
|
|
Har du haft L-540 i 220V?. Jeg har selv en Luxman M-05, der kan stilles om mellem 100V og 220V. Ved 100V bruger jeg også en ekstern transormator. Der er ingen forskel i Lyden. Jeg læste et sted på nettet, at den generation af Luxman produkter, der fulgte efter L-550, M-300 osv, havde fået bedre kontrol i bassen. Den lidt svampede lyd i de ældre produkter, skulle her være erstattet af mere kontrol. Som med meget andet, havde princippet et fancy navn, jeg dog ikke kan huske.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg mener det hed DUO-BETA
carsten
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu heller ikke forestille mig at en trafo vil ændre det store på lyden, hvis overhovedet. Jeg er bare mere i tvivl om, om Luxman stadigvæk har den samme varme lyd, de var så kendt og elsket for, før i tiden.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Jeg kan nu heller ikke forestille mig at en trafo vil ændre det store på lyden, hvis overhovedet. Jeg er bare mere i tvivl om, om Luxman stadigvæk har den samme varme lyd, de var så kendt og elsket for, før i tiden.
|
|
|
Luxman lyden fra 80'erne, tror jeg ikke man skal regne med i de nye produkter. Selv har jeg ikke hørt de nyeste produkter fra firmaet, men jeg hørt lidt af serien fra sidst i 90'erne. Den serie, der kom umiddelbart efter 0 serien. Min oplevelse af disse produkter var lidt mere kontrol og detaljering men også lidt mindre af den røragtige og fyldige lyd som f.eks. M-300 og L-550 besidder.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ Har du haft L-540 i 220V?. Jeg har selv en Luxman M-05, der kan stilles om mellem 100V og 220V. Ved 100V bruger jeg også en ekstern transormator. Der er ingen forskel i Lyden.
Jeg læste et sted på nettet, at den generation af Luxman produkter, der fulgte efter L-550, M-300 osv, havde fået bedre kontrol i bassen. Den lidt svampede lyd i de ældre produkter, skulle her være erstattet af mere kontrol. Som med meget andet, havde princippet et fancy navn, jeg dog ikke kan huske. [/QUOTE] !
Yep jeg har sågar haft 2 stk Luxman L-540, som der trods alt er solgt en del af i DK ! L-540 er klart mere stram i lyden end L550 stadigvæk uden at være alt for kold og analytisk !
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har et par "Classic" produkter - det kan være at lyden også er mere klassisk luxman på dem - desværre har de givet dem golde grå alu nuance som fx l120 havde og ikke den let skurede og sølv/nikkel varme tone som L58 og ældre havde -
det bliver spændende at gølge med om nogen tør springe ud
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |