Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nyt stereoanlæg, budget 6000,-. Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blindwillie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg i timevis surfet rundt herinde for at se om jeg kan finde information nok til at sammensætte et nyt anlæg, men jeg er ikke sikker på mine evner rækker. Jeg håber der er nogle af jer, der har tid og lyst til at give et hint eller to.

Jeg har maksimalt 6000 kr. til forstærker, højttalere og cd-afspiller - meget gerne brugt. Jeg har lige skilt mig af med min PMA-920 og B&W601 s3, som jeg egentlig var ganske godt tilfreds med, men som jeg i et svagt øjeblik kom til at sælge. Så lydmæssigt noget i den retning. Jeg hører primært rock og country.

Af hensyn til konen (og stuens indretning) er det nok bedst, at det ikke er gulvhøjttalere. Men de må godt være af en god størrelse, bare de kan stå på en lavthængende hylde el. lign.

Jeg vil være jer evigt taknemmelige, hvis I vil hjælpe! :)

PS. Jeg har selv haft kig på følgende forstærkere, men jeg ved ikke om budgettet holder, når cd og ht skal på også:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61405257

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61385974

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61071174

Venligst, Asger

Til top Vis blindwillie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blindwillie

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Havde det været mig ville jeg tage den Denon PMA 1500R. det er en rigtig god forstærker til prisen, og så har du flere penge til det vigtigste, -  højtalerne

Et godt og meget ofte bud på en højtaler til din pris er Dali 850.

og 850'eren er faktisk rigtig god til rock og country og noget i den dur.

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Holfi og drop det hifi klub gear -
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Vil anbefale at bruge største delen af pengene på højtalere, da de typisk gør den største forskel.

Alt efter om du ikke vil bruge flere penge på sigt, eller ikke har flere penge, så prøv at købe noget du ikke behøver at opgradere senere, så hellere
køb 1-2 ting godt, og så noget lidt billigere du kan opgradere når du har råd.

Men min bud er ca. 50% på højtalere.
Til top Vis morellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morellen

blindwillie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svarene!

@6000JGA: Det kunne jo gøres billigt med den forstærker. Men højttalerne, de Dali 850, de er desværre gulvhøjttalere, ser det ud til? Jeg skal tage mange kampe for at få dem integreret i stuen :) ... Findes der noget lignende, som er lidt nemmere at få op på væggen eller på en hylde?

@C.Bukowski: Nu ved jeg ikke lige, hvad for noget af det, der er hifi klub gear??? Men Holfi har jeg jo set omtalt flere steder som rigtig god. Men hvilke højttalere er gode til den - er det også Dali 850, der kan anbefales der?

@morellen: Umiddelbart tænker jeg at CD-afspilleren er den jeg kan vente med at opgradere. Men jeg har så heller aldrig haft mulighed for at høre forskel på en god og en billig CD-afspiller. Men i prislejet 3000 kr. for brugte højttalere, så er Dalierne jo et godt bud - hvis ikke det var fordi de var så pokkers svære at stille på en hylde :)

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt du skrev ingen gulv højtaler, men der er dog en jeg lige vil fremhæve, dls r55 til fornuflig pris

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=123811

forstærker : http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=123552

cd: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=124506

ved at handle lidt om prisen burde du kunne få det ned på under 6000 kr.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej Blindwillie.

Holfi'en er en rigtig fin forstærker (jeg er selv meget glad for Holfi), men jeg tror ikke at en Dali 850 er det bedste match for sådan en, dertil er Dalien for stor.

Jeg tror at et sæt Avance højttalere vil spille godt på sådan en fætter. Der er et sæt Magnum 123 til salg på dne blå: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61381627
Det er over budgettet, men det burde også være muligt at presse prisen på de to.

Disse Infinity'er er også rigtig gode: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61297438 men jeg har dog aldrig hørt dem på Holfi. På et stort sæt Bow lød de rigtig godt.

Der er også et sæt Dali 350: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61359137 Sælger skriver godt nok at det er 3-vejs, aktiv model, men det er vist i overkanten at påstå . 2-vejs og alm. passiv.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart købe holfièn......og så måske nogle B&W dm602s3,efter min mening en rigtig god og dynamisk højtaler(størrelsen taget i betragtning)

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

blindwillie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Wow. Mange tak for alle de gode forslag!

Jeg tror jeg vil tage et nærmere kig på den Holfi. Er der nogen, der kan fortælle mig hvad en Nad RIAA er? En form for forforstærker? (damn... 4 x for i træk :D)

Og nu hvor nogle af priserne er lidt over det forventede budget, så må jeg lige høre jeres mening om, om det ødelægger det hele, hvis jeg finder en billigere brugt cd-afspiller? Fx en billig Technics eller lignende?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

blindwillie skrev:

Jeg tror jeg vil tage et nærmere kig på den Holfi. Er der nogen, der kan fortælle mig hvad en Nad RIAA er? En form for forforstærker? (damn... 4 x for i træk :D)

Og nu hvor nogle af priserne er lidt over det forventede budget, så må jeg lige høre jeres mening om, om det ødelægger det hele, hvis jeg finder en billigere brugt cd-afspiller? Fx en billig Technics eller lignende?

Riaa er en forstærker til signalet fra en pladespiller, signalet vandre fra pladespilleren til riaa og der efter til for/int forstærker.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener at du vil bruge 6000 kr. nu på et system og ikke bruge nævneværdig flere penge sener, så vil jeg ikke ned priotere cd-afspilleren. Hvis du der i mod vil bruge flere penge sener, så vil jeg nok smide alle pengene i ht og forstærker og så finde en billig cd-afspiller som bare skal holde ind til der er penge til en fornuftig afspiller, ind til pengene er skrabt sammen må du så bare leve med at systemet ikke giver maks udbytte for skillingerne, 

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg tænker at du evt. kunne få sådan en kombo her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_viso _two_dali_lektor_1_system_.htm

Det koster godt nok fra ny 7000,-, men så har du alt i et, og konen bliver glad. Du mangler vel egentlig så kun højttalerkabler.

Men du skriver at du var glad for dine B&W, og for mig er der stor forskel på lyden fra Dali og B&W. (Jeg er selv B&W-mand).

Gode brugte B&W kunne være 705'erne. Har set denne, men så bruger du hele dit budget :

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61411106

Ellers måske brugte i B&W's CM serie.

Hvis du er meget glad for B&W lyden, så vil jeg anbefale dig også at kigge på Monitor Audio. De gør det også godt. F.eks. denne på tilbud (Tape connection giver prisen pr. sæt, så det er sætprisen, der er 2600):

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44& amp;product_number=1044113

Der er også et link til en anmeldelse af højttaleren på siden.

blindwillie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bestemt, jeg vil satse på at smide flere penge efter en CD-afspiller senere. Så jeg tror jeg bliver nødt til at leve med en uhyre billig cd-afspiller til en start. Men det har jeg haft længe, så det går nok :)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

prøv at drøne ind på www.fyndborsen.se og kig nærmere på XTZ højttalere
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Puffo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hvad med http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=124490 så har du stadig 3000 til nogle fornuftige højttallere.

Til top Vis Puffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Puffo

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

blindwillie skrev:

Det er sikkert også en ganske fin forstærker.. problemet er bare at den ofte ses på brugtmarkedet til 2000-2500kr. Gider man så betale 3500?

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

blindwillie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:

Det er sikkert også en ganske fin forstærker.. problemet er bare at den ofte ses på brugtmarkedet til 2000-2500kr. Gider man så betale 3500?

Hmm. Ret god pointe. Tak for det. Jeg har tid endnu, så jeg kan godt vente til en mere fornuftig pris dukker op. Og nå at kigge på de mange andre muligheder :)

Nogen ideer til, hvad der ellers passer godt til fx Avance højttalerne? De har en god størrelse og pris.

blindwillie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

@Norvig: Jeg havde på en eller anden vis overset dit indlæg. Tak for dit fyldige indlæg! Nu skriver du, at der for dig er stor forskel på Dali og B&W lyden - kan du beskrive det lidt nærmere?

Et af problemerne med at købe brugt hifi, når man ikke ved så meget om det, er at det er lidt svært at komme til at høre tingene - især sammen. Rigtig meget af det hifi, der er til salg er sjovt nok på sjælland. Gad vide om vi jyder er for nærige til den slags udstyr :-D

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

@ Blindwillie

Det er lidt svært at sige, men for mig har B&W mere blødhed, hvor Dalierne et mere lineære. Det er nok den måde mellemtonen lyder på. B&W'erne føler jeg måske er mere tilbagelænede.

Men jeg forstår godt, at der er mange, der vælger en Dali.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage ned i HFK og lytte til forskellen. Hør også gerne forskellen mellem de forskellige Dali. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes