Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 04:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til ny cambridge forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 August 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har ansøgt om at låne 2800kr hos hifi klubben(online, 307 kr om måneden i 12 måneder) for min effektforstærker er ved at være slidt, den for mine Dali concept 1 til at forvrænge svagt i basområdet og med min aktive subwoofer fra Cerwin Vega VE-28SX  tilsluttet med højtalerkabel, er der en konstant brummen når der ikke spilles musik og subwooferen ikke står standby(tilsluttet direkte til computeren med et signalkabel er der ikke noget problem).

Helt galt går det når jeg prøver med forforstærken (rotel RC-965BX) der for fronthøjtalerne en kraftig susen og der er stadig konstant brummen fra subwooferen når den ikke spiller musik og ikke er på standby.

Hvis jeg for lånet, har jeg tænkt på at jeg vil købe denne forstærker http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/cambr idge_540a_v2_forstaerker_soelv.htm

som spiller højt nok, har fjernbetjening ,en avanceret bekyttelse mod overbelastning (cap5) og god lyd,dog synes jeg den har lidt lysere lyd en Nad 315BEE som der er leverings problemer med (ca 3 uger) som har en gengivelse af diskanten der ikke er så markant men tilgengæld tror jeg den mangler lidt effekt (rms) i forhold til Cambridgen.

Jeg har en Asus N50VN bærbar computer med et rimligt lydkort,der har jeg et sæt 3 meter Profigold kabel med minijackstik i den ene ende og 1 sæt phone i den anden ende til effektforstærkeren og så ellers noget højtalerkabel til subwooferen, Jen Tech Sky 4.0 (supra) og det samme fra subwooferen til et sæt Dali Concept 1.

Jeg vil så høre hvordan jeg for den bedste lyd ?

1:ved at tilslutte 1 sæt højtaler kabel fra cambridgen til subwooferen og 1 sæt højtalerkabel fra subwooferen til dalierne, så skulle dalierne få delt bassen i et område fra 50-130hz så de lyder lidt mere åben og mindre presset i mellemtone/bas området.

2:ved at bruge et signalkabel til subwooferen fra preout på cambridgen og højtalerkabel fra cambridgen til dalierne som så spille uden at blive delt under 130 hz som de nemt kan tåle med kun 60 watt pr kanal.

Hvad vil gi den bedste lyd ?

Resten op til de 2800kr vil jeg enten bruge på forsikring i 5 år(betaler selv diferensen ca 100kr),måske købe den lidt dyrere Cambridge Audio 640 v2 som koster 2800kr(men er ikke på hifiklubbens hjemmeside) eller købe noget bedre signalkabel,højtalerkabel fra hifi klubben

Hvad vil i anbefale jeg bruger resten på ?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Vil i hvert anbefale at du IKKE bruger pengene på kabel.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det være ? alt andet som giver  forbedringer af lyden vil koste væsentligt mere en 4-500kr og det kabel jeg har er ikke noget specielt så noget andet kabel kunne nemt give hørbar forbedring til kun 4-500kr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Bedste lyd: jeg vil anbefale løsning 1; men det er jo rimeligt enkelt at afprøve begge løsninger, så jeg synes du skal prøve dem begge og så bruge det setup, som DU synes lyder bedst.

Brug pengene på en bedre forstærker
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes