Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fostex patch bay hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået fat i en FOSTEX Patch Bay model 3011 16 kanals med RCA til RCA

manualen er her http://www.fostexusa.com/support/pdf/fostex/3013/3013_owners _manual.pdf
- den viser dig ikke hele aparatet men kun et enkelt sæt stik

Den ser sådan ud
http://img256.imageshack.us/img256/7670/180663911.jpg

http://img512.imageshack.us/img512/1030/patchbay04.jpg

Det er jo ikke en mixer men en masse stik - der står noget med at der er nogle switches der automatisk slår til ? med mindre man louper dem ? og at man kan lave om på det ved at bytte om på for og bagside ?

hilfe hilfe

Kan man bruge den til en masse aparater der skal i samme indgang eller et det blot en Spejling af ens forsærker som så tilgengæld vender ud af så man slipper for at skulle have den ud af reolen hele tiden??

hilfe hilfe

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 August 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jaaarrr.... Det er nok det sidste R-L-B - altså såkaldt patch-bay, som du selv skriver . Patchbays er for at gøre det hele lettere og man kan kombinere ind/ud på en del opkoblede units, som man nu nu en gang vil have til at "tale sammen". Jeg noterer mig, at det er ren RCA-opkobling og konkluderer derfor, at det ikke er noget, som man typisk anvender i proff kredse, da man stort set altid benytter sig af XLR-forbindelser - både i studier og live. Jeg for min part har alrtid været live-lydmand og er kun stødt på RCA i "amatør-enden" dvs. tilslutningenaf en CDmaskine/minidisc til PA'et - altså i maskinenden. Allerede tilslutningen til PA er foregået med 1/4" jacks

Dog kan man forestille sig, at de i seneste års meget populære Harddisc-recordere, men også powermixere til mindre opstillinger mv har muligheder for RCA-tilslutninger og netop  i dette segment har fostex sat sig på en pæn del af markedet. De var også pænt inde over i studiebranchen - især mindre lokale studier, som bl.a. lever/levede af at lave radioreklamer.

Jeg tror umiddelbart godt, at du kan bruge denne Foxtex enhed til at "shuffle" lidt mellem forskellige apparater, som så alle selvfølgelig RCA-baserede - og at du netop skal se alle disse tilslutninger som "forlængelser" af de chassisstik, som sidder på bagsiden af vores sædvanlige forforstærkere og så videre. En ganske handy ting, hvis man ikke gider blive ved med at skubbe - dreje flytte - hive ud osv med sine enheder - dette er nu ganske forståeligt, da dette nogle gange efterhånden kan blive lidt trals.

Mht. switchene, så tror jeg helt klart, at det er lavet mhp at skulle "lukke" de åbne forbindelser af hensyn til reduktion af støjniveauet.

Det kunne være skægt nok at prøve at eksperimentere lidt med sådan én - - Det kunne gøre livet lidt lettere for geeks som os, som i dén grad skifter ud mellem tingene hele tiden. Big smile

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

Så vidt jeg kan se er det, som du selv er inde på, en "spejling" af din forstærker/signalkilders ind/udgange. Du har så flere
muligheder for dit setup, idet det kan tilsluttes sådan at du har et normalt setup når alle patch kabler er fjernet men så bytte om
på signalkilder/forstærker hvis der isættes et patch kabel. Alternativt kan du lade panelet være en ren spejling, således at der
skal patch kabler isættes for at tilslutte en signalkilde/forstærker indbyrdes.
Vigtigst er at du får lavet et system hvor ud- og indgange er godt markerede. Held og lykke med projektet

Edit: Hvad jeg ikke lige fik nævnt: Hvis du vælger den første løsning skal "front" vende fremad, hvor imod den sidste løsning
skal "front" vende bagud.

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes