Sendt: 08 August 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaarrr.... Det er nok det sidste R-L-B - altså såkaldt patch-bay, som du selv skriver . Patchbays er for at gøre det hele lettere og man kan kombinere ind/ud på en del opkoblede units, som man nu nu en gang vil have til at "tale sammen". Jeg noterer mig, at det er ren RCA-opkobling og konkluderer derfor, at det ikke er noget, som man typisk anvender i proff kredse, da man stort set altid benytter sig af XLR-forbindelser - både i studier og live. Jeg for min part har alrtid været live-lydmand og er kun stødt på RCA i "amatør-enden" dvs. tilslutningenaf en CDmaskine/minidisc til PA'et - altså i maskinenden. Allerede tilslutningen til PA er foregået med 1/4" jacks
Dog kan man forestille sig, at de i seneste års meget populære Harddisc-recordere, men også powermixere til mindre opstillinger mv har muligheder for RCA-tilslutninger og netop i dette segment har fostex sat sig på en pæn del af markedet. De var også pænt inde over i studiebranchen - især mindre lokale studier, som bl.a. lever/levede af at lave radioreklamer.
Jeg tror umiddelbart godt, at du kan bruge denne Foxtex enhed til at "shuffle" lidt mellem forskellige apparater, som så alle selvfølgelig RCA-baserede - og at du netop skal se alle disse tilslutninger som "forlængelser" af de chassisstik, som sidder på bagsiden af vores sædvanlige forforstærkere og så videre. En ganske handy ting, hvis man ikke gider blive ved med at skubbe - dreje flytte - hive ud osv med sine enheder - dette er nu ganske forståeligt, da dette nogle gange efterhånden kan blive lidt trals.
Mht. switchene, så tror jeg helt klart, at det er lavet mhp at skulle "lukke" de åbne forbindelser af hensyn til reduktion af støjniveauet.
Det kunne være skægt nok at prøve at eksperimentere lidt med sådan én - - Det kunne gøre livet lidt lettere for geeks som os, som i dén grad skifter ud mellem tingene hele tiden. 
Vh
Freddy
|