| Forfatter |
|
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Håber på et par gode råd fra de dygtige folk herinde:)Har ikke selv den store erfaring...kan kun høre når det lyder godt:)
Har DLS m66 nypris ca. 20K http://www.dls.se/sv/home/prod.html?produkt=sv_682
Kører nu med alt for lille Marants sorrundreciever 5600 -
derfor kigger jeg efter passende opgradueing af forstærker som jeg vil kople i pre-out på Marants til fronter/ 2 kanals. Har fået anbefalet denne Musical Fidelity A 1008 Amp til 17K . Skulle også have god DAC(for Squessebox) hedder det vist og pladespiller indgang. Prisen 17 K er min maks budget. Forøvrigt mærkelig prispulitik med at nedsætte 13K synes jeg.
Links til MF
http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&product _number=3302053
1. Mit spørgsmål går så på - lyder det som som en god ide??
2. Er der nogen der har andre forslag til forstærker i den prisklasse eller billigere jeg kan lytte på (skal jo nok være muligt at låne med hjem sammen med mine DLS er?)
Håber nogen kan give et par tips/ vil jo gerne inverste i det helt rigtige...:)
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok spare lidt penge og købe xpa-2 som er på tilbud for tiden.
http://emotiva.com/xpa2.shtm
den skulle virkelig sparke røv på det meste og have en særdeles god lyd.
den kan sendes til dk for 6000-7000 via www.shopusa.com
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende alternativ og prisen:)- men er den i klasse med MF? og cirka samme faciliter?
|
| Til top |
|
| |
Gainsbourg Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tyros
Jeg har selv en kombination af DlS m60 og Musical Fidelity A5.5 Amp og A5.5 CD. Personligt syntes jeg at det fungere rigtig godt, og at der forefindes en god synergi mellem de to produkter. Man bør dog efter min erfaring undgå kabler der ligger til den lyse side, og hellere vælge kabler der kan bibringe varme og fylde ( kobber kabler af god kvalitet) . Personligt er jeg endt op med Audioquest, man har dog prøvet en del på kabel siden, hold dig væk fra Nordost det bliver simpelhen en alt for analytisk og kold præsentation af musikken.
mvh
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gainsbourg
Dejligt at høre nogen der har erfaring med denne kombination af DLS og MF og at det fungere godt. Der er åbenbart ikke mange i dette forum der har lignende setup?/ men det gør det jo ikke ringere
Jeg har stadig prøvelyt til gode i TC og hjemme men det skal man selvfølgelig starte op med. Men har lyttet både M60 og M66 og de ligger naturligvis tæt synes jeg/ dog er bassen i M66 lidt mere ustyrlig(kraftig) med min nuværende lille amp. Derfor er formålet også at få mere styr på bassenn med en kraftigere amp. evt. dit valg MF A5.5 eller 1008 og jeg efterlyser også bedre lyd ved lav lydstyrke.
Har ikke nogen erfaring med kabler udover hvad TC har anbefalet/ derfor er jeg meget glad for dine råd omkring det og have det in mente/ har ikke tænkt over det har så stor indflydelse på lyden. Du nævner undgå kabler til lyse side/ er det fordi MF lyden ligger til den lyse side? / så man derfor kompensere for det med Audioquest? Går udfra du tænker på HT kabel .
|
| Til top |
|
| |
Gainsbourg Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tyros
Umiddelbart vil jeg beskrive MF som værende fuldstændige neutale, der intet der stikker ud til siderne. Det betyder ligeledes at MF er meget loyal overfor de indspillinger du fodre den med. Dårligt produceret cd´er har en tendens til lyde lyse(tynde) mens velproduceret cd´er disker op med masse af fylde og bund.Med andre ord du får hvad der ligger på pladen på godt og ondt. Mht til kabler har jeg erfaret, at det forholdvis let at "manipulere" lyden i den retning man ønsker, da MF´erne somsagt er særdeles neutrale. Mht til den varmere lyd udsprang dette af en lydmæssig præference, jeg foretrækker selv en klang-balance der ligger lidt til den varme side.Men der findes sikkert andre der foretrække en mere klinisk/neutral præsentation ( og så kan nordost sikkert være et glimrende valg). Pointen at man med MF´erne befinder sig i gunstig situation hvor div .kabel tilvalg kan honorere ens musikalske præference. så valget af Audioquest var ikke for at kompensere, men et udtryk for en præference. Angående din efterlysning af god og detaljeret lyd ved lavere lydstyrker ville dette også blive tilfredsstillet af MF´erne. Hvad angår bassen er den også rigtig god, den er ikke massiv(forstået som dominerende) tilgengæld er den detaljeret, vel -kontrolleret og defineret. Der er ikke andet for, at du må en tur ned i TC for at lytte og danne dine egne indtryk. god fornøjelse Mvh.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej !
Hvis du alligevel skal lytte til Musical Fidelity i TC, ville jeg helt klart også give deres moon forstærker et lyt. Moon forstærkerne er efter min mening bedre forstærkere end Musical Fidelity. De er mere homogene og narturlige i lyden. De har en hvirkelig god klangbalance, som aldrig bliver hård. Du vil i højere grad kunne nyde, selv dårlige indspildninger over moon iforhold til MF. Moon er ligeså detaljeret som MF, men er på samme tid behageligt at lytte til ved lang tids lytning. Instrumeneter og stemmer har også en rigtig god vægt bag sig, og lyder meget hvirkelige.
Som billigt alternativ kan jeg anbefale Jolida JD 1501 hybrib, med tungsol 12AX7 rør i forforstærkeren, den klinger rigtigt godt sammen med DLS M modellerne. Meget nartulig lyd
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
|
Som billigt alternativ kan jeg anbefale Jolida JD 1501 hybrib, med tungsol 12AX7 rør i forforstærkeren, den klinger rigtigt godt sammen med DLS M modellerne. Meget nartulig lyd
|
|
|
hej tc
Hvem forhandler dem i det lyse Jylland ?
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør CattyLink.com ! Men hov, det ligger hvist ikke i jylland Ellers Tekni-fi.dk,hvis det absolut skal være I Danmark (så bliver prisen over det dobbelte). Jeg har handlet med Cattylink 2 gange og det har begge gange været en god oplevelse. Jolida RC1501 hybriden koster ca 4000kr med forsendelse, told, afgifter osv. Det er dog rigtig vigtigt at skifte rørene i forforstærkeren, hvis, man vil have fuldt udbytte af forstærkeren. Men prøv at læse om den på nettet, den får rigtig god omtale 
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan den også køre som pre-out fra en sorruound resivier? Det lyder da som et røverkøb  hvis den kommer op i nærheden af MF erner ydeevne....?
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
kan den også køre som pre-out fra en sorruound resivier? Det lyder da som et røverkøb hvis den kommer op i nærheden af MF erner ydeevne....? |
|
|
Den har variabelt og fixed output, så man kan måske køre igennem dem. Ellers kommer Jolida snart med en ren effektforstærker der hedder noget i nærheden af JD P1501RC. Du har også mulighed for at købe en Jolida JD 1704 3 kanalsforstæker og så koble den sammen med Jolida JD1501RC 2 kanalsforstærker. Den kombination har fået gode anmeldelser og koster under 10.000 kr.
MF går lidt dybere i bassen end Jolidaen og har måske en smule mere åben lyd, til gengæld syntes jeg Jolidaen har en mere naturlig lyd, som man kan lytte på i timevis.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 04 September 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det er blevet forslået tidligere, synes jeg også du skal overveje Emotiva. Jeg har selv en Emotiva RPA-2, som jeg er fantastisk glad for. Den er udgået, men så er der jo også Emotiva XPA-2.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Som det er blevet forslået tidligere, synes jeg også du skal overveje Emotiva. Jeg har selv en Emotiva RPA-2, som jeg er fantastisk glad for. Den er udgået, men så er der jo også Emotiva XPA-2. 
|
|
|
Lyder spændende Men:
Er lidt utryg ved at købe ubeset/ uhørt eller hvad det hedder - har i/ du gjort det?
Og har den også mulighed for pre out gennem surround reseiver?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ulempen er jo at man køber ubeset. Men der findes efterhånden en del Emotiva produkter i DK, så måske du kan finde et sted, hvor du kan få en demonstration. Hvis din receiver har pre out, kan du bruge hvilken som helst af Emotivas produkter. Måske vil jeg endda råde dig til en UPA-2, der har samme lydkarakter som den større XPA-2.
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Ja ulempen er jo at man køber ubeset. Men der findes efterhånden en del Emotiva produkter i DK, så måske du kan finde et sted, hvor du kan få en demonstration.
|
|
|
huha det kunne være skønt - men monstro nogen Emotiva findes nogenlunde tæt på vækstjylland ??(PM evt. til mig)så kunne det være meget spændende med en lille testtur...
Er det for at spare lidt på budgettet du tænke på den mindre model eller pga. ren lydmæssig match til DLS m66?
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Måske vil jeg endda råde dig til en UPA-2, der har samme lydkarakter som den større XPA-2.
|
|
|
UPA-2står til ca §299/ hvad den ca koste lev. DK????? DELANEY??
kan jo se dollar er rekord lav idag - kunne jo starte med at prøve den og høre forbedringen her? men mon ikke der skal mere til at trække et par 22k Højtaller??
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En UPA-2 vil i dagens kurs koste 2400,- inkl. alt. Så det er bare go go go.
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha 2400, -det lyder godt nok billigt  hvis den kan gøre en betydelig forskel på mine 2 DLS fronter. Og ser jo umiddelbart flot ud på dine flotte billeder af dit setup.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rosen  Jeg kender ikke specifikt til din receiver, men i forhold til de voldsomt dyre løsninger du nævnte oprindeligt, vil en UPA-2 være et godt sted at starte. Og er det ikke noget for dig, vil du kunne sælge en med et tab på 200-300 kr.
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Tak for rosen 
Jeg kender ikke specifikt til din receiver, men i forhold til de voldsomt dyre løsninger du nævnte oprindeligt, vil en UPA-2 være et godt sted at starte. Og er det ikke noget for dig, vil du kunne sælge en med et tab på 200-300 kr.
|
|
|
min Marants resiver er en 3 år gl. mellemklasse med 7x90 watts til .5k -- så der skal kun hives MEGET  mere ud af mine fronter DLS m66 end den kan sparke
|
| Til top |
|
| |