Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af forstærker i Sverige (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 August 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Har kig på en brugt forstærker til godt 20.000kr i Sverige. Imidlertid er mulighederne for at afsende forstærkeren fra Sverige væsentlig bedre end selv at rejse derop og afhente den da den befinder sig i Ludvika (nord for Stockholm) og jeg selv bor i Århus. Jeg kan flyve derop for godt 2000kr tur/retur, og tage toget for godt 1500kr tur/retur mens UPS kan sende forstærkeren for godt 600kr.

Afsendelse via UPS forudsætter dog at jeg forudsender pengene hvilket jeg er en smule usikker på. Ville derfor høre om nogen havde erfaring med at købe brugt HiFi i Sverige for herefter at få varene sendt. Umiddelbart er jeg temmelig i tvivl om min retsstilling hvis afsender efterfølgende ikke sender forstærkeren efter at have fået penge.

Har fundet sælger via det svenske "Hifimagasinet", og kan bekræfte både hans adresse og telefonnummer.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Synes at have læst et indlæg herinde tidilgere, om én som var blevet snydt af en svensk sælger. (Brugtmarked også). Prøv evt. at søg lidt rundt og se om du kan finde det.

Men som med alle andre brugthandler gælder det, at hvis prisen er for god til at være sand, så skal alarmklokkerne ringe.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har det sådan, at hvis det drejer sig om "mindre" beløb, altså nogen tusind eller deromkring, så tør jeg godt tage chancen
og får sendt. Men når det drejer sig om 20.000 kr. Så ville jeg nok ofre de 2000 eller bruge paypal - har du overvejet paypal?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville slet ikke gøre det for det lyder alt for usikkert.

Sig at du vil give 17.000. så er der til rejsen

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 August 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hvilken forstærker drejer det sig om ?

Jeg har engang købt i Sverige hvor grejet blev sendt pr busgods og afleveret på en Tankstation i København, husker ikke om det var pr opkrævn eller betalingsmetode da det er nogle år siden..

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Synes at have læst et indlæg herinde tidilgere, om én som var blevet snydt af en svensk sælger. (Brugtmarked også).

Det har jeg så desværre også oplevet med en svensker (fra Stockholm), og det var en kamp at få handlen til at gå tilbage

Dermed ikke sagt at det er typisk "svensk", men går det galt, så er der rigtigt langt derover.

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

hej sortiarius51

hvad har du beslytte  jeg har også funet en effekt til mig  ... og min sælger vil haver at jeg skal overføre kr. 14.000 for han sender den ... men men men  ... hvad så hvis han ikke få den sendt after modtagelse af beløbet ... der er lidt lang at køre der op med "venene" og besøger ham

vi skal  møske køre der op sammen eller kan du tager tog og hente bode min og din..

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes