| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
jeg søger lidt hjælp til at finde de modstans værdiger der skal bruget til en atonator på 10Kohms potmeter
jeg er ikke så god til at søge ting, jeg skulle da gerne skrive de rigtig ting i søgeren så jeg kan finde det jeg søger og det er der det kniber, det kniber med at stave tingene rigtig 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
|
hej der !
jeg søger lidt hjælp til at finde de modstans værdiger der skal bruget til en atonator på 10Kohms potmeter
jeg er ikke så god til at søge ting, jeg skulle da gerne skrive de rigtig ting i søgeren så jeg kan finde det jeg søger og det er der det kniber, det kniber med at stave tingene rigtig  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra du vil beregne værdierne til en attenuator? Her er en javaberegner: http://www.quadesl.com/attenuator.htmlJeg har slået java fra, så jeg kan ikke se om den virker... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beregneren, som Mikkel henviser til fungerer fint.
Du skal blot indsætte den totale modstand - i dit tilfælde mener du vel 10K - så antallet af steps i attenuatoren og endeligt den ønskede dæmpnings varians i dB. Så får du en fin liste over de enkelte modstandes værdi.
Hvis du har problemer med det engelske, kan du lige smide dine ønskede parametre (modstand, antal steps og dæmpnings område), så er der nok en behjertet sjæl, som vil kører beregningen for dig.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak Freddy for de gode links der er lige noget jeg kan bruge 
det jeg søger er vilken værdiger der skal bruges til 10Kohm volume med 28 klik ca. det er vilken værdig til de enkelte step, jeg ved det fines på nettet men jeg vid ikke vor jeg skal søge henne
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet beregningen for dig, og du kan hente en PDF dokument med resulatet herHeld og lykke med projektet.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Jeg har lavet beregningen for dig, og du kan hente en PDF dokument med resulatet her
Held og lykke med projektet.
|
|
|
jeg takker det skal lige studeres, men som jeg ser det liner modstande i seri med hinanden og ikke enkel step, eller tager jeg fejl ???
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
erlingt skrev:
Jeg har lavet beregningen for dig, og du kan hente en PDF dokument med resulatet her
Held og lykke med projektet.
|
|
|
jeg takker det skal lige studeres, men som jeg ser det liner modstande i seri med hinanden og ikke enkel step, eller tager jeg fejl ??? |
|
|
Næh-nej, du tager ikke fejl, og så alligevel lidt fejl tager du  En Attenautor er jo netop opbygget, således at alle modstandene er i serie, og så skifter man med omskifteren mellem de enkelte punkter i seriekoblingen. Det er jo i princippet som en drejemodstand; bare med faste trin. Der er i dokumentet et skema over hvordan forbindelserne laves.
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|