Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Støj fra TV Tuner og lav volumen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThomasR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har investeret i en ekstern TV Tuner boks fra AVerMedia og en LCD fladskærm som jeg bruger som TV. Lyden leveres af stereoanlægget. Det fungerer udemærket men.....
For det første er der en summen på lyden. Når man mute'er er der en summen der er ret irriterende (den er der selvfølgeligt også når der er lyd på). Jeg har prøvet at hive alle stik, pånær strøm og audio, ud af boksen og tonen er der stadigvæk. Den får strøm fra en ekstern transfomator. Det skal siges at problemet  selvfølgeligt er tydeligst når volumen er skruet næsten helt op. Det leder videre til problem nr. 2.
Volumen er utroligt lav, så man er nødt til at skrue helt op for at kunne høre noget som helst. Når man tilslutter den til anlægget skal der skrues op til 50% på forstærkeren for at få noget der ligner normal (ikke højt) lydnivau :-( Og så skal man lige huske at skrue ned igen inden man slår over på CD -> ikke ret smart, da det bare er et spørgsmål om tid før jeg glemmer det
Så jeg tænke, at en mulig løsning på begge problemer kunne være at sætte en lille forstærker ind mellem lydudgangen og forstærkeren. Den skulle så forstærke signalet tilpas meget, så volumen kan stå på ca. det samme som ved CD afspilning. Samtidig kunne man skrue ned for volumen på TV Tuner boksen hvilket så gerne skulle minimere den summende lyd.

Lyder det tåbeligt? Kan det evt. gøres smartere? Er det evt. muligt selv at lave denne forstærker for at spare lidt penge. De fabrikslavede koster, såvidt jeg kan se, fra 800 og op. Men det her er jo bare til TV, ikke HiFi, så kvaliteten behøver måske ikke lige være helt i top.

Håber i forstår mit problem
Til top Vis ThomasR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasR

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hvad har du givet for den TV-tuner??? Kunne en stereo-VHS ikke have gjort det samme for dig???
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

ThomasR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Den kostede godt 1000 kr. i Tyskland. Finten er at den har VGA udgang og kan sættes direkte til enhver VGA skærm.
Til top Vis ThomasR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasR

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Kig på Brinck-elektronik´s hjemmeside (brinck.dk) efter forstærkere i byggesæt, måske den også skal have en reguleret strømforsyning.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes