Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 12:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Valg af forstærker til CW Al-1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
leben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Er ny herinde,

Er lidt på herrens mark efter jeg har købt et par fede CW Al-1000 højtalere.

Kan ikke beslutte mig for hvad jeg skal vælge af forstærker. Er mange forskellige meninger omkring det.

Havde tænkt på en brugt, til en 2500-3000kr og aller max 4000kr. Nogen der kan hjælpe herinde, og måske evt. har noget de vil sælge.?

Leben..

CW vejen frem----->

Til top Vis leben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leben
 
Duxdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 04 November 2009 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil forslå en Nova PA 600 fra Earthquake Danmark, den kan sagtens styre 4 15 tommer basser, så den ville holde dine Al-1000 i et godt grep.

Nova er ikke så kendt umiddelbart, skal selv have en på et tidspunkt, den bliver leveret til døren og sat op, hvis man vil have det....den koster 3995kr. fra ny, du får en spritny forstærker som er mere strømstærk og med mere baskontrol end NAD som mange forslår, bestemt hæderlige forstærkere, men de kan ik følge med Nova'en

Her tænker jeg på NAD 218 og 208

Nova'en er bestemt ikke køn, en sort blikkasse, men den kan nogle ting.

Crowns XLS serie kunne os være en ide, men der får du blæserstøj, og ingen sikkerhedskredsløb, de er meget stribbet for teknik, men de er nu os stærke.

Mit top 3 til dig: Nova Pa 600

                         Crown 602 D

                         NAD 218

Torben

Til top Vis Duxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duxdk
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 04 November 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Duxdk skrev:

Hej

Jeg vil forslå en Nova PA 600 fra Earthquake Danmark, den kan sagtens styre 4 15 tommer basser, så den ville holde dine Al-1000 i et godt grep.

Nova er ikke så kendt umiddelbart, skal selv have en på et tidspunkt, den bliver leveret til døren og sat op, hvis man vil have det....den koster 3995kr. fra ny, du får en spritny forstærker som er mere strømstærk og med mere baskontrol end NAD som mange forslår, bestemt hæderlige forstærkere, men de kan ik følge med Nova'en

Her tænker jeg på NAD 218 og 208

Nova'en er bestemt ikke køn, en sort blikkasse, men den kan nogle ting.

Crowns XLS serie kunne os være en ide, men der får du blæserstøj, og ingen sikkerhedskredsløb, de er meget stribbet for teknik, men de er nu os stærke.

Mit top 3 til dig: Nova Pa 600

                         Crown 602 D

                         NAD 218

Torben

 

Hej,

Til leben,

Find dig en NAD 218/208, jeg tror bare ikke at en NAD 208 er nem at finde mere, jeg har selv en NAD 208, hold dig fra NAD 216 som mange mener er en super forstærker, den har slet ikke effekt nok til at du kan få det sjovt med dine AL-1000.

Du skal huske at hvis du køber en effektforstærker, så skal du også have en kontrol forstærker.

Nu har jeg lige søgt på den Nova Pa 600,  og for mig ser det ikke ud til at den er en NAD KILLER.

Lad os bare tage NAD 218, = 2 * 202watt 8ohm,  2 * 354watt 4ohm,  1 * 700watt Brokoblet 8 ohm, og de tal her er ikke den dynamiske effekt  som der skrives om Nova Pa 600.

 

Du skriver Duxdk ::

Du får en spritny forstærker som er mere strømstærk og med mere baskontrol end NAD som mange forslår, bestemt hæderlige forstærkere, men de kan ik følge med Nova'en

Her tænker jeg på NAD 218 og 208

Jeg mener ikke at du kan skrive sådan uden at du har lavet en test med en feks NAD 218, min mening om NAD 218 er også at den har aldrig tiltalt mig,  men at en Nova Pa 600 på,

2 x 300 watt RMS i 2 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt.
2 x 200 watt RMS i 4 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt.
2 x 120 watt RMS i 8 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt.

Skulle kunne overgå en NAD 218/208 er jeg ikke helt sikker på.

Nu vil jeg lige sige at som jeg forstår det, så taler vi om at spille højt, hvordan en Nova Pa 600 lyder aner jeg intet om.

Kom med lidt mere i forhold til de NADér, så er det helt OK.

feks. så yder en NAD 218 i brokoblet tilstand i 4 ohm  1154watt, og det er ikke dynamisk, det er kontinuerligt.

Jeg kan også læse at der skrives en Nova PA 600 har en 750VA Transformer, en gammel NAD 2600A/2700 på 2 * 150watt  har en 970VA, hvis det har nogen betydning,  for mig har det ikke ,

Her er lige data på en Nova Pa 600.

 Specifikationer på Nova Pa 600:

  • 1200 watt i 4 ohm brokoblet dynamisk.
    760 watt i 8 ohm brokoblet dynamisk
    2 x 600 watt RMS i 2 ohm begge kanaler drevet dynamisk.
    2 x 400 watt RMS i 4 ohm begge kanaler drevet dynamisk.
    2 x 240 watt RMS i 8 ohm begge kanaler drevet dynamisk.
  • 600 watt RMS i 4 ohm brokoblet kontinuerligt.
    380 watt RMS i 8 ohm brokoblet kontinuerligt
    2 x 300 watt RMS i 2 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt.
    2 x 200 watt RMS i 4 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt.
    2 x 120 watt RMS i 8 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt.
  • Frekvensområde: +/- 0.01dB, 20 til 20.000Hz
  • Signal-to-Noise Ratio: Højere end 98dB 
  • Kanalseperation: 100dB.
  • Max. input spænding: 1.5 Volt
  • Total Harmonic Distortion: <0.05%, 20Hz to 20kHz
  • Dæmpningsfaktor: 300 (1kHz, 8 ohm)
  • 750VA transformer.
  • Dimensioner (HxBxD): 88.8x482.6x392 mm.
  • Kan monteres i et standard 19” rack og er 2 unit høj.
  • Flere forstærkere kan stables ovenpå hinanden.
  • Kan stå nederst i et stablet system.
  • Vægt: 16 kg.
  • Dimensioner (HxBxD): 9 x 48,3 x 39,2 cm.
  • Fås i sort.


__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
leben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Duxdk skrev:

Hej

Jeg vil forslå en Nova PA 600 fra Earthquake Danmark, den kan sagtens styre 4 15 tommer basser, så den ville holde dine Al-1000 i et godt grep.

Nova er ikke så kendt umiddelbart, skal selv have en på et tidspunkt, den bliver leveret til døren og sat op, hvis man vil have det....den koster 3995kr. fra ny, du får en spritny forstærker som er mere strømstærk og med mere baskontrol end NAD som mange forslår, bestemt hæderlige forstærkere, men de kan ik følge med Nova'en

Her tænker jeg på NAD 218 og 208

Nova'en er bestemt ikke køn, en sort blikkasse, men den kan nogle ting.

Crowns XLS serie kunne os være en ide, men der får du blæserstøj, og ingen sikkerhedskredsløb, de er meget stribbet for teknik, men de er nu os stærke.

Mit top 3 til dig: Nova Pa 600

                         Crown 602 D

                         NAD 218

Torben

Har faktisk kigget på alle 3 du skriver der. Men kan bare ik kunnet forstå hvorfor alle siger NAD er simpelthen så godt.. Er der så meget forskel på NAD og Earthquake watt? For Earthquake har da ellers altid haft et godt ry indenfor bil anlæg for at nævne et eks.

Og nej, har ikke kunnet finde nogen NAD 218 forstærker til salg., for at se hvad prisen evt. ligger på for sådan en sag..

Til top Vis leben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leben
 
leben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

har lige fået anbefalet en forstærker Behringer A 500, er det noget i har hørt eller har erfaring med?
Til top Vis leben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leben
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg lige sige at det er en fed højttaler du har fået fat i, det var nu tider...

Jeg havde Nad 208 til mine Al-1000 i sin tid, og det klarede den fint.. Det spillede tårnende højt, og med en bas der næsten gjorde ondt.. hehe.. Og det er sikkert det du er ude efter... tror ikke at du bliver skuffet med Nad 208, og man kan jo altid brokoble, det overvejde jeg den gang.

Jeg ville også tro at forstærkeren kan findes til omkring 2500 - 3000. Nu har jeg så ikke lige kunne finde den nogen steder på nettet, men den er af og til, til salg.

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
Duxdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 04 November 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej Poul-erik

Jeg fik ikke sagt at min viden har jeg fra Hasselhorf her fra siden, han har haft 218 og 208, de kan ikke følge med novaen og crown xls når det handler om baskontrol.

Torben

Til top Vis Duxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duxdk
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 05 November 2009 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

Duxdk skrev:

Hej Poul-erik

Jeg fik ikke sagt at min viden har jeg fra Hasselhorf her fra siden, han har haft 218 og 208, de kan ikke følge med novaen og crown xls når det handler om baskontrol.

Torben

Hej,

OK, det kan være at den har mere styr på det, Hasselhof plejer at have styr på det.

Jeg købte engang en Crown XLS 602B til mine AL-1000, det kan godt nok spille højt hvis det er det man går efter

Desvære har den model en meget støjende blæser, sådan noget blæserkøling kunne vel godt laves så det er termostat styret, alså først bliver aktivt når der kommer noget varme i forstærkeren.

På XLS 602B starter den på fuld speed så snart man tænder forstærkeren. 

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
Duxdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 05 November 2009 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Hej Poul-erik

Ham Hasselhof ved noget om det ja, men det gør du godt nok os, har os læst meget af det du har skrevet.....jeg ved ikke super meget om hifi selv, og håber ikke at mine indlæg blive forstået som en nedgøren af noget?

Personlig har jeg ikke brug for at spille mega højt, da jeg bor i lejlighed, havde i sin tid et par DC-15, og en Denon pma 1060 på 105Watt, det kunne spille højt, men vil nu prøve en hæderlig stærk forstærker med rimelig god baskontrol, det er selvfølgelig ik på Crown k2 styrke, men rimeligt sådan til de penge.

Til Leben

Behringer skulle vidst være et rimeligt sådan mærke i den billigere ende af PA forstærkere, men jeg ville hellere vælge en Crown xls hvis vi snakker PA, og som Poul-erik skriver kan du få modifiseret blæseren på den.

Du kunne os finde en brugt Crown inde på dba, og derved få mere for pengene.

Der er så et par fordele vil jeg mene ved at vælge NAD eller Nova, du får nok en pænere hifi lyd, men os sikringskredsløb, du ville beskytte dine al-1000 bedre.

Torben

Til top Vis Duxdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duxdk
 
mr denon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 05 November 2009 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Et godt bud ville efter min mening være rotel
Til top Vis mr denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr denon
 
Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 05 November 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis det ikke er meningen at dit anlæg skal bruges som spil-højt-fest-næsten-diskoteks-anlæg synes jeg at du skal satse på en hifi-forstærker og ikke de foreslåede semi-professionelle Nova og Crown.

Et par forslag på nogle vellydende og strømstærke forstærkere:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=134793

eller

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=134051

eller

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=133038

VH


Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 05 November 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Duxdk skrev:

Hej Poul-erik

Jeg fik ikke sagt at min viden har jeg fra Hasselhorf her fra siden, han har haft 218 og 208, de kan ikke følge med novaen og crown xls når det handler om baskontrol.

Torben

Nu er der andet i verden en baskontrol. Jeg har ikke hørt Novaen og Crown på AL1000 men 218 har jeg hørt, og det er et godt match.

Dæmpningsfaktoren på en Nova 600 er 300 og på NAD 218 opgivet til over 200. Så rent teknisk er der ikke den store forskel, bortset fra at NAD'en har flere Watt og faktisk vejer 6 kg. mere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:


Nu er der andet i verden en baskontrol. Jeg har ikke hørt Novaen og Crown på AL1000 men 218 har jeg hørt, og det er et godt match.

Dæmpningsfaktoren på en Nova 600 er 300 og på NAD 218 opgivet til over 200. Så rent teknisk er der ikke den store forskel, bortset fra at NAD'en har flere Watt og faktisk vejer 6 kg. mere.

Det var da noget værre vrøvl, at dæmpningsfaktoren er den samme (vi kan ikke vide om de er målt forskelligt) har intet at gøre med om de er bygget ens. Og som garvet rotte burde du da netop vide at der er stor forskel på hvad en forstærker kan på papiret, og på hvad virkeligheden byder på.

Deguello skrev:

Hvis det ikke er meningen at dit anlæg skal bruges som spil-højt-fest-næsten-diskoteks-anlæg synes jeg at du skal satse på en hifi-forstærker og ikke de foreslåede semi-professionelle Nova og Crown.


Hvis vi ser bort fra at Nova'en er lavet til konsummarkedet, så er det ret tydeligt at den bemærkning er baseret på et ikke eksisterende kendskab til XLS'en.


Jeg har ikke hørt Nova'en, men kender både 218 og xls 602. sidstenævnte har væsentligt flere kræfter i realiteten, og udmærker sig desuden med en langt mere nuanceret og velopløst gengivelse.

 

Men i realiteten er det ikke så svært, trådstarter skal låne skidtet med hjem og selv prøve hvad der virker bedst for ham. så hiv fat i nærmeste forhandler, og få en låneaftale på plads.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 05 November 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Kjeldsen skrev:


Nu er der andet i verden en baskontrol. Jeg har ikke hørt Novaen og Crown på AL1000 men 218 har jeg hørt, og det er et godt match.

Dæmpningsfaktoren på en Nova 600 er 300 og på NAD 218 opgivet til over 200. Så rent teknisk er der ikke den store forskel, bortset fra at NAD'en har flere Watt og faktisk vejer 6 kg. mere.

Det var da noget værre vrøvl, at dæmpningsfaktoren er den samme (vi kan ikke vide om de er målt forskelligt) har intet at gøre med om de er bygget ens. Og som garvet rotte burde du da netop vide at der er stor forskel på hvad en forstærker kan på papiret, og på hvad virkeligheden byder på.

Hvis der ikke snydes med tekniske spec's så hænger performance og specs altid sammen. Jeg har aldrig oplevet at en forstærker med den halve effekt og i øvrigt rimeligt sammenlignelig solid opbygning og med nogenlunde samme dæmpningsfaktor, have større kontrol over bassen end den større forstærker (uanset mærke).

Der hvor spec's ikke kan bruges er den oplevede kvalitet af lyden, men her er vi i en anden boldgade end om der er styr på bassen eller ej.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 05 November 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Effekt er ikke alt.. Selvom 208/218 er en "grovkornet" forstærker, i forhold til så mange andre, er den rent musikalsk set klasser bedre end PA typerne, som kun er konstrueret med henblik på at kunne smide noget effekt af sig. Hvis man vil have mere end bare lydtryk, er det den rigtige vej at gå.

Jeg havde selv AL-1000/218THX comboen, og de var et perfekt makkerpar. 218'eren er en anelse tilbagetrukket i toppen, hvilket generelt matcher CV rigtig godt.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
leben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 November 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

okay.. Det lyder godt altsammen,. så er jeg blevet lidt klogere på det hele:) .. har lige læst lidt på den, crown XLS 602.. Kan godt være jeg spørger helt vildt dumt, men den er da til phono stik indgange ik?

Til top Vis leben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leben
 
vibe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 747
Sendt: 05 November 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

hvis jeg stod i dit sted, ville jeg vælge en hifi-forstærker frem for en pa-forstærker. jeg ville kigge efter en brugt, rotel, harman kardon, nad eller amc forstærker. det er alle solidt opbyggede forstærkere med vel dimensionerede strømforsyninger.

og husk på, at der ikke skal meget til, før lyden når op på et skadeligt niveau .

mvh

 



__________________
setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 06 November 2009 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

leben skrev:

okay.. Det lyder godt altsammen,. så er jeg blevet lidt klogere på det hele:) .. har lige læst lidt på den, crown XLS 602.. Kan godt være jeg spørger helt vildt dumt, men den er da til phono stik indgange ik?

nej, men for 60 kroner kan du få en omformer i Aage (landsdækkende instrumentforretning, der dog også handler med andet, www.aage.dk for nærmeste)



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 06 November 2009 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

Nu kræver din "udregning" at forstærkerne er målt under ens vilkår (eks samme duty cycle, samme tidsrum etc.), hvilket de næppe er når det er to forskellige producenter. Og at en forstærker har mange watt er desværre ikke ensbetydende med at den kan spille dynamisk, eller for den sags skyld virke dynamisk sammen med et sæt højttalere. Jeg tror du får en hel flok klasse a og rør entusiaster efter dig hvis du sidestiller udgnagseffekt med dynamik eller kvalitet for den sags skyld.

Der er kun en vej, og det er at få lyttet på tingene inden at man udtaler sig om dem



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 06 November 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det er også derfor at langt de fleste seriøse producenter vælger at publicere en graf for dæmpningsfaktoren i hele frekvensområdet, omend det kun er i basområdet det er interessant.

Der er dog langt flere variable der spiller end bare dæmpningsfaktor, hvorfor at dæmpningsfaktor alene er ubruglig til at konstatere noget som helst omkring baskontrol, på samme måde som to forstærekere med ens dæmpningsfaktor ikke behøver at have samme reelle baskontrol. en dæmpningsfaktor på 200 eller 800 er ikke specielt høj, men en meget høj dæmpningsfaktor  kan være et tegn på god baskontrol, men er på ingen måde garanti for det.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes