| Forfatter |
|
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Derude foran skærmene
Jeg skal inden for den nærmeste tid have anskaffet mig en CD-afspiller, men kender ikke til så mange fabrikanter. Rotel og Thule ligger i et prisniveau der passer til min pengepung, men har overhovedet ingen errfaringer med de to mærker. Jeg har ikke umiddelbart mulighed for lytning, da jeg bor rimlig langt ude, så derfor søger jeg lidt hjælp her først.
Det er ikke kun CD-afspillere, men også andet udstyr, da jeg regner med at opgradere resten af mit system i et af de to mærker engang ude i fremtiden. Jeg har hørt Thule skulle give god valuta for pengene, men passer det? Jag har søgt alt det jeg kan, og læst mig til meget.
Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak. __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa - kommer jo an på hvilke serier og så videre...Hvilke serier tænker du på?
Har selv haft og har stadig noget Rotel, og jeg synes ihvertfald det er rigtig god "value for money". Her kommer man langt for få penge. Thule har jeg dog aldrig hørt, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Men selvom man i mine øjne kommer endog rigtig langt for få penge med Rotel. så har jeg dog en anke ved dem, ihvertfald det jeg har haft, nemlig at det er meget "stift" i lyden. Det lyder meget ens hele vejen igennem, lige meget hvad man smider på. (det er selvfølgelig lidt overdrevet, men det fremmer jo som bekendt forståelsen :) Det er dog først noget jeg er blevet opmærksom på efter jeg har skiftet noget af det ud, og testet nogle andre mærker også.
Kan du ikke sige lidt mere præcist om hvad dit budget er, om du vil købe brugt, hvilket rum det skal spille i, og med hvilke højtalere?
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb da en gammel denon 3560 fra 90 erne for 1000,- kr og modificer den, så spiller den bedre end både linn sondek cd 12 og aa capitole!!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til obi jon kenobi:
Jeg har ikke nogle specielle serie i synsfeltet, men budgetet er ca. 8.000,-. Den skal spille på et par B&W DM604S3, via lidt foreløbigt H/K som du kan se ved at klikke på Mit Anlæg i bunden. Rummer er ca. 14m2, og hvordan fladerne tager sig ud kan du også se i Mit Anlæg.
Til mikp
Hmmmm..... hvad med nej! Sidste gang jeg åbnede noget elektronisk af den karakter, var det en gammel radio, og den endte jeg med at få kortsluttet.  __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm 8000 på en cd, så kan du da få lige hvad det skal være, næsten ihvertfald. Overvejer du at købe brugt?
I den prisklasse, ville jeg klart anbefale at tage ud og lytte så mange forskellige mærker og serier som overhovedet muligt. Kontakt nogle butikker og få dem til at arrangere nogle demoer for dig. Andet kan jeg nok ikke sige. Det er jo dig der skal købe det :)
Med det budget er der vel råd til at bruge 100 kr på transport :)
Og så lån de produkter du bedst kan lide med hjem, det går altid en forskel at kunne nærlytte derhjemme i vante omgivelser.
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var nu mest ment som en joke det med denonen, der er åbenbart nogen herinde der tror at man kan modificere sådan en afspiller, så den lyder bedre end de 2 jeg nævnte, det ka da godt være den ka komme til at lyde bedre, men som linn cd 12... næppe. cdforslag til de 8k: naim cd5, creek cd53, arcam cd 92 osv. masser af afspillere i den prisklasse, der er bedre end både rotel og thule
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Thule. I modsætning til tidligere, er der nu, i mine ører, en rigtig god lyd fra Thules spilledåser, og det gælder såvel dedikerede cd-afspillere som dvd-ditto.
hilsen
Brok
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan efter min mening roligt gå ud og købe en Rotel Cd-afspiller, f.eks. deres RCD-1070, denne CD-afspiller kan faktisk levere varen. Jeg hørte den på mit eget anlæg for ikke så lang tid siden, og her sammenlignede jeg den med min egen RCD-971, der var ikke den store forskel, måske var RCD-1070'ern en tand bedre. Men min konklusion må være at Rotel i forhold til prisen er et godt alternativ, selvom jeg godt kan se at Rotel er blevet lidt dyrre.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige et ondt ord om Thules cd-afspillere da jeg aldrig har lyttet til en. Jeg kan derimod varmt anbefale Rotel's cd-afspillere, og det meste andet de har lavet . Til en fornuftig pris får man et lækkert design (ikke banebrydende, men lækkert), man får go lyd, og holdbarhed. Der skal sikkert osse være andre ting man for med i købet . Men som der er en der nævner kan det meget let svare sig at finde en brugt afspiller. Jeg kører selv med en Denon DCD 635, som jeg købte brugt for 400,- Og jeg tør slet ikke nævne nogen af de røverkøb som Ørstrøm en gang i mellem laver på udvalgte steder mht. Denon cd-afspillere. Hvis du har tænkt dig at købe en Rotel (jeg går ud fra at du endnu ikke har anskaffet dig en), synes jeg at du skal gå efter at finde en brugt. Dine penge vil når meget længere end din fatteenvne er i stand til at forestille sig.
Tror faktisk at jeg osse vil gå på jagt efter en Rotel cd-afspiller - den vil passe godt ind i mit setup - Tak for ideen.
PS. der må da være nogle der har noget at sige om Thule's - ville gerne vide mere om dem. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Peter V Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et balabceret Thuleanlæg for 11/2 år siden og har ikke fortrudt! Det spiller meget precist go med et bredt perspektiv - der er dog meget stor forskel på deres alm. serie og den balancerede, hvor den balancerede klart er at foretrække.
Hvis du kun vil skifte CDafspilleren ud og ikke har balanceret indgang på din nuværende forstærker, vil jeg ikke anbefale Thule. Hvis du der i mod også ender med (som du skriver) at skifte forstærkeren ud har Thule mine varmeste anbefalinger.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thules CD-afspillere kan jeg kun varmt anbefale. Hver gang jeg har lyttet giver de en neutral og autentisk oplevelse af musik. De tager ganske enkelt det der er på pladen og serverer det for lytteren uden at farve det (groft sagt er det min erfaring.) Hvis det er det du går efter så kan du ikke komme uden om Thule.
Ps: Prøv at læse denne anmeldelse af Thule CD150B og find ud af om deres beskrivelse af den fænger dig. Den får trods alt best-buy, så noget godt må den kunne  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu læste jeg lige Peter V's indlæg, og han har helt ret - du skal bestræbe dig på at både forstærker og CD-afspiller skal være balanceret. Til gengæld er de ofte at købe brugt. Prøv at søge efter thule på dba.dk, der er garanteret noget at komme efter. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |