Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Croft Micro 25 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johannest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en Exposure super 18 og overvejer at parre den med en Croft rørpre.

Jeg har lidt udkig på en af de nye modeller, Micro 25, som efter sigende skulle spille meget lig de ældre "klassiske" modeller..

Er der nogen som har erfaring med de nye rørpre modeller fra Croft? Specielt deres Basis model.

På forhånd tak.

Johannes

Til top Vis Johannest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johannest

MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej Johannes,

Jeg har en Micro 25 af de nye, dog ikke basis modellen men den lige over. De minder mig bekendt meget om hinanden.

Jeg havde den til låns inden jeg købte og prøvede den både med Crofts nyeste effekt (Croft 7) og netop et effekttrin fra Exposure. Hvis ikke jeg var endt op med et ældre Croft røreffekttrin var jeg uden tvivl hoppet på Exposure/Croft comboen. Effekten jeg prøvede var godt nok af nyere dato - 3010, hvor jeg erindrer at Super 18 på mange områder er bedre.

Det var delikat, sprødt og stramt men samtidig med masser af slam i bunden og et vældigt "drive" - rigtig god combi, der tackler mange stilarter godt. Til prisen er der ikke meget der kommer tæt på efter min overbevisning.

Jeg ville da anbefale dig at låne Croften og prøve det

/M
Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen

Johannest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Hej /M.

Tak for dine input.

Det lyder som om, at der er en rigtig god synergi mellem Croft og Exposure. Det, jeg søger med en rørpre, er en lyd som hellere er lidt afslappet fremfor fremadrettet og direkte.

Jeg spiller på Snell e3 og de er noget direkte især i øvre mellemtone - i det område er min Exposure 19 (min pre lige pt) også lidt "på" og det bliver af og til lidt for direkte synes jeg.

Så lidt fylde og varme er at foretrække og det håber jeg, at Croft én kan/vil levere.

Er det også din holdning?

Hvilke kabler benyttede du i dit setup med exp. + croft og gerne nuværende?

På forhånd tak.

Hilsen Johannes

Til top Vis Johannest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johannest

MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hej Johannes,

Jamen, vi kommer ikke tættere på. Jeg spiller også på EIII

Croft er ikke eksponent for tilbagelænet, bamset morfar rørlyd - derimod en lidt mere forward lyd, der er sindsygt hurtig og stram. Ikke sagt at det ikke kan spille bas, for det kan det bestemt. Du får dog stadig de lidt runde kanter og blidere øvre register, letheden og den lidt flydende og organiske præsentation.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret med øvre-mellem på EIII, den er dog også en kende varm og bamset generelt - denne egenskab synes jeg fungerer godt med den klangbalance og måde at spille på både Croft og Exposure har.

Hvad kabler angår skifter jeg noget rundt i øjeblikket. Fletcher200 for bare at blive i "Lydbutikken" regi fungerer glimrende på dennne kombination, herudover bruger jeg Zu Audio Gede, Audionote Lexus og tester for tiden også Audio Note AN-V.

Som højtalerkabler foretrækker jeg noget med slam i - her bruger jeg for tiden Van den Hul - The Magnum. Jeg vil tro at Exposures HT kabel ville være et udmærket match til den effekt og de HT med Croft "at point".

/M

jan.bas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvordan spiller Croft Series 7 imod en Exposure 3010 så. Er der mere musik i exposure eller fordi der er mere fylde

J

Til top Vis jan.bas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan.bas

MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,

Indledningsvis var jeg en smule imponeret af 7´eren. Efer 2 dage med den spændt for ændrede det sig dog mere til en slags irritation. Den har en del af den varme og letflydende karakter rør har, men er noget mere grumset og roder en del i bunden som godt kan synes lidt ulden og 2 dimensionel. 7´eren er ikke særlig alsidig heller. Lyder godt med Jazz og vokal, ikke imponerenede med rytmisk og rock.

Med Exposure var der bare slam for alle pengene, meget bedre defineret bund m.v. dette lige med det samme. Umiskendeligt solid state bevares; men god kombination med Croft 25.

Jeg er ret enig med Lydbutikken i at at pre´en er mest interessant. 7´eren er ikke dårlig, jeg synes blot at der er mere interessante emner til prisen.

Ovenstånde er selvfølgelig blot min mening og oplevelse, det kan sagtens tænkes andre vil elske alle aspekter af den :)

/M

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes