| Forfatter |
|
haydn Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har et sæt Diva Utopia og tænker på at disse skal trækkes af en integreret Accuphase E-550 på 2 x 30 klasse A watt. Jeg har dog ladet mig fortælle, at denne forstærkere er en kende for lille til Divaerne. Er der nogen som ved, om disse to vidundere kan spille sammen? Eller skal forstærkervalget mon være kraftigere?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver nødt til at prøve dig frem, for det kommer helt an på hvilke forventninger du har til at kunne spille højt.
Er du til Slipknot eller Rammstein ved "realistisk" koncertniveau, kan det meget vel være at du oplever at mangle effekt. Men det er ikke sikkert du oplever det ved mere afdæmpet musik.
Og hvis du synes, at Accuphasen lyder godt, er det jo et spørgsmål om hvorvidt du er nødt til at gå på kompromis med dens lyd, i forhold til at få mere effekt.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nødt til at prøve det, når effekten er tilstede absolut momentant uden tøven og med fuld magt vil du opleve, MÅSKE, at de 30 watt er rigtig meget effekt. Men det skal du altså afprøve i praksis, den kan man ikke tænke eller regne sig til.
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange af de Accuphase forstærker jeg i genem tiden har hørt er nogle slape nogen så heller finde en anen ældre model der er mere saft og kreft i 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
30 watt er ikke noget vildt, men de kan alligevel række længere end forventet! Men igen, kommer jo lidt an på musik-stil, og hvilke krav du stiller til lydtryk. Min forstærker er osse på 2 x 30 watt kl. A, og de rækker sgu længere end jeg havde turde håbe på! Jeg hører alt lige fra Norah Jones til Rammstein, og mangler ikke lydtryk......og heldigvis plejer JM-Lab og have en fornuftig følsomhed
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med denne her? http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10315
Ja jeg tror også en 30W vil være nok. Når man er oppe i en kvalitetsforstærker så får man alle informationer serveret ved lav volume, og jeg har som regel ikke behov for at skrue op. Men til koncertniveau bliver det nok ikke. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
som andre er inde på så bliver du nød til at prøve, og som skrevet andre steder kan man ikke bruge watt til særlig meget, finder du en tilsvarende amp på 120 watt kan du spille sølle 6db højere. Det det reelt handler om er hvor svær højttaleren er at trække, ikke så meget følsomhed men hvor meget den dykker i modstand osv. men igen accuphasen burde kunne klare de udsving uden problemer.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig forstærker  Hvor stort er dit lytterum ? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
haydn Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tak for inputs. Selvfølgelig vil jeg afprøve vidunderet for endelig at få bekræftet samspillet. Jeg ville blot forhøre mig hos ekspert panelet først - tak! Mit rum er omkring 25 m2.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du kommer til at mangle pondus og dynamik med den 505´er. Så heller en Sugden watt klasse a. Den har flere "NOSSER"  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Tror du kommer til at mangle pondus og dynamik med den 505´er. Så heller en Sugden watt klasse a. Den har flere "NOSSER"  |
|
|
lige mine ord
|
| Til top |
|
| |