| Forfatter |
|
Esben Sørensen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fundet en forforstærker på ebay:
http://cgi.ebay.co.uk/MA-Marantz-7-Modified-Class-A-Valve-Tu be-Pre-
Amplifier_W0QQitemZ270522475695QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioTV Electronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers?
hash=item3efc6564af#ht_3878wt_862
Unskyld det lange link som forumet ikke kunne håndtere.
Så vidt jeg kan se er det en kopi. Er der nogen der kender til og/eller har meninger den?
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music AngLE? Laver de også kopier af Music AngEL nu? Kinesere som kopierer kinesere...
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Esben Sørensen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2010 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha, så lige at på forstærkerens front stor der "MUSIC ANGLE" (Musik vinkel) i stedet for "MUSIC ANGLE" (Musik engel). Det er sq grineren...
(på bagsiden har de stavet "angel")
Den er vidst også gal med indgangene:
Forside: CD, AUX, TAPE, VIDEO
Bagside: CD, AUX, DAC
Jeg tror lige jeg venter lidt med at købe den...
Den omtalte forforstærker hedder:
MA Marantz 7 Modified Class A Valve Tube Pre-Amplifier
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste, der er tilfælles med den legendariske Marantz model 7 er, at der - udover noget elektronik - også er glas inde i den.
Fuldstændig absurd at sammenligne den med en Marantz 7
Vh
freddy
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kina for fanden…
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- dét...kan jeg sgu godt se, men bare det overhovedet at blande den hæderkronede Model 7 ind i denne sammenhæng (auktionen, ikke Esben Sørensen)) er da helt ude i hampen. Japanerne har jo også forsøgt - endda med stor dygtighed at lave kopier af den og det er da gået ganske glimrende.
Hvad selve produktet i auktionen angår, så ville jeg nu også i det hele taget holde mig væk.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet!
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ML_CLS. De der pre-amp kopier ser ret lækre ud. Sådan en ARC SP10 færdig bygget ser lækkert lavet ud. Om komponenterne også er ‘lækre’
ved jeg ikke, jeg har ikke lavet elektronik siden skole tiden
Prisen ser heller ikke afskrækkende ud, selv om den med transport, told og moms nok kommer op i området hvor der findes alternativer i fx.
brugtmarkedet.
Hvis der fandes en lignende pre-amp incl. phono forstærker ville jeg for alvor være interesseret – så gør der det?
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Esben Sørensen skrev:
Hej
Jeg har fundet en forforstærker på ebay:
http://cgi.ebay.co.uk/MA-Marantz-7-Modified-Class-A-Valve-Tu be-Pre-
Amplifier_W0QQitemZ270522475695QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioTV Electronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers?
hash=item3efc6564af#ht_3878wt_862
Unskyld det lange link som forumet ikke kunne håndtere.
Så vidt jeg kan se er det en kopi. Er der nogen der kender til og/eller har meninger den? |
|
|
Det er en fin og solid forforsterker bygget med gode gamle vintage-komponenter - det er bare å studere bildene. Dog ikke originale Marantz 7-komponenter. Diagrammet tilsvarer linje-delen i den originale Marantz 7. Og har ensretter-rør. Man unngår altså dagens moderne computer-lyd - den lyder varmt og dynamisk, men en original Marantz 7 vil være noe annet. Navnet er feilstavet på en del billeder, men de enheter som selges nu har det riktige Music Angel inngravert på frontplaten. __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://cgi.ebay.co.uk/MA-Marantz-7-Modified-Class-A-Valve-Tu be-Pre- Amplifier_W0QQitemZ270522475695QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioTV Electronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers? hash=item3efc6564af#ht_3878wt_862
det var da noget skit, jeg kan ikke se noget billed af det du vil vise, kan du ikke kupiere et billede eller to af maskinen ind her så jeg kan se med for jeg kommer ikke længer en her til

|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her vises et par bilder av det indre av denne pene forforsterker. Øverst en litt eldre modell, man kan se vintage ERO kondensatorer og carbon composition-motstander av 60/70-talls type. Slike komponenter finner man ellers aldri i moderne produksjon. Ellers også moderne komponenter, og i den versjon som nå produseres (nederst) er der en overvekt av moderne komponenter, men de gamle er fortsatt med. Opprinnelig var det praktisk talt bare vintage komponenter som ble benyttet i den.   __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
(Sakset fra det sidste link ovenfor): We are confident to tell you the greatest music is here. Search most in UK. We hope can provide the flawless sense of hearing for you. The significant advantage of the tube amplifier is: unparalleled sound
effects, soft, beautiful, natural. It sounds gentle , sweet, as charming
as rose. It is particularly suited to play idyllic ease and elegance of classical music. They are good choice for people who hanker for the “Original natural Sound ” Perfect outlook with perfect sounds!! Kt88 satisfy you two hopes at once.
Så véd man bare, at dette er seriøst grej..! 
Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man må vel påregne at en Google translate-versjon av kinesisk ikke får med alle detaljene i den blomstrende prosa.   Disse eBay-linkene dør jo ut etterhvert, så for å anskaffe denne flotte og utrolig billige preamp så er det bare å bruke følgende søkeord på eBay: "Marantz7" Modified Pre-Amplifier så finner man frem til gode pålitelige selgere, og den kommer hjem i løpet av en uke. Pris 1000 - 1500 kr. Og er uten dagens sterile computer-lyd. __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Toft123 Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har prøvet en af kina-forstærkerne og kan fortælle, om det er et udmærket køb?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell B. skrev:
Her vises et par bilder av det indre av denne pene forforsterker. Øverst en litt eldre modell, man kan se vintage ERO kondensatorer og carbon composition-motstander av 60/70-talls type. Slike komponenter finner man ellers aldri i moderne produksjon.
Ellers også moderne komponenter, og i den versjon som nå produseres (nederst) er der en overvekt av moderne komponenter, men de gamle er fortsatt med. Opprinnelig var det praktisk talt bare vintage komponenter som ble benyttet i den.

|
|
|
den forforstærker du har der har en stor fejl og det er at volumkontrålden sider sist i signalet og det gør at den bliver det samme som en pasiv og ikke en aktiv, så vis du kenner en teknikker så kan han rettes den så den kommer til at virke som en aktiv
her kan du se en der er modifiseret med sølv tråd på 0,80mm med teflon slange, og volumkontrålden er plaseret lige efter omskifteren så køre den som en agtiv, man skal lige huske at stel skal føres hend over alle bosningerne ellers kommer den ikke til at køre som den skal. billederne er ikke så gode da de ar taget med en mobil telefon.

|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toft123
Du kan da roligt købe disse kinesiske forstærkere. I de små prislejer, er de et vældigt godt køb. Når du så kommer op i de noget højere prislag, skal du også lige sammenligne med andre end kina modellerne, ( ikke tøserne) da du muligvis kan få en mere neutral klang totalt set. Cayin og Spark og lignende, er fine nok. Hov, jeg må da ikke glemme Xindak, lidt dyrt måske?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 13 Februar 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toft.
Jeg har den pågældende forforstærker, som jeg købte brugt. Den har fået skiftet volumenpot og indgangsvælger, da disse angiveligt er af en meget dårlig kvalitet.
Jeg er meget godt tilfreds med lyden fra forforstærkeren, som spiller sammen med en Meridian 555 effekt og et sæt JBL L100 century. Signalkilden er en squeezebox Duet med en dacmagic (overvejer dog lidt at skifte til Sonos som signalkilde).
Umiddelbart har jeg intet at udsætte på forforstærkeren rent lydmæssigt, men må indrømme, at knapperne til power/ingangsvælger/volumen ser lidt discountagtige ud, men det er jo en smagssag (har dog ikke fundet ud af at få dem afmonteret endnu, men det skal nok komme)
Håber du kan bruge det til noget.
Mvh Jeppe
|
| Til top |
|
| |