Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: DENON poa 8000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sims

angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

det må jeg sige ja til.. kender du en pris??
Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

sims skrev:

kig lige engang, den er da flot

http://www.retroaudio.ru/others/amplifiers/Denon%20POA-8000. shtml

Ja det må man jo sige, man kan godt se hvor POA 4400/6600 har lidt af designet fra, men POA 8000 er meget mere elegant at se på.

Jeg er lidt i tvivl om den nogensinde er blevet solgt i Danmark da jeg ikke kender nogen eller har læst om nogen der har dem.

De kan godt være vist i de danske blade uden at blive solgt her, jeg har været på jagt efter en NAD 2080 "effektforstærkeren fra NAD 3080"  i langt tid men den er umulig at finde herhjemme selvom jeg har læst i de første audio aviser at den var lavet til det danske markede.

Angående POA 8000 så  har jeg meget om dem i mine gamle Audio aviser, de er på 1*200Watt 20-20.000hz, prisen var 9.495,- stk.  og de er fra  starten af 1984 og har en vægt på 24kg stk.

Kontrol forstærkeren PRA 6000 som var designet på samme flotte måde kostede dengang 10.495,-

De ser rimelige voldsomme ud når låget et taget af.

Poul-erik

Til top Vis poul_erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul_erik

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg sad bare og sufrte rundt i går, og så faldt jeg over denne hjemme side http://www.retroaudio.ru må man jo nok sige, at de går op i det.

det er sjovt at se de ukente modeler, til tros for at man skulle kunne finde dem her hjemme... det er bare ikke altid lige let.

Du poul-erik, jeg har en nad 2100pe. har du ikke noget info om den? samt jeg har gået med en lille tænke om at jeg vil prøve et tweake den lidt, så hvis du har nogen forslag, må du meget gerne komme med dem.?

Simon

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

sims skrev:

Hej

Jeg sad bare og sufrte rundt i går, og så faldt jeg over denne hjemme side http://www.retroaudio.ru må man jo nok sige, at de går op i det.

det er sjovt at se de ukente modeler, til tros for at man skulle kunne finde dem her hjemme... det er bare ikke altid lige let.

Du poul-erik, jeg har en nad 2100pe. har du ikke noget info om den? samt jeg har gået med en lille tænke om at jeg vil prøve et tweake den lidt, så hvis du har nogen forslag, må du meget gerne komme med dem.?

Simon

Hej der,

NAD 2100PE er fra midten af 89, den blev opgivet til 2*70watt DIN norm i hi-fi klubben men NAD opgav den selv til 2*50Watt.

Som du selv ved er det en rimelig kraftig forstærker efter den kun er opgivet til 50 watt, NAD 3100PE er testet i hifi & Elektronik nr. 10, 1989 side 27. og det er samme effektdel som NAD 2100PE.

Den måler 2*66watt 8 ohm & 2*81Watt 4-ohm. i mono er der 1*160watt i 8 ohm og med 500watt i spidserne.

Jeg ser af og til en NAD 2100PE til salg til 12-1300kr. og det er meget  idag da sådan en kun kostede 2395,- da den kom frem og det er jo ca. 15 år siden.

Jeg har selv NAD 2100/3100/7100.

Poul-erik

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

poul_erik skrev:
sims skrev:

kig lige engang, den er da flot

http://www.retroaudio.ru/others/amplifiers/Denon%20POA-8000. shtml

Ja det må man jo sige, man kan godt se hvor POA 4400/6600 har lidt af designet fra, men POA 8000 er meget mere elegant at se på.

Jeg er lidt i tvivl om den nogensinde er blevet solgt i Danmark da jeg ikke kender nogen eller har læst om nogen der har dem.

De kan godt være vist i de danske blade uden at blive solgt her, jeg har været på jagt efter en NAD 2080 "effektforstærkeren fra NAD 3080"  i langt tid men den er umulig at finde herhjemme selvom jeg har læst i de første audio aviser at den var lavet til det danske markede.

Angående POA 8000 så  har jeg meget om dem i mine gamle Audio aviser, de er på 1*200Watt 20-20.000hz, prisen var 9.495,- stk.  og de er fra  starten af 1984 og har en vægt på 24kg stk.

Kontrol forstærkeren PRA 6000 som var designet på samme flotte måde kostede dengang 10.495,-

De ser rimelige voldsomme ud når låget et taget af.

Poul-erik

JEp, det er fede mono-blokke, og de er skam solgt herhjemme omend ikke i ret stort oplag. En af mine kollegaer har en kammerat som ejer et sæt med tilhørende kontrolforstærker. De findes skam...

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen :) tak for din info om nad 2100pe men det er mig bekendt 2*60 i 8Ohm nad har opgivet den til, har du ikke nogen gode forslag til nogen gode tweak af den..? Jeg har også gået og leget lidt med tanken om at anskaf mig en til og så køre dem i mono :) jeg har efterhånden prøvet en del højt. På den af min og jeg har endnu ikke oplevet at den er gået så meget i knæ så det ikke lød godt, så kraftig er de!! Har du evt også noget info om dem der heder 2400pe 2600pe og 2700pe? :) du skriver at du har en 7100 den kender jeg ikke lige, hvad er det for en model? Simon

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

He he, så fik jeg også lige prøvet min nokia 6600 mobil tlf. Det er fedt at man kan gå inet fra den :) simon

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

ja der er ikke så meget andet at sige end: de er dælme flotte
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

sims skrev:
Hej igen :) tak for din info om nad 2100pe men det er mig bekendt 2*60 i 8Ohm nad har opgivet den til, har du ikke nogen gode forslag til nogen gode tweak af den..? Jeg har også gået og leget lidt med tanken om at anskaf mig en til og så køre dem i mono :) jeg har efterhånden prøvet en del højt. På den af min og jeg har endnu ikke oplevet at den er gået så meget i knæ så det ikke lød godt, så kraftig er de!! Har du evt også noget info om dem der heder 2400pe 2600pe og 2700pe? :) du skriver at du har en 7100 den kender jeg ikke lige, hvad er det for en model? Simon

Hej,

Hifi & elektronik testede 2-stk NAD 2100PE og skrev at lyden blev overraskende meget bedre med 2-stk Brokoblet. 

I mine gamle blade er 2100 opgivet til 50watt, i de nyere står den til 70watt.

NAD 7100PE er en Receiver med NAD 2100 effekdel og fjernbetjent.

NAD 2400pe er noget kraftigere den er  på 2*100watt, der kom en 400 serie ligesom 100 serien og det var NAD 2400PE, NAD 3400PE integreret, og NAD 7400PE Receiver.

Jeg har selv NAD 3400PE og det er kraftige forstærkere men de har et stort problem og det er at de bliver meget varme så snart du giver dem lidt tæsk og det mener jeg er et stort problem og det er ikke et problem vi kender fra 100 serien, det er ikke bare min 3400, jeg har en makker der havde en NAD 2400 og den havde samme problem og jeg har læst flere steder at det er generelt for 400 serien.

det er som om den er overdimensioneret i udgangeffekten/trinet i forhold til kølesystemet i den/dem.

NAD 2400/3400/7400 måler 2*112watt 8-ohm & 2*110watt 4-ohm. 20-20.000hz

Jeg har også selv en NAD 2600A og det er en kraftig sag, den er opgivet til 2*150watt men måler 2*184watt 8 ohm, og 1*400 Watt Brokoblet, og den lider ikke af varme problemet, der kom også en NAD 7600PE Receiver og den ser voldsom ud.

NAD 2700PE er en kopi af NAD 2600 udvendig, hvad der er sket indvendig ved jeg ikke men de har samme udgangseffekt.

Hvis du piller låget af en NAD 2200/2600/2600A/2700 så er de næsten 100% ens opbygget, men der er jo selvfølgelig forskellige komponeter og andet i de forskellige modeller.

Skal du have fat i en NAD 2600 så skal du være klar over at de første modeller af dem kom i 1987 så det er alså 17-år siden så tænk på det når der er en eller anden der vil have 15-1800,- i den blå avis og det er de ikke værd idag, de kostede knapt 4000,- da de kom frem så efter 16-17år er det alt for meget folk forlanger.

Og angående tweak så kender jeg ikke meget til det så der kan jeg ikke hjælpe.

Poul-erik.

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Du skal ha mangen tak for alt din hjælp paul-erik  det er fedt du gider hjælpe

jeg tror sku, jeg bliver nød til at få en til 2100PE.

Simon

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Sendt: 11 Marts 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

sims skrev:

Hej igen.

Du skal ha mangen tak for alt din hjælp paul-erik  det er fedt du gider hjælpe

jeg tror sku, jeg bliver nød til at få en til 2100PE.

Simon

Nu ved jeg ikke hvad du har af højtalere, men du skal passe lidt på med 2-stk 2100 brokoblet på højtalere  der af og til er helt nede på 2.5ohm og når du brokobler en forstærker så ser den højtaleren som en dobbelt så svær belastning.

feks er Cerwin Vega´s gamle DC-15 af og til helt nede på 2.5 ohm.

så i sådan et tilfælde hvor der er 2.5ohm vil en 2100  se 1.25 og det er giftigt.

Jeg har brugt sådan et par 2100 på mine AL-1000, det er ikke optimalt men  det går fint nok da de aldrig kommer længere ned en 3.6 ohm. og et sæt 2100 kan alså godt sætte skub i dem pga. deres kraftige peak på op til 6-700watt i 4-ohm Brokoblet.

Hvis du vil have en mere så kunne du jo gå efter en NAD 3100, så har du både effekdel og kontrol forstærker.

Poul-erik.

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

hej

Lige pt er mit setup følge.

Denon pra 1200 forforstærker

Nad 2100PE effekforstærker( skal ha en til.!!)

Denon dcd625 cd

Dali 104 højt. ( ja ja, grin bare... jeg har dem kun indtil jeg få mine Dali 18MKII eller Dali 400)

Audioquest F-18 højtkabel

Audioquest Turkis signalkabel fra cd til forforstærker

TaraLabs Prism 200I signalkabel fra forforstærker til effekforstærker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes