| Forfatter |
|
emilio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
F.Overgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil klart få mere ud af at købe 375'eren. Det er et par meget store højtalere, der virkelig kræver power. 355 er kraftig, ja - men jeg går ud fra du har købt Concept 10 fordi du vil spille højt..? Så skal du have 375!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de to forstærkere: Klart 375´eren. Så er der styr på de Concept´er  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
emilio Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, havde måske håbet at 355'eren var nok, der er immerværk 3.500,- kr op til 375'eren. Men ja, det vil være rart at kunne skrue op for Concept 10 højtalerne ind i mellem.
Udstyret kan sagtens holde 10 år eller mere, så det er lang tid at gå rundt og fortryde at jeg ikke tog skridtet fuldt ud og købte 375'eren fra start. Så er det nok det jeg gør, altså satser på 375'eren når jeg lige får spinklet lidt gysser sammen.
Tak for jeres inputs Thue og Overgaard.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilio skrev:
Øv, havde måske håbet at 355'eren var nok, der er immerværk 3.500,- kr op til 375'eren. Men ja, det vil være rart at kunne skrue op for Concept 10 højtalerne ind i mellem.
Udstyret kan sagtens holde 10 år eller mere, så det er lang tid at gå rundt og fortryde at jeg ikke tog skridtet fuldt ud og købte 375'eren fra start. Så er det nok det jeg gør, altså satser på 375'eren når jeg lige får spinklet lidt gysser sammen.
Tak for jeres inputs Thue og Overgaard. |
|
|
Var så lidt  Du kan jo prøve 355´eren for at se om den kan det du ønsker. Men 375´eren er en bedre og kraftigere forstærker. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
emilio Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende med bud på forstærkere som ikke handles i HIFIklubben (jeg har kun kigget der).
Cayin 252B - ligger i samme prisklasse og styrkemæssigt (på papiret) som NAD C375BEE. Men jeg hæfter mig ved anmeldelsen af Cayin 252B, at konklusionen siger "har et sæt rimelig letdrevne kvalitetshøjttalere" så er forstærkeren fint. Men hvad er mine Dali Concept 10 højtalere? Er de letdrevne højtalere???
Tak for dit alternative og spændende bud på en forstærker LilleNørd!
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 17 Februar 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KT Radio på Frederiksberg forhandler cayin (iflg. interceptor.dk) ville da smutte ned i klubben og kt radio og låne en af hver og teste hjemme hos mig selv, hvis det var dem valget stod imellem, måske de repektive forhandlere har flere gode bud når du nu er der ?
|
| Til top |
|
| |
F.Overgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Hifi-klubbens hjemmeside:
Citér:
| Impedans : 6 ohm Minimum 4 ohm – maksimum 8 ohm) |
|
|
En 8 Ohms højtaler er letdreven. 4 ohm kan blive et problem for mindre forstærkere. Men du kan vel få lavet en demo hos HiFi klubben?? Så kan du sammenligne hvor højt de spiller derinde. Send dem en mail og aftal det og tag dit yndlingsmusik med.
|
| Til top |
|
| |