| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse,
Da jeg selv roder en del med Denon effektforstærkere, vil jeg da gerne give dig en ledetråd til din POA-2200, inden du smider den i brokkassen (for det fortjener den ABSOLUT IKKE )
- Fejlen du oplever med de to blinkende lysdioder, indikerer at der er DC på indgangene (ifølge service manual). Men det tror jeg nu ikke, da du nævner, at muligvis du er kommet til at kortslutte noget da du afmonterede kabinettet.
Jeg har observeret denne fejl på en Denon POA-3000Z, som også indikerede DC fejl. Fejlen viste sig at være manglende DC-forsyning spænding til en OP-AMP - hvorfor der kunne måles DC på højttaler-udgangene.
Jeg vil derfor anbefale dig at prøve følgende:
- Åbn kabinettet (forstærkeren SKAL være slukket) - tjek om samtlige sikringer er hele (evt. mål med multimeter) - Fjern tilslutnings ledningerne fra indgangene, og højttalerne-kablerne fra udgangene. - Tænd for forstærkeren og observer hvilke lamper der tænder / blinker. - Med et multi-meter, tjek om der er DC spænding på højttaler-udgangene
Hvis de 2 yderste lysdioder stadig blinker, og du kan måle DC på højttaler udgangene er der tale om DC fejl i forstærkeren som kræver nærmere undersøgelse.
Jeg håber ovenstående kan hjælpe dig videre 
Held og lykke - lad os høre hvordan det er gået.
Lars
|