Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Denon poa 2200? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Håber ikke i er trætte af alle mine spørgsmål (3 indlæg på en uge) men i er så flinke til at hjælpe.

Mit problem består i jeg har en poa ståndene som ikke virker, den har været repareret en gang før og spillet der efter fint i over et år..
Den har dog i længre tid haft et problem med og skratte lidt fra den ene kanal. Det har dog hurtig kunne fixes, ved lige og pille kabinettet af og røre ved en lille komponent på printpladen(formenelig en dårlig lodning) og der efter har den spillet fint igen noget tid før de lige skulle gøres igen

Siste gang jeg så fortog den lille manøvrer gik det galt jeg fik ramt noget da jeg tog kabinettet af og der skete en kortslutning, så nu står den bare og blinker fra de 2 yderste lysbjælker i den ene side når jeg tænder den, og der kommer ingen lyd

Så nu kommer spørgsmålet så. Kan det betale sig og få reparet den eller skal den bare smides ud..

Er der evt. en der skulle have lyst til at udføre sådan reparasion til en overskulig pris?
Til top Vis lassse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassse

MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse,

Da jeg selv roder en del med Denon effektforstærkere, vil jeg da gerne give dig en ledetråd til din POA-2200, inden du smider den i brokkassen (for det fortjener den ABSOLUT IKKE)

- Fejlen du oplever med de to blinkende lysdioder, indikerer at der er DC på indgangene (ifølge service manual). Men det tror jeg nu ikke, da du nævner, at muligvis du er kommet til at kortslutte noget da du afmonterede kabinettet.

Jeg har observeret denne fejl på en Denon POA-3000Z, som også indikerede DC fejl. Fejlen viste sig at være manglende DC-forsyning spænding til en OP-AMP - hvorfor der kunne måles DC på højttaler-udgangene.

Jeg vil derfor anbefale dig at prøve følgende:

- Åbn kabinettet (forstærkeren SKAL være slukket) - tjek om samtlige sikringer er hele (evt. mål med multimeter)
- Fjern tilslutnings ledningerne fra indgangene, og højttalerne-kablerne fra udgangene.
- Tænd for forstærkeren og observer hvilke lamper der tænder / blinker.
- Med et multi-meter, tjek om der er DC spænding på højttaler-udgangene

Hvis de 2 yderste lysdioder stadig blinker, og du kan måle DC på højttaler udgangene er der tale om DC fejl i forstærkeren som kræver nærmere undersøgelse.

Jeg håber ovenstående kan hjælpe dig videre

Held og lykke - lad os høre hvordan det er gået.

Lars

Til top Vis MrBakmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrBakmann

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Tak for info, men har fået en her inde fra til at hjælpe mig med at fixe den så vil overlade det til ham da jeg ikke er rat god til sådan noget
Til top Vis lassse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes