Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Billigste denon til Dali concept 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snart flytte og der har jeg så stående et andet sted en der hvor jeg pt bor, et sæt Dali Concept 1 som jeg har sat til salg på dba.

Da jeg jeg tilfældig kiggede på elgiganten's hjemmeside (er også til salg til samme pris på hifiklubben's hjemmeside, pga garanti er det ikke svært at vælge mellem elgiganten og hifiklubben) den billigste Denon integreret forstærker til kun 1099kr, som jeg så tænkte det var måske en ide, for jeg bruger et sæt alm Logitech Z10 til min computer som egentlig spiller ok, men som blev købt pga jeg flyttede og syntes min dali concept 1 fyldte for meget og pga min rotel effektforstærker er ved at være slidt,støj,susen med mere.Har ellers tænkt at sælge dalierne og købe et sæt gode aktive højtaler til 2000kr, men nu vil jeg prøve med en integreret forstærker.

De højtaler jeg har,synes jeg komprimere lyden ved høje lydtryk med min kraftige Rotel effektforstærker, tror denons 2x 45 watt i 8 ohm vil være fint.Diskanten er lidt kraftig og påtrængende, så det er en godt ide med et anlæg der har en god diskant.Til højtalerne har jeg brugt nogen specielle wt-feet (hifiklubben) godt supra højtaler kabel, mener det er classic 2.5, har en speciel og dyr strømfordeler fra walhalla (hifiklubben, den virker) som har indbygget netstøjfilter.

Jeg har en Rotel Tuner(ikke dab) og en Thorens pladespiller, hvor pladspilleren nok skal justeres, men ellers skulle de fungere, min cd og båndoptager fungere ikke så godt,så dem vil jeg ikke bruge og jeg vil bruge min computer til musik primært via harddisken, men også via nettet f.eks dr radio, Bonanza eller f.eks youtube.Externt lydkort,dac eller begge dele køber jeg senere, da jeg synes at mit lydkort i min Asus N50VN er rimelig godt.

Spørgsmål:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/PMA510AEBK/denon-stereo-forstarker?Selected=Alternatives# tProductTabcontent

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-510ae_forstarker_sort.htm

Er det den samme model ? Hos elgiganten hedder den PMA510AEBK og i hifiklubben hedder den PMA510AE er der nogen forskel ?

Vil Denonen passe lydmæssigt til mine højtaler,Dali Concept 1, der tænker jeg på diskanten, om den vil blive dårlig af at blive parret med Denonen ? Men også om den er god nok ved høje lydtryk (volumen knappen på 12) idet forstærkeren ifølge linket på hifi klubben's side har lidt problemer når den spiller højt, citat fra testen :

Used at high volume levels, the sound became a little messy and out of control, but with compact two-way compact speakers or even entry-level floorstanders, especially when installed in smaller listening rooms, the Denon delivers the goods at low and moderate volume levels alike.

Jeg vil bare gerne nogen gange skrue helt op til kl 12, med musik der er optaget med normal lystyrke, hvor lyden er ren og klar og uden anden agressivitet,en det der skal være pga af optagelsen samt at forstærkeren ikke skal lyder mudret og ukontrolleret.

Hvor lang tid vil tilbudet gælde ?

Er der et bedre køb til ca 1000kr hvis det skal være nyt og med de sædvanlige garanti,som der ofte ikke er med brugt udstyr (og ja jeg ved man kan få meget forstærker for 1000kr brugt, men nu spørger jeg omkring ny forstærker)

Mvh Gasolin

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Spørgsmål:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/PMA510AEBK/denon-stereo-forstarker?Selected=Alternatives# tProductTabcontent

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-510ae_forstarker_sort.htm

Er det den samme model ? Hos elgiganten hedder den PMA510AEBK og i hifiklubben hedder den PMA510AE er der nogen forskel ?

Mvh Gasolin

Modellen er den samme. "BK"-betegnelsen betyder "BLACK" altså bare at farven er sort

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Denon og dali concept=skinger diskant

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:

Hmmm øv har ellers hørt Nad 315bee med et sæt dali concept 1 og den har ikke en skinger diskant faktisk er den svag dæmpet men pt er den ikke lige på tilbud

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:

Det er jeg ret uenig i det udsagn du slynger ud her. Har du noget at ha det i? Jeg synes B&W & Denon har en lidt skinger diskant. I Denons små recievere vel og mærke. Når du kommer i de bedre med mere effekt mm, så er snakken en lidt anden. Men Denons små recievere er efter min overbevisning ringe. Der vil jeg mene Marantz er klasser foran i de små serier.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
henrik141 skrev:

Det er jeg ret uenig i det udsagn du slynger ud her. Har du noget at ha det i? Jeg synes B&W & Denon har en lidt skinger diskant. I Denons små
recievere vel og mærke. Når du kommer i de bedre med mere effekt mm, så er snakken en lidt anden. Men Denons små recievere er efter min
overbevisning ringe. Der vil jeg mene Marantz er klasser foran i de små serier.

Det er nok et spørgsmål om smag, men jeg må altså tilslutte mig henrik141..

Det kan godt være NAD'en ikke er på tilbud, men til prisen får man stadig efter min mening en meget bedre forstærker..

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

i den prisklasse og til små letdrevne højttalere ville jeg overveje en trends ta-10.2, som er en lille klasse d forstærker til 1250 kr.

hvis du kun skal bruge pc-en, laver trends også en ren effektforstærker.

jeg kan ikke sammenligne ta 10.2 med denon, da jeg aldrig har hørt denon, men den lille klasse d forstærker lyder overraskende godt.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

vibe skrev:

i den prisklasse og til små letdrevne højttalere ville jeg overveje en trends ta-10.2, som er en lille klasse d forstærker til 1250 kr.

hvis du kun skal bruge pc-en, laver trends også en ren effektforstærker.

jeg kan ikke sammenligne ta 10.2 med denon, da jeg aldrig har hørt denon, men den lille klasse d forstærker lyder overraskende godt.

mvh

Kan ikke rigtig bruge en forsærker på kun 2x15watt og jeg regner med at jeg skal bruge to indgange en til computeren og en til radioen, jeg har når jeg flytter, ikke fritforbrug på mit internet (mobilt internet) så der skal nok bruges en tuner, men alene pga wattene kan jeg ikke bruge den. Jeg vil for hurtig gi op med at bruge den,  idet jeg sommetider ikke ville kunne spille højt nok, 2x15 watt er kun ok til lidt baggrundsmusik med nogen Dali concept 1,uanset hvor god lyden er.

Havde den nu kunnet spille højt (omking 50 watt) ville den være interessant idet den er rimelig i prisen, fylder ikke meget og skulle lyde godt, at der ikke er fjernbetjening gør ikke noget da den er så lille at den bare kan stå tæt på min computer og højtaler.

Der er iøvrigt kun en indgang uanset om det er en integreretforstærker eller effektforstærker man vælger.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Har også tænkt på denne model http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_f1 07_system.htm

Men aner ikke hvor mange watt den har, andet en 2x65 watt i 4 ohm ved 1khz og 10% THD, men synes lige den er få 100kr for dyr. Denonen jeg spørger om og trend ta10.2 har en ok pris, det vil jeg godt ofre, men jeg ved ikke med reciveren i denon sættet om den er god, men kunne jeg ikke lige så godt købe en af de 1500kr dyre surround reciver fra elgiganten istedet for den 1699kr dyre reciver ?.

http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/dk_amplifier_recei ver/forstarker-hojttaler/2

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler på, at du kan spille ret højt med en forstærker til 1000 kr uden at den begynder at forvrænge.

men hvorfor ikke smutte ned i hifiklubben og prøve tingene af?

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

De nye Denon modeller er soundtuned til det europæiske marked...Så Denon + Dali = skinger diskant holder altså længere.....Og spørger du mig om Denons pma510 som er til 1100,- passer til Concept 1, så er mit svar ja.....Og sætter du Audioquest type 4 ht-kabel mellem forstærker og højtaler for du en okay lyd for næsten ingen penge....Forstærkeren er osse rigeligt til, at spille højt på dine concept 1ére.....

Hygge

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 03:52 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
henrik141 skrev:

Det er jeg ret uenig i det udsagn du slynger ud her. Har du noget at ha det i? Jeg synes B&W & Denon har en lidt skinger diskant. I Denons små recievere vel og mærke. Når du kommer i de bedre med mere effekt mm, så er snakken en lidt anden. Men Denons små recievere er efter min overbevisning ringe. Der vil jeg mene Marantz er klasser foran i de små serier.

jeg har en denon 2308 og dali concept 2 som bag højttalere og har prøvet og spille med dem i stereo og det skærer ihvertfald i mine ører
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Snøren skrev:

Hejsa...

De nye Denon modeller er soundtuned til det europæiske marked...Så Denon + Dali = skinger diskant holder altså længere.....Og spørger du mig om Denons pma510 som er til 1100,- passer til Concept 1, så er mit svar ja.....Og sætter du Audioquest type 4 ht-kabel mellem forstærker og højtaler for du en okay lyd for næsten ingen penge....Forstærkeren er osse rigeligt til, at spille højt på dine concept 1ére.....

Hygge

Hallo! Supra højttalerkablet classic 2.5 er med garanti bedre end audioquest kablet! Ingen grund til at nedgradere

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hej Gasolin.

Det der Denon PMA510ae + DCD510ae er sat ned i pris for tiden. Tror det er mere end halv pris. Jeg kender forgængeren PMA500ae og DCD500ae (driver et sæt Dali 2002). Det er ikke skingert. Stereobilledet er stort og bassen er god. Klangen er fyldig, men en dårlig indspillet/mixet CD lyder dårligt! Mine Dali 2002 er stadig lidt mørke i klangen med Denon'en. For 15 år siden havde jeg en Denon stereo receiver og den var lys - for ikke at tale om Denon CDen dengang. Men PMA500 har ikke denne skavank, men er meget hifi rigtig - og PMA 510 er endnu bedre. Så det er trods den billige pris et pænt afslørende anlæg til en latterlig lav pris. Tag et lyt i HiFi Klubben - for hvis du syntes at klangen er for lys er Denon Dali Concept 1 ikke noget for dig. Kan du lide klangen er min mening at du skal undgå kabel med sølv i sammen med Denon. Og er du faldet for Denon sættet men ikke sammen med Dali'erne kan du måske prøve med nogle andre højtalere, f.eks. XTZ 89 sat.

Hilsen Søren

Entry står for entry-level = hifi i den billige ende.

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

freako skrev:
Snøren skrev:

Hejsa...

Hygge

Hallo! Supra højttalerkablet classic 2.5 er med garanti bedre end audioquest kablet! Ingen grund til at nedgradere

Fedt

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Entry skrev:

Hej Gasolin.

Det der Denon PMA510ae + DCD510ae er sat ned i pris for tiden. Tror det er mere end halv pris. Jeg kender forgængeren PMA500ae og DCD500ae (driver et sæt Dali 2002). Det er ikke skingert. Stereobilledet er stort og bassen er god. Klangen er fyldig, men en dårlig indspillet/mixet CD lyder dårligt! Mine Dali 2002 er stadig lidt mørke i klangen med Denon'en. For 15 år siden havde jeg en Denon stereo receiver og den var lys - for ikke at tale om Denon CDen dengang. Men PMA500 har ikke denne skavank, men er meget hifi rigtig - og PMA 510 er endnu bedre. Så det er trods den billige pris et pænt afslørende anlæg til en latterlig lav pris. Tag et lyt i HiFi Klubben - for hvis du syntes at klangen er for lys er Denon Dali Concept 1 ikke noget for dig. Kan du lide klangen er min mening at du skal undgå kabel med sølv i sammen med Denon. Og er du faldet for Denon sættet men ikke sammen med Dali'erne kan du måske prøve med nogle andre højtalere, f.eks. XTZ 89 sat.

Hilsen Søren

Entry står for entry-level = hifi i den billige ende.

Jeg har et sæt Dali Concept 1 som jeg søger en forstærker til, jeg spørger om denonen er god fordi det er et godt tilbud,(men om den har god lyd ved jeg ikke) hvis jeg skulle købe både ny forstærker og højtaler kunne jeg lige så godt, sælge dalierne og købe et sæt aktive højtaler med min 6.5" bas og ca 100watt pr højtaler. Desuden ved jeg ikke om der findes et bedre tilbud en denonen som passer bedre en denonen til mine dali. ca 2x 50 (gode) watt er nok

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke der findes noget der kommer i nærheden af Denon forstærkeren til den pris.

Og når du får andre behov er det en god lille forstærker du kan bruge til andet (den har desuden en udmærket pladespiller indgang).

Så mit råd - køb Denon'en.

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

Snøren
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

freako skrev:
Snøren skrev:

Hejsa...

Hygge

. Men det syntes jeg altså ikke...

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Snøren skrev:
freako skrev:
Snøren skrev:

Hejsa...

Hygge

Har samlignet et sæt Audioquest Midnight fra ca 1993 med supra og faktisk er supra kable meget godt jeg vil lige frem sige at det måske er lige så godt eller bedre.

Snøren
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Snøren skrev:
freako skrev:
Snøren skrev:

Hejsa...

Hygge

Har samlignet et sæt Audioquest Midnight fra ca 1993 med supra og faktisk er supra kable meget godt jeg vil lige frem sige at det måske er lige så godt eller bedre.

Hmmmm....Hold da helt op...Vi snakker lyd her og det er da forskelligt hvad vi kan lide..Jeg siger jo ikke supra er dårligt,,,Bare at jeg ikke er til det....

Det var bare min en anbefaling, da det er et dejligt varmt kabel som AQ laver i type 4..Passer for eksempel smadder godt til Dalis Ikon serie....Nå men det er nok et andet forum den her skal i....

Hygge med jer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes