| Forfatter |
|
Silverwave Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige et spørgsmål vedr. NAD M3.
Er der flere typer af denne model?
Grunden til mit spørgsmål, er fordi jeg i dag endeligt har fået en(købt i HFK).
Men kan se at tilslutnings muligheder, ikke er det samme som på NAD og HFKs hjemmeside.
På deres hjemmeside, er den udstyret med noget der ligner et Ethernet stik, hvilket der ikke på den jeg har modtaget idag
Ydermere mangler jord benet i strømstikket.
Er det sådan modellen er på det danske markedet?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Hej
Har lige et spørgsmål vedr. NAD M3.
Er der flere typer af denne model?
Grunden til mit spørgsmål, er fordi jeg i dag endeligt har fået en(købt i HFK).
Men kan se at tilslutnings muligheder, ikke er det samme som på NAD og HFKs hjemmeside.
På deres hjemmeside, er den udstyret med noget der ligner et Ethernet stik, hvilket der ikke på den jeg har modtaget idag
Ydermere mangler jord benet i strømstikket.
Er det sådan modellen er på det danske markedet?
|
|
|
Hej Silverwave
Tillykke med dit køb af M3. Fantastisk forstærker
Strømstikket ser sådan ud på modellerne til det europæiske marked
Til dit spørgsmål står der i manualen flg. (lader til at de har lavet databussen om på de seneste versioner. Det er det samme ved min
NOTES: Please log onto www.nadelectronics.com for the latest M3 interface control
software.
Use a standard DB-9 male to DB-9 female RS-232 serial cable between your Windows®
PC and the M3. Do not use a null-modem type of RS-232 cable.
Some Windows® PC's may not have RS-232 serial connectors. In this event, use a
standard "off-the-shelf" RS-232 to USB adaptor to connect to your Windows® PC. Follow
the instructions that come with the RS-232 to USB adaptor for setting up the adaptor.
Your custom installer or dealer can assist you in the proper setup and configuration of the
RS-232 interface.
Neither a DB-9 RS-232 serial cable nor a RS-232 to USB adaptor is supplied with the M3.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej M4L
Tak for dit svar.
Ja det er en kanon forstærker
Har bare været lidt uheldig med den, jeg fik med hjem idag. Da jeg åbnede kassen havde NAD glemt at medsende alt pånær selve forstærkeren.
Hvilket vil sige at jeg ikke har fået manualen,fjernbetjeningen og strømkablet. Havde dog et par strømkabler liggende. Så kunne godt få liv i den
Har selvfølgelig kontaktet HFK vedr. dette problem.
De kabler du bruger, hvordan fungere de i dit setup? Er på jagt efter nogle nye.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Hej M4L
Tak for dit svar.
Ja det er en kanon forstærker
Har bare været lidt uheldig med den, jeg fik med hjem idag. Da jeg åbnede kassen havde NAD glemt at medsende alt pånær selve forstærkeren.
Hvilket vil sige at jeg ikke har fået manualen,fjernbetjeningen og strømkablet. Havde dog et par strømkabler liggende. Så kunne godt få liv i den
Har selvfølgelig kontaktet HFK vedr. dette problem.
De kabler du bruger, hvordan fungere de i dit setup? Er på jagt efter nogle nye.
|
|
|
Du mente altså at alt var der pånær tilbehøret. Det var altså ikke bare luft der var i kassen
Var det en demo fra hifiklubben?. Du skriver fra Nad, men utroligt hvis man havde glemt at vedlægge disse ting . Anyway, så kan du finde manualen via Deres hjemmeside.. Du skal ofre penge på et ordentligt strømkabel som undertrykker støj og ind/udstråling. Har ikke lyttet til så mange strømkabler, men købte et Van den Hul mainserver som er vellydende og dejligt fleksibelt og nemt at arbejde med bag racket. Husk at vende stikproppen rigtigt så der er korrekt fase. Ved ikke om din lokale hifiklub nævnte noget om de magre kortslutningsbøjler bag på M3?. SKIFT DEM! til VAN Den HUL the link. Nu ved jeg ikke hvad du har i resten af kæden. Men en M5 pynter 
God fornøjelse med den
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holdt - stop- frys.
Du har fået en amp med hjem der har været brugt på den ene eller anden måde. En kasse uden ledning, remote og dokumentation lugter langt væk af demo-vare, så jeg håber, at du har fået et pænt afslag eller du har fået skrevet på kvitteringen, at apparatet er nyt og ikke har været anvendt til demonstration eller udlån - en rigtig god ide generelt at få på aftalen.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
e-type skrev:
|
Holdt - stop- frys.
Du har fået en amp med hjem der har været brugt på den ene eller anden måde. En kasse uden ledning, remote og dokumentation lugter langt væk af demo-vare, så jeg håber, at du har fået et pænt afslag eller du har fået skrevet på kvitteringen, at apparatet er nyt og ikke har været anvendt til demonstration eller udlån - en rigtig god ide generelt at få på aftalen.
|
|
|
Hmm, et pænt afslag skal du ikke regne med. Min var også en demo, blot udpakket og sat på hylden. Men det var fordi at den var i restordre i en periode. Fik dog et QED strømkabel i ok kvalitet med i handlen så lidt fik jeg da. Generelt giver hifiklubben ikke en krone i rabat. Måske også rimeligt når vi snakker M3. Den er faldet med 9000,- iforhold til tidligere hvilket giver en superpris for denne amp. Men synes det er en sløset fejl at man har glemt at vedlægge alle ting til forstærkeren  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nej, tror ikke det har været en demo model. Udfra den måde den var pakket ind på, tyder intet på at den har været pakket op.
Tror desværre "bare" det er gået lidt for hurtigt, i NAD´s pakkeafdeling Men det er selvfølgelig skide irreterende, at komme hjem og finde ud af alt det mangler.
Har sat et QED Qonduit strømkabel på, samt skiftet bøjlerne ud med VDH the link.
Ang. faserne, så kan strømkablet kun vende en vej, så går udfra de vender rigtigt.
Det var engentligt min mening at bruge M3 i et surround setup, men efter at have koblet den op sammen med min Denon 3806. Blev resultatet aldrig rigtigt godt.
Der er ligesom en del baggrund støj i fronterne, hvilker der ikke er, når det kun er Denon der trækker alle HTérne. Det skal dog siges, at det er et lakridskabel der pt. forbinder de to. Men tror ikke kun det er det, som er skyld i det dårlige resultat.
Så det bliver desværre nok noget med at skifte HT kabler, hver gang vi enten skal se film eller hører musik
Har desværre ikke plads til et sæt højttalere mere, ellers havde det selvfølgelig været den mest optimale løsning.
Ja, en M5 havde jeg også engang i tankerne, men valget faldt på en Lyngdorf CD-1.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
Hej
Nej, tror ikke det har været en demo model. Udfra den måde den var pakket ind på, tyder intet på at den har været pakket op.
Tror desværre "bare" det er gået lidt for hurtigt, i NAD´s pakkeafdeling Men det er selvfølgelig skide irreterende, at komme hjem og finde ud af alt det mangler.
Har sat et QED Qonduit strømkabel på, samt skiftet bøjlerne ud med VDH the link.
Ang. faserne, så kan strømkablet kun vende en vej, så går udfra de vender rigtigt.
Det var engentligt min mening at bruge M3 i et surround setup, men efter at have koblet den op sammen med min Denon 3806. Blev resultatet aldrig rigtigt godt.
Der er ligesom en del baggrund støj i fronterne, hvilker der ikke er, når det kun er Denon der trækker alle HTérne. Det skal dog siges, at det er et lakridskabel der pt. forbinder de to. Men tror ikke kun det er det, som er skyld i det dårlige resultat.
Så det bliver desværre nok noget med at skifte HT kabler, hver gang vi enten skal se film eller hører musik
Har desværre ikke plads til et sæt højttalere mere, ellers havde det selvfølgelig været den mest optimale løsning.
Ja, en M5 havde jeg også engang i tankerne, men valget faldt på en Lyngdorf CD-1.
|
|
|
Husk at vende det rigtigt i stikdåsen også  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
e-type skrev:
|
Holdt - stop- frys.
|
|
|
Ingen grund til alarm - det kan nu rent faktisk godt forekomme, og ikke kun fra NAD. Manual, remote osv. ligger i en kasse for sig i kassen, og denne kan godt smutte i pakke-processen, selvom det naturligvis ikke burde ske.
Vi har lige haft en sending fra Cambridge hvor der manglede fjernbetjeninger, men det bliver heldigvis klaret.
Iøvrigt sælger vi aldrig demo-varer uden at oplyse at det er demo-varer! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Hej
|
|
|
Synd når du ellers havde tiltænkt muligheden med surround. Nad M3 har jo ikke denne surround mode funktion så måske at det er derfor at der er støj. Har 2 setups så har aldrig prøvet muligheden. men kan huske at jeg havde Bladelius Thor engang som netop havde surround mode og det virkede rigtig godt. Ang. fasen er det jo stikproppen som går ind i stikkontakten du skal vende rigtigt. For korrekt fase skal polsøgeren (skruetrækkeren) lyse når du stikker den ind i det højre hul i enden som går ind i forstærkeren. Hvis ikke må du vende proppen i stikkontakten en omgang __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Silverwave skrev:
|
Hej
|
|
|
Synd når du ellers havde tiltænkt muligheden med surround. Nad M3 har jo ikke denne surround mode funktion så måske at det er derfor at der er støj. Har 2 setups så har aldrig prøvet muligheden. men kan huske at jeg havde Bladelius Thor engang som netop havde surround mode og det virkede rigtig godt. Ang. fasen er det jo stikproppen som går ind i stikkontakten du skal vende rigtigt. For korrekt fase skal polsøgeren (skruetrækkeren) lyse når du stikker den ind i det højre hul i enden som går ind i forstærkeren. Hvis ikke må du vende proppen i stikkontakten en omgang
|
|
|
og hvis den ikke lyser i højre hul, så vender du bare stikket 180grader så der med et trylle slag lys i højre hul 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Music4life skrev:
Silverwave skrev:
|
Hej
|
|
|
Synd når du ellers havde tiltænkt muligheden med surround. Nad M3 har jo ikke denne surround mode funktion så måske at det er derfor at der er støj. Har 2 setups så har aldrig prøvet muligheden. men kan huske at jeg havde Bladelius Thor engang som netop havde surround mode og det virkede rigtig godt. Ang. fasen er det jo stikproppen som går ind i stikkontakten du skal vende rigtigt. For korrekt fase skal polsøgeren (skruetrækkeren) lyse når du stikker den ind i det højre hul i enden som går ind i forstærkeren. Hvis ikke må du vende proppen i stikkontakten en omgang
|
|
|
og hvis den ikke lyser i højre hul, så vender du bare stikket 180grader så der med et trylle slag lys i højre hul 
|
|
|
Et hul er jo som bekendt et HUL __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe
Ja det kan du have ret i.
Ja, må erkende at jeg nok havde misforstået dig der
Har en supra stikdåse imellem anlæg og stikkontakt. Men skal da lige have det tjekket.
Havde faktisk problemer tidligere med en spændingslyd fra højttalerne, da jeg første gang forbandt den til elnettet via et supra strømkabel med dansk jordstik.
Problemet blev dog løst, da jeg fjernede jordstikket fra strømkablet.
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Pass Through. Så har jeg hørt, at det er muligt at få lavet en opdatering af M3erens software.
Så det derefter var muligt at kører rent igennem via indgang 6.
Dette skulle de kunne gøre på HFK værksted. Men om det passer ved jeg ikke.
Forhørte mig om denne mulighed i den lokale HFK, men der havde de ikke hørt om det.
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
Vedr. Pass Through. Så har jeg hørt, at det er muligt at få lavet en opdatering af M3erens software.
Forhørte mig om denne mulighed i den lokale HFK, men der havde de ikke hørt om det.
|
|
|
Det lyder da underligt, når du nu selv har fået den oplysning af en medarbejder fra hifi klubben
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
e-type skrev:
|
Holdt - stop- frys.
|
|
|
Hmm, et pænt afslag skal du ikke regne med. Min var også en demo, blot udpakket og sat på hylden. Men det var fordi at den var i restordre i en periode. Fik dog et QED strømkabel i ok kvalitet med i handlen så lidt fik jeg da. Generelt giver hifiklubben ikke en krone i rabat. Måske også rimeligt når vi snakker M3. Den er faldet med 9000,- iforhold til tidligere hvilket giver en superpris for denne amp. Men synes det er en sløset fejl at man har glemt at vedlægge alle ting til forstærkeren 
|
|
|
Der er ikke noget rimeligt i, at tage fuld pris for demovarer om selvom de bare har stået til "pynt" som laaaaaaaaaaaaaaangt de fleste har iflg. butikkerne selv.
Demo = afslag i pris. Restordre er en anden sag, fordi varen lige pludselig opnår større brugt værdi for de trængende købere..Bøvler pt selv med et sony 46z5500 som er umuligt at opdrive og butikkerne vil have fuldpris selvom der kun er demo modeller tilbage.
Ang. prisen på m3 tjener HFK alt andet lige ikke mindre p. enhed fordi anlægget er sat ned til tkr. 15. Dette skyldes udvikling i bl.a. kurser mv. Deres indtjeningsprocent vil jeg skyde på er uændret.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
Hej
Nej, tror ikke det har været en demo model. Udfra den måde den var pakket ind på, tyder intet på at den har været pakket op. |
|
|
Var selve kassen plomberet? (Kunne du se om den havde været åbnet?) Hilsen Niels
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
| | |
Det lyder da underligt, når du nu selv har fået den oplysning af en medarbejder fra hifi klubben
Ja det virker mærkeligt. Kunne heller ikke forstå det, da ekspedienten sagde at han ikke havde hørt om det
Håber det er muligt, for det ville være rart at slippe for konstant at skifte kabler.
|
| Til top |
|
| |
Silverwave Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels
Kassen var stadig plomberet, så derfor er jeg rimelig sikker i min sag.
Men ser da meget frem til at de manglende dele. Det er ikke helt optimal at skulle løbe frem og tilbage fra sofaen hele tiden.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silverwave skrev:
|
|
|
|
Jow jow. Forstærkeren skal blot lige en tur omkring værkstedet og have en software ændring. Det er ganske rigtigt input 6 der annuleres som almindelig input og køre nu pr. automatik med fuld volumen, så M3'eren i dette tilfælde agerer rend effekt på surround og du kan så styre det hele fra receiveren.
|
| Til top |
|
| |