| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi nørder 
Mit setup består af en surround forforstærker og 7-kanalerse effektforstærker.
Nu er min effektblok så sendt på værkstedet (dum lille lysdiode der har det med at gå ud), men jeg vil selvfølgelig gerne have noget lyd i mellemtiden. Så jeg har sat min gamle surroundforstærker med en 5.1 indgang til, så dén kan fungere som effektforstærker i mellemtiden.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg lettest (og sikrest) skruer op og ned. Jeg kan jo godt bare skruer helt op for min forforstærker, og så styre lydstyrken på den midlertidige forstærker, men jeg vil jo nødigt brænde en indgang af.
Så spørgmålet er hvor kraftigt et signal der kommer ud af pre-out på min forforstærker i forhod til et almindelig linie-signal?
Jeg TROR jeg bare kan skrue forforstærkeren op til 0dB (den går fra -80 til +12 dB), og så styre det fra den midlertidige. Men jeg ved ikke okm 0dB er det der svarer til et linie-signal.
Alternativt kan jeg skrue næsten helt op for den midlertidige og så bare styre lyden som jeg plejer fra forforstærkeren.
Der er IKKE en main-in på den midlertidige, så jeg mener ikke jeg kan omgå dens volumen kontrol og bruge den som "ægte" effektforstærker.
Forslag og råd modtages gerne.
/Stefan
|