Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Eff.forst. med volumenkontrol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Situation: Jeg har OTL monotrin på ca. 160 watt der trækker et sæt Silverline La Folia. Intet problem i det, da højttalerne er nogenlunde lettrukne (92 dB, 8 ohm) - meningen er dog at jeg kan nedskalere til kun 60 watt. Derfor kunne det være interessant at prøve om en solid state effektforstærker kunne være god på bunden (11" Focal kevlar).

For at det skal kunne lade sig gøre er jeg nødt til at have en effektforstærker der kan volumenreguleres. Endvidere skal dens indgangsimpedans være på minimum 75 kOhm, da det skal passe sammen med min (rør-) forforstærker.

En Nakamichi PA5 eller -7 er noget af det jeg allerhelst ville prøve, og indgangsimpedansen ser fin ud - men der er ingen volumenkontrol på dem.

Nogen der har et godt bud på en effektforstærker der kan opfylde disse krav? Ny eller brugt er ligegyldigt, men prismæssigt skal vi ikke over 4.000 kr.
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes