Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hamonic Truth Link (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johannest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Er der nogen i Forum der måtte have erfaring med dette kabel fra Harmonic?

Sølv eller kobber er underordnet.

Gode kontra dårlige erfaringer?

På forhånd tak.

Hilsen

JCT

Til top Vis Johannest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johannest

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej
JCT
Dette kabel er blevet et blivende medlem af min samling af kabler. Det er det første kabel jeg har oplevet, der ændrede sig hørbart ved tilspilning - i
starten var det lukket, lidt mørkt og kraftigt betonet i mellemtonen. Det ændrede sig dog en hel del i løbet af nogle timer til nu at være et herligt
"emotionelt" kabel. Jeg oplever musikken med mere saft og kraft - dybere bas, varm mellemtone og en kontrolleret og fint opløst diskant uden
unoder . Jeg bruger det mellem rør RIAA og forstærker og det trækker dagligt smil frem og giver lyst til at høre mere. Jeg vil ikke anvende det i et
i forvejen meget mørkt klingende anlæg dog. Ved at sætte det ind mellem en af de nyeste Densen CD´er og forstærker skrumpede lydbilledet en
del og blev lidt kedeligt i forhold til feks. et Straight wire Rhapsodi rca i en a-b test, så systemafhængigt er det - mere end de andre kabler, jeg har.
Venligst
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet

Johannest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej OLET

Tak for din reaktion.

Jeg har netop modtaget et Truth Link kabel i kobber og det spiller mellem min cd (micromega stage 4) og rørpre (croft). Mellem rørpre og effekt (exposure super 18) bruger jeg endnu et harmonic kabel (harmony link).

HT er snell e3 forbundet med Straight wire rhapsody S kabler.

Jeg brugte førhen et fletcher 200 kabel mellem pre og effekt og link kablet mellem cd og pre. Her blev lydbilledet lidt klemt og ved fyldigere optagelser blev musikken lidt for grovkornet (med ved mange andre tynde indspilninger er link god til bringe fylde og betone bassen). Jeg savnede dog lidt pondus og en mellemting mellem et fletcher kabel og et link kabel.

Dette bragte mig til at prøve et langt dyrere harmonic kabel - truth link.

Dette sidder nu mellem cd og pre. I stedet for fletcher kablet mellem pre og effekt sidder nu link kablet. Nu er lydbilledet meget roligt og pænt præcist. Detaljerne og sammenhængen fra truth link kablet og fylden fra link kablet. En god kombi til mange stilarter og typer af indspilninger.

Jeg synes dog stadig jeg kunne ønske lidt mere pondus og tryk på bassen og slagtøj men ikke uden fylde og glød på stemmer og instrumenter. Ville det være en ide at prøve straight wires rhapsody S kabel i stedet for link kablet? Eller rhapsody sammen med link i stedet for truth link?

Men uanset kombination er musikken altid i højsædet og det er jo det som det jo handler om.

På forhånd tak.

Hilsen JCT

Til top Vis Johannest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johannest

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hey JCT
Lige lidt tanker...
For lige at nævne det, så er det Kobber versionen jeg har... og så har jeg Snell JIII :-))) Forstærker er NAD M3.
Sjovt at du nævner Fletcher 200 kablet - det har jeg også haft fornøjelsen af gennem mange år. Jeg har eksperimenteret med det i forskellige
set-up og har altid været glad for det -meget hul igennem, men også ind imellem lidt vel distanceret. Så læste jeg en test her på sitet af Straight
Wire Rhapsodi S og fik et usædligvanlig godt tilbud på en demo model - det er mere HI FI end Fletcher i mine og mine hi fi- buddies ører - mere
pænt...hvad det så end betyder...rundt, detaljeret og korrekt -spiller på min gamle CD og gør det super godt. Deres HT kabel kan jeg så ikke
lide - for bamset og farvet til min smag. Har lige i dag været hos en anden HI FI buddy, der har et Croft forstærkersæt med Fletcher kabling hele
vejen rundt med bl.a. Fletcher 100 (som jeg altid har fundet usædvanligt tyndt og basfattigt) og signal kabel 200 -jeg kommer aldrig til at kunne
lide det Fletcher 100 kabel. Jeg har selv haft og skiftede så selv fra Fletcher 100 til VDH - HT for et par år siden -mere bas, fylde og mellemtone
som resultat , men harsk diskant - fnidder og elendighed - det har Fletcher 100 så absolut ikke - det er meget rent i mine ører. Opdagde så
Harmonic tech fantasy HT kabel - WOOOOOW..... silkeblød superopløst diskant og laaaaangt bedre defineret bas -mere harmoni og ørervenlighed
i mit set-up -selv mine mest skeptiske venner blev stumme og paffe. Jeg forlader nok aldrig de Fantasy kablet igen...:-) Har lige været til en
shoot-out mellem Rega og Nottingham grammofoner - der hvor der var mest pondus, fremadrettethed og tryk på, var hos Rega - uden tvivl. Mere
smæk, livlighed og spilleglæde og det var MEGET TYDELIGT. Nassen var mere korrekt og neutral -mere tilbagetrukken og linet up på en korrekt
måde -det var så også med K1 og K3 pu på nassen , så signaturen var korrekt. Så signalkilden har sgi noget at sige. Jeg kender ikke Micro-mega
skal dertil siges, så deres lydprofil kan jeg ikke kommenterer -men Croft kender jeg lidt til nu...ikke så fremadrettet -mere stort og flot -varmt og
lækkert - usædvanlig meget lækkert faktisk.
Venligst
Til top Vis olet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes