| Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som titlen siger, så er spørgsmålet om de forstærkersæt noget værd??? Det har jo nogle år på bagen, men...
Kan umiddelbart få det til 3500, hvis jeg da ikke kan presse ham lidt i pris, er det for dyrt???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig INGEN som har nogen kommentare, ris/ros e.l. til dette forstærkersæt og prisen?????????
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yo Daniel
tjek www.dba.dk for at se hvad andre sælger det samme for.
Men det er nok en OK pris. Det er faktisk hamrende billigt. Jeg tror ikke du kan få noget nyt til under det tredobbelte der spiller nær så godt.
Hvis ikke det var fordi at designet er lidt 'yt' så ville det skulle sælges til mindst kr. 5000, alene for lyd og samlekvaliet.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
Yo Daniel
tjek www.dba.dk for at se hvad andre sælger det samme for.
Men det er nok en OK pris. Det er faktisk hamrende billigt. Jeg tror ikke du kan få noget nyt til under det tredobbelte der spiller nær så godt.
Hvis ikke det var fordi at designet er lidt 'yt' så ville det skulle sælges til mindst kr. 5000, alene for lyd og samlekvaliet.
|
|
|
Har også kigget på dba.dk, men kiggede lige igen og faldt over en POA-2200 steroblok til 2800, men...!? Ej, så tror jeg sgu næsten hellere jeg vil "hoppe på" 4400'eren! Lyder det ikke også mest fornuftigt?
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sgu også lige set en sæt POA-6600 til 4000 og en PRA-1500 til 500!!!
Dét må sgu da være de femhundrede ekstra værd?!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og skift så samtlige elektrolyter i forstærkerne... så er den ved at være hjemme!
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beltofte skrev:
Ja, og skift så samtlige elektrolyter i forstærkerne... så er den ved at være hjemme!  |
|
|
Hvad vil det ca. koste???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det var lidt for sjov. Elektrolytter ændrer karakteristika med alderen. Hvor meget afhænger af kvaliteten, men en gennemsnits 'lyt kan godt miste 20-30% af kapaciteten med alderen. Om andre parametre ændres ved jeg ikke, men prøv at forhøre dig på dk.teknik.elektronik. Hovederne dér, vil med sikkerhed kunne bidrage 
Jeg sagde det mest i sjov, men en 20 år gammel forstærker opfører sig ikke helt som da den var 2!
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beltofte skrev:
|

Det var lidt for sjov. Elektrolytter ændrer karakteristika med alderen. Hvor meget afhænger af kvaliteten, men en gennemsnits 'lyt kan godt miste 20-30% af kapaciteten med alderen. Om andre parametre ændres ved jeg ikke, men prøv at forhøre dig på dk.teknik.elektronik. Hovederne dér, vil med sikkerhed kunne bidrage 
Jeg sagde det mest i sjov, men en 20 år gammel forstærker opfører sig ikke helt som da den var 2!
|
|
|
Ok, men kender du (eller andre for den sags skyld) forstærkerne, dvs. Denon POA-6600 og PRA-1500, så jeg kan vide om det er lidt at smide pengene ud af vinduet???
Ang. det med skiftning af elektrolyterne tror jeg ikke bliver det store problem nu når jeg tænker over det, da jeg kender en som arb. hos det tidligere Midtfyns Elektro (kan ikke huske hvad det hedder nu), så han kan sagtens skifte dem for mig hvis jeg bare får fat i nogle nye.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |