| Forfatter |
|
berggren12 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg har en ældre TEAC forstærker som jeg egentlig er ret glad for, men jeg er ret sikker på at mit indgangsrelæ er kaput. Den højre udgang falder jævnligt ud og kommer først tilbage når jeg skruer op for volumen. Mit spørgsmål er: hvordan kan man få repareret dette og nogen der ved hvorhenne(bor i Kbh.) Hvad koster en sådan rep. ca.
Håber at der er nogle HIFI-entusiaster der kan hjælpe;-)
Mvh. Thomas
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er et udgangsrelæ der er problemet? Det lyder som en meget normal fejl der opstår når kontakterne i højttalerrelæet bliver "beskidte".
Hvis det eksisterende relæ kan åbnes, kan du prøve at rense kontakterne - det kan nogengange klare problemet.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Mikkel, det kunne godt lyde som et beskidt udgangsrelæ.
Som Mikkel skriver, kan du prøve at rense det, over tid vil det blive beskidt igen, og du vil opleve det samme. Det bedste er at
udskifte det med en forseglet type, hvor der ikke kan komme luft ind i.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
berggren12 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jeg er ikke så stærk i HIFI terminologien, men udgangen til mine højtalere er identisk med dem på billedet(hvor man skruer højtalerledningen fast) Hvorledes kan disse renses? Går ud fra at det er dem der kaldes udgangsrelæ? 
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter, har en Sony TA-F730ES der opfører sig på samme måde, og jeg er født med 10 tommelfingre, så jeg er meget spændt på den "operation"
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Berggren.
Nej, det er er ikke dem vi mener. Dit relæ sidder inden i forstærkeren, og ser omtrent således ud:
På nogle typer kan man tage låget af relæet, og med fint smergellærred slibe kontakterne. Hvis det skal skiftes, skal der gang i
loddekolben
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
berggren12 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
AHA, det må jeg straks prøve! Kan man købe et nyt relæ i almindelige HIFI butikker? Hvis jeg nu kommer til at ødelægge det gamle, eller ikke kan få det til at virke.
Tusind tak for svarene, indtil videre:-)
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sikkert få et nyt relæ ved Brinck elektronik. Men du skal nok medbringe det gamle, for at få den rigtige type. Men andre ord - loddekolben skal frem.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan sådan nogen banditter koste, er de værd at skifte på en gammel forstærker?
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det være andet end udgangsrelæerne, når jeg på min gamle Sony TA-F730ES, kan lave en omskiftning til mono, så spiller begge højtt. fint uden skrat. Desuden kan der være skrat på lyden via CD'en, hvis jeg så slår over på eks. tuneren, så er lyden fin, skifter jeg tilbage er der skrat igen ??? __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RiverKong
På din Sony er det nok ikke udgangsrelæerne, når du kan høre tuner uden skrat. Det er nok snarere input selectoren, der har dårlige kontakter. Men det problem kan også forholdsvis let løses med lidt kontaktrens (i hvert fald for en tid).
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
snod skrev:
|
Hej RiverKong
På din Sony er det nok ikke udgangsrelæerne, når du kan høre tuner uden skrat. Det er nok snarere input selectoren, der har dårlige kontakter. Men det problem kan også forholdsvis let løses med lidt kontaktrens (i hvert fald for en tid).
|
|
|
Der kan også sagtens være skrat på tuneren! Men det nogle gange er det der bare ikke - samtidig med at der er skrat på CD'en, derfor frygter jeg at det kan være andet og mere kompliceret end bare et udgangsrelæ, men tak for tippet mht rensningen __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |