Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 16:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: forstærker til Helicon 400, I30 vs. 3010s (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 April 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har et luksus problem tror jeg vist, idet jeg skal vælge forstærker til Dali Helicon 400, har efter anbefalinger valgt at det skal være en af følgende :

Cayin 353B
Exposure 3010s
Primare I30

Har lyttet til de to første Cayin 353B, Exposure 3010s dog på Audiovector S3 højtt. så jeg ved godt det ikke er helt repræsentativt. Aligevel kunne jeg tydeligt høre forskel på de 2 forstærkere.

Synes Cayin 353B var pænt overbevisende og overvældende, og spillede med god bund og en fantastisk klarhed og kontrol. Et must have var hvad jeg tænkte.

Med Exposure 3010s forsvandt der derimod en masse lyd og gjorde det hele mere roligt og tamt, i første omgang. Men efterhånden bemærkede jeg en masse detaljer, bedre klang og meget mere behagelig lydbillede at lytte til i længden. En del af bunden var heller ikke så markent, så det savnede jeg en smule - måske specielt da jeg netop havde lyttet til Cayin'en.

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at lytte til Primare I30, men har ladet mig fortælle at den minder lidt om Cayin i lyden, og frembrusende men meget mere blød i lyden - Så jeg er bekymret for at blive lyttetræt af en af disse efter nogle måneder. Endvidere har jeg talt med en audiofil som omtalte at I30 har tendens til at være lidt uopløst og monotom - det var vist noget med monoopbygningen der gjorde at den skulle køre balanceret for at fungere optimalt. Desværre ikke noget jeg sætte mig ind i, men han anbefalede Exposure 3010s (måske fordi han selv solgte dem i sin butik ;o) )

- kan nogen bidrage med noget nærmere omkring Primare I30 og Exposure 3010s, da det nok er en af dem jeg ville foretrække ?
 - ville en af disse være at foretrække til Helicon 400 ?

på forhånd tak

Til top Vis mikk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes