Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: opgardring af anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

som sagt har vil jeg opgardring mit og da også spar penge samme til det. (20k) men er lidt i tvil hvor de skal ligges henne? i forstærker eller højtaler. jeg hører mest pop, classik, 80" og rock.

mit setup lige nu:

Pioneer A-A6MK2

pioneer PD-D9MK2-K

B&W CM1 incl. stander.

Nordøst Blue Heaven Rev. II
Vincent High-End RCA

Til top Vis yoouooyoouoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yoouooyoouoo

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Hej yoouo...osv, og velkommen til

Jeg kender ikke meget til Pioneers stereoforstærkere, men jeg tror du umiddelbart vil hente mest ved at skifte forstærkeren ud. Med 20K i lommen kan du komme rigtig langt.

CM1 højttalerne er jo gode som de er, men jeg tror de vil åbne sig meget mere op hvis du får mere kraft bag dem (jeg har selv oplevet dette med andre B&W højttalere).

20K er dog meget at smide ét sted. Du kan f.eks. "nøjes" med at bruge 10k på en ny forstærker. F.eks. Lyngdorf SDAI 2175, og så brug resten (+en lille smule mere) til et sæt B&W CM7 gulvhøjttalere istedet. Så vil du også få mere dybe i musikken da du har noget ekstra "bund" med i de større højttalere.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Hej Yoo.....

Kan du ikke prøve at præcisere hvad det er, du vil have bedre. Hvad savner du? Dybde, dynamik, lydtryk eller...?

Du får rigtigt meget for 20.000 hvis det må være brugt. Skal det være nyt?

Umiddelbart vil jeg give Stefan ret. Det er nok primært forstærkeren og/eller højttalerne, du skal koncentrere dig om.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

hey

synes der mangler noget klar lyd, men jeg med at stemmer er lidt mørke, som om de ikke rigtig kommer frem til en,synes ellers min pioneer ligger til den lyse side. og manlger der nok lidt bund. men det er jo cm1, så det er nok der for. og lydtryk.

har kigget på noget vincent grej,

forforstærker sa-31 mk?

effektforstærker sp-331 mk?

højtaler har jeg rigitig kigget på endnu

det må godt være brugt.

Til top Vis yoouooyoouoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yoouooyoouoo

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig at købe denne her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=155684

Og så ville jeg se på min signalkilde med denne her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=155365

Hvis du handler lidt, med venlighed kommer man langt, må du nok kunne ramme de ca. 20K du nævner.

mvh. M 
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Bund og lydtryk = større højttaler. Alternativt kan du prøve at supplere dem med en subwoofer.

Hvor stort er lytterummet?

Under alle omstændigheder er det vigtigste, at du kommer ud og får lyttet til forskellige anlæg, så DINE 20.000 ender med at blive brugt på noget, DU bliver glad for.

Vi andre kan have nok så mange gode og velmenende råd, men de vil alle være farvet af vores individuelle præferencer.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det anlæg du har spiller det ikke udmærket. Var det så ikke en bedre ide at bruge det på musik. Engang sagde man at 2/3 af hifi kronerne skulle anvendes på musikken, for vi har jo anlægget på grund af musikken og ikke omvendt.

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

min stue ca. 30 m"2 det er også grunden det opgardring af anlæget er fytte nemlig. er nok mest kompakt eller gulv-højtaler. og er der heller ikke mulig for at tilslutte en subwoofer til den her forstærker. 

yoouooyoouoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Det anlæg du har spiller det ikke udmærket. Var det så ikke en bedre ide at bruge det på musik. Engang sagde man at 2/3 af hifi kronerne skulle anvendes på musikken, for vi har jo anlægget på grund af musikken og ikke omvendt.

jeg mener noget andet, at det er det musik man kan lide at skal lyde så jeg synes det lyder godt. for hvad er ide i at have en musik, man ikke vil hører? for 20k på musik, der er da mange cd. :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes