Forfatter |
|
BluepaiN Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt der er mange emner ang. dette, men syntes ikke der er nogle der rammer lige præcis dét jeg er ude efter.
Sagen er den, at jeg har fået fat i to B&W 604 S2. Mægtigt fine højtalere, med Nordost Flatline kabler. Dog kan jeg godt mærke at min nuværende forstærker (En gammel pioneer) ikke rigtig kan følge med længere. Derfor søger jeg en ny forstærker.
Jeg har kigget rundt omkring, og hørt div. forstærkere, samt søgt info på nettet, og har kig på følgende:
Harman Kardon HK 990 Masser af power - dog er den ikke så nuanceret, i forhold til prisen (her tænker jeg primært på diskant og mellemtone).
NAD C375BEE eller C275BEE Ville jeg få noget ud af at vælge den ene frem for den anden?
Cambridge 840A v. 2 Har kig på den, men ved ikke helt hvad jeg skal syntes om den.
Jeg er klar over at mine B&W skal have noget at leve af, hvilket alle ovenstående kan levere - correct me if I'm wrong :) Mht. lyden, så er jeg åben over for det meste. Dog skal det bare ikke være alt for lyst, men det burde B&W HT opveje, da de er lidt mørke og laidback i det i forvejen. Bassen må gerne være solid, uden at være alt for dominerende.
Prismæssigt ligger vi omkring 4-7K og køber gerne brugt.
Nogle forslag, eller evt. andre alternativer? :)
__________________ 89 percent of statistics are made up, the other 21% can't count
|
Til top |
|
|
BluepaiN Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen forslag whatsoever? :o
__________________ 89 percent of statistics are made up, the other 21% can't count
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvis din pioneer har pre-out kan du eventuelt koble en effektbasse efter. dem jeg ville kigge efter er eventuelt en parasound hca-1000a eller
en nakamichi pa-5e mk2 mener det er sådan den hedder.
De fås typisk for omkring 2500-3000. hvis du så går amok kan du jo satse på to parasound forstærkere, og køre den ene til venstre og den anden til
højre kanal. det er noget der rykker, uden du bliver ruineret.
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender desværre ikke så meget til B&W. Men du burde finde ud af hvilken lyd du foretrækker. Der er eks.vist mere spræl i NAD
end cambridge
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154057
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=155972
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=156301
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=154722
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og velkommen til forummet.
jeg vil anbefale dig at lytte til rotel. de laver solide og holdbare forstærkere med rigtig kraftige strømforsyninger. de byder på en detaljeret, dynamisk og neutral lyd. eller kan jeg anbefale min egen amc 3100a, som trækker alt med stor overbevisning. den ligger meget tæt på nad's lyd.
held og lykke med investeringen.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare A30.1 eller I30 brugt.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her skulle nok kunne få B&W'erne til at synge; http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=156626
Altså hvis der er pre out på Pioneer'en. __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BluepaiN skrev:
NAD C375BEE eller C275BEE Ville jeg få noget ud af at vælge den ene frem for den anden? 275 er ren effektforstærker. Den kan du bruge til at spænde efter din Pioneer hvis denne har Pre-Out. NAD 375 er integreret. Dvs. den har indbygget forforstærker, så den er alt hvad du skal bruge og din Pioneer har du så ikke noget at bruge til. Effektdelen i de to forstærkere er identisk og hvis du en gang i fremtiden vil mangle effekt kan de kobles sammen.
Cambridge 840A v. 2 Har kig på den, men ved ikke helt hvad jeg skal syntes om den. Du kan komme ned i butikken og sammenligne denne med ovenstående NAD, så kan du danne dig et indtryk af den. Den har muskler nok til at drive de B&W tilfredsstillende og spiller lidt anderledes end NAD. Hvilken der er bedst kan kun du afgøre.
Jeg er klar over at mine B&W skal have noget at leve af, hvilket alle ovenstående kan levere - correct me if I'm wrong :) Mht. lyden, så er jeg åben over for det meste. Dog skal det bare ikke være alt for lyst, men det burde B&W HT opveje, da de er lidt mørke og laidback i det i forvejen. Bassen må gerne være solid, uden at være alt for dominerende.
Prismæssigt ligger vi omkring 4-7K og køber gerne brugt.
Nogle forslag, eller evt. andre alternativer? :)
|
|
|
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... hej jeg har selv cambrigde godt nok "kun" 640v.2 men jeg havede xindak 6950 før og jeg må sige når man spiller "normal" højde lå de rigtigt tæt i lyden... men når den skulle have lidt gas så kunne cambrigde ikke følge med mere men xindaken er også meget mere strømstærk.. men lyden lå meget tæt .. så jeg kan kun anbefalde cambrigde.. ( de har også helt klart den fedeste fjernbetjening)  ..
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med en Classic 6.6. Den har 2x500w trafo. Masser af kræfter til at styre dine B&W. Fåes til 4000 på brugtmarkedet
|
Til top |
|
|
BluepaiN Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eag1:
Det kunne være fedt med to forstærkere, meeen. Jeg har ikke lige pladsen til det, medmindre jeg går ud og investerer nogle bobs i nyt skab/rack halløj.
Dog har jeg ikke nogen preout på forstærkeren, så en effektforstærker er ude af billedet lige i første omgang.
Så det bliver en integreret forstærker, jeg kommer til at gå efter.
|
Til top |
|
|