Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ML331 sammen med ML ASCENT? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogen der har erfaring med at anvende Mark Levinson 331 sammen med Martin Logan Ascent?

Når man søger lidt på nettet, så får ML331 ikke særlig god kritik for lyd og kvalitet (læs holdbarhed) - har dette noget på sig.

Er der ellers nogle forslag til forstærker, som findes på brugtmarkedet i det prisleje (10-20 kkr.)?

Søren

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hvem er det der giver dårlig kritik af ML331??.Jeg har nu set massere af gode anmelser på den og er selv en glad ejer af denne på 9énde år og vel at mærke 9 år uden nogen problemer af nogen art.

Hvordan den går sammen med den omtalte højtaler har jeg ingen erfraring med desværre, men jeg ikke tror at der skulle være problemer i det. 

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hvis man kan lide den slags lyd så tror jeg da at de elektrostater fra USA og den ML forstærker fra USA passer perfekt sammen.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

som  Jonas bojer siger

Hvis man kan lide den slags lyd så tror jeg da at de elektrostater fra USA og den ML forstærker fra USA passer perfekt sammen.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------

Jeg tror også det vil være en godt ide, og det må da lyde fanatisk sammen

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Glem ML og logan sammen , jeg har haft ML331 ML335 på lige den speaker , der skal noget lyd med varme og musik på disse speaker , rør så kan de spille ja godt .

j

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hm jonas kan høre du ved ikke hvad du taler om .

Det vil sige ML Krell ARC BAT og mange andre fine mærker fra us har ens lyd ? .

Logan skal have en amp der har en varm lyd samt den skal kunne spille dyb og fast bund og skal kunne gøre det detaljert det kan MAC ARC BAT , krel ML er bare Dyb bund .

Hvis jeg havde et par Logan ville jeg nok tag en MAC 402 MC352 BAT VK75 måske en krell 300CX , glem de gammel krell .

Men det er langt fra lett hvis man ikke har alle de mærker på samme tid .

Men at skriv det kommer fra us så passer det sammen hm ? hm ?

Om igen jonas

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Har selv Martin Logan Ascent som bliver drevet af en Proceed HPA 2 (Samme firma som bygger ML). Denne ligner ML 331 meget lydmæssigt. Ingen problemer...perfekt match....gå du bare ombord i en ML 331 . Har også selv drevet mine med ML 27, som blev bygget fra 1989-1992. Heller ingen problemer med den. Jeg garantere dig 100 % for at det virker sammen.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Hej - tak for budne

Efter at have gennemført en lyttetest her i weekenden har jeg besluttet at købe TACTs nye effektforstærker (SDA-2175). Denne forstærker får lyden til at virke både hyggelig og detaljeret på en gang sammen med ML Ascent. Med andre ord, så lyder TACTs nye effektforstærker overhovedet ikke spor digital ;-)

Søren

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej Søren.

Har selv Martin Logan Ascent som bliver drevet af en Proceed HPA 2 (Samme firma som bygger ML). Denne ligner ML 331 meget lydmæssigt. Ingen problemer...perfekt match....gå du bare ombord i en ML 331 . Har også selv drevet mine med ML 27, som blev bygget fra 1989-1992. Heller ingen problemer med den. Jeg garantere dig 100 % for at det virker sammen.

Mvh

Hm ML 27 kan slet ikke måle sig med ML331 , men pyt hvis man er ikke kan høre det så kan det vel være ligemeget .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Hej - tak for budne

Efter at have gennemført en lyttetest her i weekenden har jeg besluttet at købe TACTs nye effektforstærker (SDA-2175). Denne forstærker får lyden til at virke både hyggelig og detaljeret på en gang sammen med ML Ascent. Med andre ord, så lyder TACTs nye effektforstærker overhovedet ikke spor digital ;-)

Søren

Ja det er sikkert er ret godt køb i forhold til ML .

Tilykke

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jonas bojer skrev:

Logan skal have en amp der har en varm lyd samt den skal kunne spille dyb og fast bund og skal kunne gøre det detaljert det kan MAC ARC BAT , krel ML er bare Dyb bund .

Hvis jeg havde et par Logan ville jeg nok tag en MAC 402 MC352 BAT VK75 måske en krell 300CX , glem de gammel krell .

Om igen jonas

Hehe jeg har nu hørt dem sammen et par gange og ejeren var da meget tilfreds og det er jo det som tæller

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
jensen skrev:

Jonas bojer skrev:

Om igen jonas

Hehe jeg har nu hørt dem sammen et par gange og ejeren var da meget tilfreds og det er jo det som tæller

Ja hvis han kan lide det så ok for ham , men det er at nedgåre logan de fortjener meget bedre amps

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

....Med andre ord, så lyder TACTs nye effektforstærker overhovedet ikke spor digital ;-)

Den nye TACT er jo heller ikke en "ren" digital forstærker eller "power-DAC" som Millenium - Jeg mener det er en PWM-forstærker i stil med ICEPower, Ac. Reality, LC ZapPulse osv.

Hvorvidt PWM bør kaldes digital teknologi, er der delte meninger om. Jeg tror da nok at klasse D-forstærkere har været kendt, inden den digitale (PCM) teknologi var tilgængelig. Men den er først nu ved at være moden - mange mener, den stadig er i den værste del af puberteten...

Ikke desto mindre vil jeg også prøve den type forstærkeri på de Ascent, jeg forhåbentlig får, når jeg falder over et godt brugt-tilbud. Jeg kan godt lide tanken om at de bruger kræfterne i højttalerne og ikke poster en masse dyr varme ud i hytten, mens bevidstheden plager mig med, at rørene time for time gradvist degraderes.

Tillykke med anskaffelsen og god fornøjelse.

Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Tillykke med den PWM TACT ... jeg gætter på at det kan være sjovt at prøve 2 stk. én til bassen og én til toppen !? ... der er da grobund for at prøve det med den rimelige pris.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes