| Forfatter |
|
acce Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg endelig fået købt mig et sæt Audioevector S3 Siganture højtalere og nu mangler jeg kun en god forstærker.
Jeg søger en brugt forstærker som har udgange til to sæthøjtalere. Hvad skal jeg gå efter, har meget lidt forstand på området?
På forhånd tak
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit buget ?
Mit indtryk er at audiovector fungere fint med en lang række forstærkere, dog syntes jeg altid de har belønnet en når kraftige dimensioneret forstærkere tilsluttes.
Forslag: har dog ikke hørt denne sammensætning, men tror det vil være et godt bud til forholdsvis små penge http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159491 __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit budget er maksimalt 5000 kr. for en brugt. Jeg har tidligere hørt at ARCAM og Naim skulle være gode, men der er jo mange forskellige modeller, og kan slet ikke se hvad jeg skal vælge
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
|
Mit budget er maksimalt 5000 kr. for en brugt. Jeg har tidligere hørt at ARCAM og Naim skulle være gode, men der er jo mange forskellige modeller, og kan slet ikke se hvad jeg skal vælge |
|
|
med 5K kommer du nok længst med Arcam af de to, du kan altid starte med en int.forst. og så sener købe en eff. til bi-amping hvis du føler det er nødvendig eller bare ønsker at opgradere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er synd at du ikke har råd til den Hegel, for jeg hørte den spille på en S3 forleden og det var fantastisk! For 5000kr kan du måske få en Arcam FMJ A32 eller A38 hvis du er heldig.. Jeg kan anbefale at kigge på ebay.co.uk (den engelske) hvis du vil købe brugt. Der er ofte noget Arcam til gode priser.
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Kan du anbefale nogle forskellige modeller.
Kender du evt. en god guide til at forstår hvad der mener med forstærker, effektforstærker, bi-amp osv... Jeg har kun en lille konfus forståelse af det
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
Jeg ved at ole klifort, da han udviklede m3 serien , der brugte han musical fidelity.
mvh Lehmann.
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo rimelig stor forskel på M3 og S3 i mine ører, så jeg ved ikke om det er oplagt at vælge musical fidelity af den grund. Acce, er der ikke en forhandler i nærheden af hvor du bor der kan vejlede dig? Det er meget nemmere at finde ud af hvad man vil have når man selv har lagt ører til. Mht bi-amp synes jeg er det hjælper rigtig meget på lyden. Jeg tri-amper mine Mi3 signature og det gør i mine ører hele forskellen.
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle indlæggene.
Jeg forstår ikke helt princippet med bi- og tri-amp. Kender I ikke en god guide der beskriver det, gerne på engelsk
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare kunne være et bud __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
acce skrev:
|
Tak for alle indlæggene.
Jeg forstår ikke helt princippet med bi- og tri-amp. Kender I ikke en god guide der beskriver det, gerne på engelsk
Mvh Kim |
|
|
Ved at starte med en feks. Arcam A32 får du 2 x 100w til at drive højtaleren, så kan du købe en eff. feks. Arcam P35 med 2 x 100w som tilsluttes den int. forst. via pre out, nu har du så 4 x 100w som typisk fordeles med 2x 100w på bunden og de andre 2 x 100w på mellemtone og diskant, kortslutningsbøjlen bag på dine audiovector s3 flyttes så den kun danner forbindelse mellem diskant og mellemtone og 2 sæt højtalerkabler er påkrævet, dette er bi-amping, tri-amping fjernes kortslutningsbøjlen helt og yderlig en Arcam P35 tilføjes. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det forklaret http://www.djsociety.org/Bi-Amp.htm
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim, det virker som du er ude på dybt vand her med så dyre højtalere og "kun 5K til amp", først efterlyser du en forstærker der kan køre 2 højtalersæt....! dette er sjældent og vel sagtens ikke eksisterende indenfor disse UK forstærkere.
Lydmæssigt er Naim klart at foretrække efter min smag, ignorer watt angivelserne, de fleste kan sagtens spille disse udmærkede højtalere op. Glem også biamp i denne prisklasse kan du få eks. en ældre Nait 3 eller 5 som er en fin omend ikke super duper løsning.
En Densen B100 eller sågar en Exposure kunne også klare opgaven.
Vil du have flere kræfter og åbenhed så kig efter for/effekt, en del dyrere og så kan man biampe hvis du er en lydtryks fan.
husk signalkilden, et godt resultat betinger man sender et godt signal in i kæden...sh*t in - sh*t out.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
|
Kim, det virker som du er ude på dybt vand her med så dyre højtalere og "kun 5K til amp", først efterlyser du en forstærker der kan køre 2 højtalersæt....! dette er sjældent og vel sagtens ikke eksisterende indenfor disse UK forstærkere.
Lydmæssigt er Naim klart at foretrække efter min smag, ignorer watt angivelserne, de fleste kan sagtens spille disse udmærkede højtalere op. Glem også biamp i denne prisklasse kan du få eks. en ældre Nait 3 eller 5 som er en fin omend ikke super duper løsning.
En Densen B100 eller sågar en Exposure kunne også klare opgaven.
Vil du have flere kræfter og åbenhed så kig efter for/effekt, en del dyrere og så kan man biampe hvis du er en lydtryks fan.
husk signalkilden, et godt resultat betinger man sender et godt signal in i kæden...sh*t in - sh*t out.
|
|
|
Bi-amping kom på banen lige netop fordi at der "kun" er 5K at købe for, smid de 5K efter en int.forst. som så kan fungere i et bi-amping setup bagefter når pengene var der til at opgradere.
Hvis du tror at bi-amping kun handler om lydtryk, så tager du grundig fejl, har selv haft en audiovector 5x som blev trukket med linn udstyr, startede med en forf. + 1 stk eff., tilførte så yderlig en effekt, hvilket gav mere kontrol og åbenhed samt væsentlig flere detaljer nåede igennem, tilførsel af den 3. linn eff. til tri-amping gav ikke volsomt meget og sluttede med at køre dem aktiv med et audiovector AVEX filter hvilket gav et ordentlig spring i performanc. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 08 Juli 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen du har nok ret især på lidt svære højtalere, mit opråb var nok ment som lidt af en modstand af biamp pricippet grundet de uundgåelige fasefejl og små lydforskelle på forstærkerne/kablerne.
Så hellere gå mono/mono hvis det skal være men trådstarter virker lidt usikker på diverse udtryk så start bare med en simpel men solid forstærker, gerne fra nogle som yder support og hvor gensalgs prisen holder, jeg købte selv en Nait 5i for 3500 og brugte den 6 mdr hvorpå jeg solgte videre til 4000 - 
aktiv er noget helt andet og kostbart, tråd starter har 5000 til en forstærker som efter min smag kunne være ovennævnte men andre kan selvfølgelig anbefales - smag og behag er heldigvis forskellig.
god fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
|
Jamen du har nok ret især på lidt svære højtalere, mit opråb var nok ment som lidt af en modstand af biamp pricippet grundet de uundgåelige fasefejl og små lydforskelle på forstærkerne/kablerne.
Så hellere gå mono/mono hvis det skal være men trådstarter virker lidt usikker på diverse udtryk så start bare med en simpel men solid forstærker, gerne fra nogle som yder support og hvor gensalgs prisen holder, jeg købte selv en Nait 5i for 3300 og brugte den 6 mdr hvorpå jeg solgte videre til 3600 - 
aktiv er noget helt andet og kostbart, tråd starter har 5000 til en forstærker som efter min smag kunne være ovennævnte men andre kan selvfølgelig anbefales - sag og behag er heldigvis forskellig.
god fornøjelse |
|
|
personlig syntes jeg nu også at Naim er har en mere underholdene spillestil en Arcam, men en FMJ A32 vil drive en audiovector S3 sig mere overbevisende en Naim nait3 eller 5, der med ikke sagt at de små Naim ikke kan klare opgaven, for det kan de, har oplevet en nait 3 trække at sæt AV 6x, den kunne godt trække dem, men der skulle ikke drejes ret meget på vol. før det var tydelig at den var under pres, men en nait 3 kan jo tilføres en flatcap ps og en nap 90, en sådan combo vil uden tvivl fungere rigtig godt på et sæt S3 sig. og de er jo til at opdrive til små penge på ebay. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de gode svar!
Jeg tror umiddelbart jeg vil kigge efter en Arcam A32 eller A38 - Så må jeg lige se hvad de kan opdrives efter forskellige steder
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad syntes I en Arcam A32 bør koste?
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 Juli 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
acce skrev:
|
Tak for alle indlæggene.
Mvh Kim
|
|
|
Ved at starte med en feks. Arcam A32 får du 2 x 100w til at drive højtaleren, så kan du købe en eff. feks. Arcam P35 med 2 x 100w som tilsluttes den int. forst. via pre out, nu har du så 4 x 100w som typisk fordeles med 2x 100w på bunden og de andre 2 x 100w på mellemtone og diskant, kortslutningsbøjlen bag på dine audiovector s3 flyttes så den kun danner forbindelse mellem diskant og mellemtone og 2 sæt højtalerkabler er påkrævet, dette er bi-amping, tri-amping fjernes kortslutningsbøjlen helt og yderlig en Arcam P35 tilføjes. |
|
|
Det er en rigtig god ide Dan kom med her. har selv kørt med audiovector og arcam biamped.. det virker fint
|
| Til top |
|
| |