| Forfatter |
|
Pernille Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har gennem den seneste tid været på udkig efter en ny forstærker til miné SA2K'er - hvilket jeg absolut ikke finder let ! Jeg har indtil videre hørt på en Cyrus 8 med PSX-R samt en Primare A30.1. Jeg vil derfor meget gerne spørge alle jer begavede personer om :
1. Hvad er jeres erfaringer med de to ovennævnte forstærkere?
2. Er der en alternativ forstærkere jeg bør prøve sammen med mine SA2K'er?
Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe!
/Pernille
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Penille
Nu kender jeg desværre ikke dine højttalere, men de får jo mange
rosende ord med på vejen rundt omkring. Hvis jeg selv var ude at kigge
efter forstærkere, ville jeg lytte til Densen (enten B-100 eller
B-200/B-300 kombinationen) og til den nye Exposure 3010, som er
efterfølgeren til deres XX/XV/XXV serie.
Held og lykke med jagten!
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ !
Primare går jo godt i spænd med SA , og mens vi er i den bolgade ville jeg give
Advantage og Thule et lyt.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pernille
Jeg har selv SA2K sammen med Primare (PRE30 og A30.2). Og den kombination er jeg meget glad for.
For at vi kan hjælpe dig i den rigtige retning er du nødt til at sige hvad du kunne lide og hvad du evt ikke kunne lide ved dem du har prøvet, du er også nødt til at give os nogle økonomiske rammer.
Det kunne også være meget sjovt at vide hvad du har i forvejen og hvorfor du vil have noget andet.
Til sidst vil jeg lige sige at dine højttalere kan opgraderes, min højttalere er i Masterversionen, og det er altså noget man ikke kan få med en forstærker, sådan en opgradering kan fås for 5000/sættet. det kunne være at man skulle snuppe disse penge på forstærker budgetet.
Jeg tror at SA2Kupgrade + Primare I20
Er mere "værd" end Primare A30.1 og prisen er ca den samme.
Sammenligningen behøves ikke at laves mede primare, der er mange andre firmaer der har to forstærker hvor priseforskellen er 5000 og hvor den samme sammenligning kan laves.
God Jagt
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en Harman/Kardon HK-670
|
| Til top |
|
| |
Gmork Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer lige fra den lokale Expert, hvor jeg lyttede på præcis System Audio SA2K, Primare I20, Primare Primare D20 med NordOst Blue Heaven interconnects og ht-kabler.
Lækkert!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så prøv at låne en Holfi Integra 8 med hjem... så er det både lækkert og musikalsk!
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til hurtig:
Jeg måtte skifte mit holfi ud til Primare pga mangel af musikalitet, og især power.
Jeg havde en power 8 og der er ikke nær så meget strøm i som der var i den I20 som overbevidste mig om at jeg skulle have primare.
Jeg vil ikke beskrive holfi som musikalsk, men nærmere varmt, og tilbagelænet.
Men smag og behag er jo forskellig.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint no, SA og Primare sælges/markedsføres af samme firma, men det betyder jo ikke absolut de er født for hinanden.
Jeg kender alle 3-4- nævnte kombinationer. Mener at SA2K er en fin og god HT, men er meget skandinavisk; lys, tyndbenet i lyden, hurtig og fersk. ALle gange jeg har hørt den har den været "god" men uden personlighed, så at sige.
Primare har jeg det med på samme måde, her synes jeg bare det lyse, lette, kølige svenske ( a la Amplifix S.A.T.) er for meget.
Jeg mener man ikke bør kombinere de to.
Istedet skal du se efter varme forstærkermærker som Marantz, Arcam, Musical Fidelity og Audio Analogue. ALle er iøvrigt prisbilligere end P. Og lad dig ikke narre af den solide udførsel m.v. Det ER lyden der tæller.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til SA2K sammen med Thule, og efter min mening spiller de godt sammen. Desuden vil jeg ligesom Dige foreslå prøve at teste din højttalere med andre mærker også (Marantz, Roksan, Pathos, Naim, Atoll osv.)
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pernille
jeg kan anbefale en Cayin 252B, en virkelig velspillende forstærker med et stort engagement man bliver simpelthen glad af at lytte til den. Jeg indrømmer blank at den bestemt ikke er noget vidunder designmæssigt. Specielt de to blå dioder er ret kraftige.
Læs evt testen her fra siden:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 38&zoneid=3
Venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pernille.
Nu skriver du jo ikke noget om dit budget, men jeg har hørt SA2K på Audio Aeros integrerede forstærker "Prima Integrated MKII" - og aldrig har jeg hørt SA2K spille musik i den klasse før... Du skal lede MEGET længe for at finde noget der matcher den... Jeg mener absolut det var markant den bedste lyd til messen i Århus... Jeg kan ikke finde prisen for forstærkeren alene, men sammen med CD afspilleren fra samme, ligger prisen vist på 45-50.000 Kr... og det er jo også en slags penge....
Det var et af de setup's Tape Connection havde med på messen i Århus for nogen tid siden.
Den er også testet her på hifi4all:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 614&zoneid=3
Audio Aeros egen side:
http://publication.mercurange.com/TempSite/15192.asp?rang=4
Mvh.
Knudsen
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh prisen står faktisk i testen... prisen er 16.500,- for Prima Integrated MKII...!
|
| Til top |
|
| |
Nevermore Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen hos Tape Connection for Audio Aeros integrerede forstærker "Prima Integrated MKII" er pt. kr. 16499,-.
Altså i samme prisklasse som mange af de nævnte.
CD-afspilleren (Audio Aero Prima CD) koster også kr. 16499,-
|
| Til top |
|
| |
Pernille Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Tusind tak for alle jeres svar – der er noget at gå i gang med 
Mht til de to forstærkere jeg har lyttet på, er mit indtryk, at Primaren er lidt ”tynd” i bunden, mens den tilgengæld virker super detaljeret og sprød i de ”øvre” lag. Derimod var det som om, at Cyrus’en var mere rytmisk og havde meget mere bund i forhold til Primaren. Tilgengæld virkede Cyrus’en ikke nær så detaljeret som Primaren 
Det ville jo være super, hvis jeg kunne finde en forstærker, der har Cyrusens bund/fylde og Primarens detaljeringsgrad med et budget på max 15.000,- kr. Idet min musiksmag bl.a. går fra kor/cappella over jazz til tung rock.
/Pernille
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcam er et godt alternativ, det spiller utrolig godt med SA...
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sprød, rytmisk, bund og fylde - så ville jeg nok sige Exposure, Naim eller Densen.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
guitarplayer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kørt med denne højt. på mit udstyr i 3-4 uger....
så vil du ha en ok bund (eller det den nu kan spille) og en rør-agtig top
er zz-one sagen...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pernille skrev:
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman" size=3>Hej Alle</SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman" size=3>Tusind tak for alle jeres svar – der er noget at gå i gang med </SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman"> <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman" size=3>Mht til de to forstærkere jeg har lyttet på, er mit indtryk, at Primaren er lidt ”tynd” i bunden, mens den tilgengæld virker super detaljeret og sprød i de ”øvre” lag. Derimod var det som om, at Cyrus’en var mere rytmisk og havde meget mere bund i forhold til Primaren. Tilgengæld virkede Cyrus’en ikke nær så detaljeret som Primaren </SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman"> <o:p></o:p></SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman">Det ville jo være super, hvis jeg kunne finde en forstærker, der har Cyrusens bund/fylde og Primarens detaljeringsgrad med et budget på max 15.000,- kr. Idet min musiksmag bl.a. går fra kor/cappella over jazz til tung rock.<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN></SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman"> </SPAN><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman"> <o:p></o:p></SPAN>
<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN lang=DA><FONT face="Times New Roman" size=3>/Pernille</SPAN> |
|
|
Hej Pernille !
Tænk ikke så meget på detaljer men om musiken svinger
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo også prøve en brugt denon s10 eller s10 mk2.
De har detaljer, samtidig med at der er god bas, og meget dynamik.
De er nok ikke det som folk vil kalle musikalsk, men den spiller alt godt specielt rockmusik, hvor mange af de andre nævnte taber pusten! __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |