Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: plade spiller til 10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

HEJ

Er der nogle der kan anbefale en plade spiller til omkring de 10k med pick-up og det hele. Har selv tænkt på REGA planer 25 , jeg har set en til 6k plus pick-up.

Har selv en REGA planer 3 men motoren er defekt ( har faktisk været det i en del år nu ) - har en del plader man ikke kan få på CD som jeg gerne vil hører igen ind imellem.

M.V.H. TUB61.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Jeg vil anbefale Rega Planer 25 modellen, med deres egen Rega Super Elys Pick-Up (Hvis der virkelig skal kræses; Exact) - virkelig en meget musikalsk sammensætning! Skal du også have erhvervet en RIAA eller har du allerede en??
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Der er jo virkelig noget at vælge mellem i den prisklasse.
Nottingham's Horizon, noget Clearaudio, Scheu Cello, Roksan for bare at nævne nogle få.

Du ku' også "nøjes" med at købe en motor-upgrade til din Rega. Eller en DC-motor fra Origin Live og bruge resten af pengene på vinyl-skiver

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Til Oceanman

Jeg har ikke en RIAA og jeg ved ikke om jeg har brug for en , da jeg sandt at sige ikke rigtigt ved hvad det er og hvad det bruges til.

Til Vilmann

Jeg har læst en masse på disse sider om Nottingham`s men jeg gik bare ud fra at de er noget dyere end 10k.   De andre mærker du nævner må jeg en tur ind over derres hjemme side og se hvad de tilbyder.

jeg vil ikke have en motor- upgrade da min Rega 3 efterhånden må være de 20 år gammel , så jeg er mest lun på en ny.

M.v.h. TUB61 

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Jeg har ikke en RIAA og jeg ved ikke om jeg har brug for en , da jeg sandt at sige ikke rigtigt ved hvad det er og hvad det bruges til.

Du skal bruge en RIAA indgang til pladespilleren. Hvis ikke din forstærker har RIAA indbygget kan du købe en ekstern til priser fra få hundrede kroner til over hundrede tusinde

Citér:

Jeg har læst en masse på disse sider om Nottingham`s men jeg gik bare ud fra at de er noget dyere end 10k.   De andre mærker du nævner må jeg en tur ind over derres hjemme side og se hvad de tilbyder.

Uden at være helt sikker vil jeg tro at en Horizon med den mindste Nottingham arm koster lige omkirng 10K. Tjek tekni-fi.dk og gå ned i Lydbutikken og snak med dem.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hej tub61

Clearaudio har nogle spændende pakke løsninger, prov at kigge på http://www.activhifi.dk/pladespillere.html

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Du kunne også tage et smut ned i lydbutikken og lytte til en Pro-Ject RPM 9, den koster lige under de 10 og skulle være rigtig fed, jeg har desværre ikke lyttet til den selv.Ellers ville en nottingham nok være mit valg.

Hvis du ender med at vælge Regaen kan det godt betale sig at prøve den med flere forskellige pickupper. Der er mange der synes Regas pickupper er noget tynde i lyden, uanset modellen.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Ud fra diverse aktuelle  tests og prisen taget i betragtning, havde jeg helt klart nappet en Michel Gyrodec SE DC med Michel RB-300 baserede arm - det er vist den hotteste pladeplov lige nu.

Rega P25 har jeg haft og vil klart ikke anbefale den, specielt ikke med deres egne Elys og Super Elys pickupper - den lyder mere af CD end af pladespiller, samt er den alt for slank og anonym (læs: intetsigende).

Alternativ kan du prøve om du kan finde en Linn LP12 - det er en sikker investering. For 10K kan du måske finde en med Ekos og Lingo og så rykker vi derudaf.

Ellers ville jeg kigge efter en Audionote TT1/Systemdek IIx, den swinger også rigtig godt.

De store Project har jeg også hørt skulle være gode, men dem har jeg desværre ikke lagt ører til.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

guitarplayer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt en del på en ældre gyro .. og selv haft en p25 ..... , vil helt klart vælge p25 ........ gyro er lllllllllllaaangsom

iøvrigt spiller p25 ..... efter 10min

gyro blir man aldrig færdig med at skrue på.....

smag og behag

Til top Vis guitarplayer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guitarplayer

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 04:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Tak for alle jeres meninger og svar, nu har jeg noget at gå efter , og vil prøve at se og lytte til nogle af de nævnte mærker inden jeg endelig bestemmer mig til hvilken det skal være - Faktisk var jeg ikke klar over at der stadig er så mange forskellige fabrikanter og mærker, så længe efter vinylen er gået af mode for menig mand til fordel for cd- dvd - m.m.

Jeg skal nok give svar her i forummet når jeg har gjort mit endelige valg, men der går nok en måneds tid eller to, da jeg som så mange andre her inde lige skal have skravet pengene sammen.

M.V.H. TUB61  

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Ti Tub61!

God jagt - en god fumlefingerregel er at bruge det meste på værk og arm. Det er her potentialet ligger til at vride gode info ud af pick upper. Man kan høre gode pu's på "billige" værker men man får bare ikke ret meget af det pu'en kan.

Den bedste lyd jeg nogensinde har hørt var med en 500kr pu - resten af setuppet kostede lidt mere for ikke at sige very meget mere.

Hellere 70-25-5 end 50-25-25 - det gælder stort set hele vejen op i den analoge vinyl verden.

PS: Egen erfaring LP12 er passe, Nottingham-Rega-Project-Clearaudio-VPI og mange andre er vejen frem. Mit valg er Nottingham, men har svært ved ikke at falde for det meste.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Thomas L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Thorens er også på banen igen. Et hurtigt lyt på hifimessen, af 850 modellen, var bestemt et oplæg til nærmere test.

Projekts rmp4 er også fed. Specielt til prisen. Den lever naturligvis ikke op til de andre til kr. 10.000 men du skal ikke afskrive den på forhånd. Nu ved jeg ikke hvilket udstyr du vil sætte den til men hvis det er dit Bosesystem du vil benytte er det ren overkill at bruge kr.10.000,-.

Thomas

Til top Vis Thomas L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas L

evoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej TUB61

Prøv at kigge på www.hifi4you.dk.

Han har Rega P 25 med rb600 arm til 5.900,-

Til top Vis evoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evoc

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas L

Der er ikke kun til mit BOSE system jeg vil bruge plade spilleren til , jeg havde også tænkt mig at kunne bruge den til sennheiser 650 hovedtelefoner med den tilhørende headmaster hovedtelefon forstærker jeg købte december sidste år , men er ikke helt klar over om plade spilleren kan tilsluttes direkte eller om der skal mere til ? 

M.V.H. TUB 61

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes