Forfatter |
|
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Min forstærker en Cambridge Audio 740A, har på det sidste tillært sig en noget træls uvane. Når jeg manuelt skruer ned
altså mod uret følger lyden ikke med ned. Den "takker" ligesom over og bliver på samme lydniveau. Hvis jeg skruer
langsomt følger lyden fint med. Og når jeg skruer op er der heller ikke noget problem. Det er selvfølgelig heller ikke noget
problem når jeg benytter fjernbetjeningen.
Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Og evt. et par tip til, hvordan et sådant problem kan løses modtages meget gerne?
Den ryger selvfølgelig til reparation, hvis det ikke er noget jeg selv kan finde ud af.
Håber det gav nogenlunde mening, ellers må i meget gerne skrive for yderlig info.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen Kokken
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som du har hældt kold Choron Sauce i den ?
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Lyder som du har hældt kold Choron Sauce i den ? |
|
|
Det har jeg så ikke! Men hvad ved jo aldrig, hvad fruen finder på for at sabotere tidsrøveren __________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mulig vis skal du lige spænde det æfter, det kunne tyde på dårlig stæld så spænd det lige efter vis du har den mulighed
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
mulig vis skal du lige spænde det æfter, det kunne tyde på dårlig stæld så spænd det lige efter vis du har den
mulighed |
|
|
Ok det vil jeg prøve. Andre der har nogle bud? __________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
nhj4 skrev:
mulig vis skal du lige spænde det æfter, det kunne tyde på dårlig stæld så spænd det lige efter vis du har den mulighed |
|
|
Ok det vil jeg prøve. Andre der har nogle bud? |
|
|
ja, næste bud kunne være en løs lodning der lige skal lodes efter og når man så er der så loder man lige de andre ben efter til volumen 
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er noget mekaniskt. Jeg ville bare enten skrue langsomt eller bruge fjerbetjeningen. Ellers tror jeg du skal have det udskiftet.
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle. Tak for svarene.
Diamagnetic skrev:
Jeg tror det er noget mekaniskt. Jeg ville bare enten skrue langsomt eller bruge fjerbetjeningen. Ellers tror jeg du skal have det udskiftet. |
|
|
Jeg tror du har ret, det virker som noget mekanisk. Jeg håbede på, at der var et trick eller nogen der havde haft samme oplevelse. Men igen tak for svarene __________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at tjekke på indersiden af volumenknappen (af med låget). Måske kan du stramme den der, så den ikke "glider".
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
prøv at tjekke på indersiden af volumenknappen (af med låget). Måske kan du stramme den der, så den ikke "glider". |
|
|
Tak det vil jeg prøve! __________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 14 September 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Det er en multiturn volumen encoder, at typen som giver pulser 90 grader forskudt. Hvis det havde været en dyr forstærker, ville den være lavet optisk og holde evigt, nu er det en alm. forstærker, så den er lavet med kontakter. Skift den - med en ny org. købt ud fra producentens bestillingsnummer - ikke udfra HFK's nummer... . Det er i øvrigt en almindeligt forekommende fejl på alm. prissat consumer-udstyr... Hvis man gider skille forstærkeren, adskille encoderen og rense den, kan du være heldig at den virker igen - et par måneder - så er det galt igen, så lisså godt skifte den først som sidst.
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
- Det er en multiturn volumen encoder, at typen som giver pulser 90 grader forskudt. Hvis det havde
været en dyr forstærker, ville den være lavet optisk og holde evigt, nu er det en alm. forstærker, så den er lavet med
kontakter. Skift den - med en ny org. købt ud fra producentens bestillingsnummer - ikke udfra HFK's nummer... . Det er i
øvrigt en almindeligt forekommende fejl på alm. prissat consumer-udstyr... Hvis man gider skille forstærkeren, adskille
encoderen og rense den, kan du være heldig at den virker igen - et par måneder - så er det galt igen, så lisså godt skifte
den først som sidst.
JBLfan |
|
|
Ok Jblfan.
Kan du evt. sige hvor jeg finder denne stump? Det er jo ikke sådan de ligefrem reklamerer med producentens
bestillingsnummer ej heller HFK's nummer. Et link ville være meget fint.
På forhånd tak hilsen Kokken __________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 15 September 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
Ok Jblfan.
Kan du evt. sige hvor jeg finder denne stump? Det er jo ikke sådan de ligefrem reklamerer med producentens bestillingsnummer ej heller HFK's nummer. Et link ville være meget fint.
På forhånd tak hilsen Kokken |
|
|
Hvis du er heldig står nummeret på den. Så er det bare at forsøge sig med en søgning på Google.
HFK´s bestillingsnummer finder du i servicemanualen. Ellers må du prøve at bestille gennem HFK. Det bliver den samme encoder du får, men der vil nok være forskel på prisen.
Jeg er forøvrigt enig med Jblfan i at det er den der er årsagen til fejlen.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 15 September 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
- der er en ret stor chance for at det er en Bourns, og du for eksempel kan finde den på RS Components. Der står sikkert en masse med småt på den, så er det bare gang i google. Hvis ikke den findes denne vej er der ingen vej uden om HFK...
/ JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|