Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker?....Måske brugt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 September 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej der ude :)

Jeg sider lige nu og spiller min musik igennem mit anlæg som består af:
Højtaler: DIY - 165KEP + XT19 (simpelt filter) Lyder rigtigt godt og åben :)

Forstærker (der er her der skal gøres noget, måske? !  ), har både en Marantz PM-80 som engentligt spiller ok.. men måske lidt kedeligt.. Og der udover køre jeg med en Technics SU-7300K son lyder mere musikalsk og engageret :)

Kilde: Enten min pc (MSI Wind) fra mini jack stikket, eller en relativt billig sony cd afspiller jeg ikke lige kan huske navnet på. Dog syns jeg at lyden fra min pc er helt ok, men måske er det også her jeg bør smide nogle penge?

Musik smag: meget blandet, alt fra Green Day til Trentemøller og Röyksopp hen i Simply Red..

Lyd præferencer: For det førest er jeg sart over for skap/skinger diskant, men der ud over så kan jeg godt lige en åben diskant (rumfornemmelse og detaljer), men der udover så skal der også være en del varme i lyden, musikken skal så at sige bare flyde, og være engagerende, det skal være sjovt at høre musik og dynamikken skal være god :)

Kan sige at det bedste jeg har hørt end tilvidere på hjemme fronten er min fars Rega Elex + P2 på nogle DIY højtalere jeg har bygget (TB W4 -1320) det var egentligt mine rega ting, men manglede pengene :)

Så tænker at jeg måske skal lede efter noget fra Rega ?

Kunne godt bruge nogle inputs på hvad jeg skal ud og lede efter, og det må meget gerne være brugt handler hele tiden med brugte ting :)

Mit budget er alt i mellem 1k til hmmm...... måske 6k hvis jeg virkelig strækker den!
(Er 19år og skal bruge en masse penge til en rejse)

Mvh Tobias :)
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 September 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på denne XTZ forstærker!!!

Den har indbygget DAC, så du vil nok få bedre lyd, ved at bruge digitalt signal fra både pc og din Sony-afspiller (hvis der er digital ud på den - fx optisk).

Hvis du ikke har digital-lydudgang på pc'en, kan du få en fin coaxial-løsning med sådan en M2Tech!

Du vil altid kunne opgradere med en bedre ekstern DAC. Denne Music Hall har et rør i udgangen, så den har lidt varme og ikke er så skarp i diskanten...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hehe har kigget på den :) men der er vist mange der allerede har send bud efter den og dem befinder sid i synder jylland, og jeg er selv fra KBH :) men så ud son et godt all-in-one bud :)

tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ingen andre der kunne komme med nogle forslag? det behøver ikke være noget der er tilsalg lige nu, men bare nogle forslag til hvad jeg kan lede efter?

Mvh Tobias

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes