Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD / Dennon på grim impedanz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hello Folks

Er brændt lidt lun på denne Ht. B&W DM683  , syntes at den har  utrolig behagelig   mellemtone og

diskant , så  jeg tænkte at  købe dem

Men blev frarådet det af , sælgeren  da jeg kun havde denne forstærker   , NAD C326BEE 

han sagde at den ikke , var stærk nok , til at drive denne ht. fra B&W   ,  grundet højtalerens

grimme impedanz kurve  ,  jeg skulle hellere  købe  den nye  Dennon 1510AE  forstærker  , hvis

jeg ville have , disse der  B&W DM683 højtalere , kun  Dennon én  ville kunne magte opgaven.

Jeg forlod butikken , og sidder nu tilbage med et stort spørgsmål

er det ikke nettop NAD`s   force at kunne levere ampere  , ved grimme impedanzer 2  ohm  ?

læste fornylig en test over denne Dennon 1510AE  forstærker  som sælgeren  i HIFI kluben  vil

have mig til at købe,  i testen roses  den  for klang osv.

Men vanskelige højtalere er ikke den´s livret  og fra rådes direkte  , og  nu er spørgsmålet så 

hvorfor vil sælgeren have mig til at købe Dennon 1510AE  istedet for at lade mig beholde min

Nad C326BEE , den har jo ry  for at , kunne levere ved   de lave impedanzer  som trækker

ampere .

Det skal så siges at jeg næsten aldrig spiller  højere end til kl. 11:00  på min forstærker  , som pt.

driver nogle Dynaudio  ht.  med en følsomhed  1w  85 Db.    4  og ohm eller  mindre og det går

fint.

Jeg kan ikke se hvorfor at min NAD C326BEE  ikke skulle kunne spille disse  B&W DM 683 op.

Så stort spørgsmålstegn fra mig.Confused

MVH. CAPS

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS

Tallahassee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv NAD og har også haft Denon på et tidspunkt (dog uden at have problemer med hverken det ene eller det
andet).
Jeg er helt enig med dig i, at af de to forstærkere ville jeg også vælge NAD'en :)    Om det så gerne liiige måtte være
storebroderen, altså C356, er noget andet…men synes bestemt ikke du skal vælge den Denon :)

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Nedenstående er baseret på egen erfaring:

Hmmm....hvis du sidder med 7-8 kilo til en AMP, så vil jeg på DM683 vælge imellem NAD C375 eller Cambrigde 840A. Denon'en er for svag til at håndterer B&W'en og forgængeren PMA1500 har ry for at slå fra ved hårdere belastninger ala DM685, CM7 (har oplevet dette nogle gange selv)

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

forgængeren PMA1500 har ry for at slå fra ved hårdere belastninger ala DM685, CM7 (har oplevet dette nogle gange selv)

Det er ganske rigtigt at sikringssystemet i Denon PMA1500 er kendt for at slå fra på større B&W højttalere ved kraftig belastning. Det er jo så heldigvis en af de ting der er forbedret ved PMA1510.
(Prøv det Rysz )

Når det er sagt så tror jeg faktisk en C326BEE vil gøre det ganske glimrende for den er nemlig i fin stand til at klare ubehagelige belastninger, så det bør ikke være noget problem.

Noget andet er så at du så nok på et tidspunkt skal spekulere i en opgradering til en endnu bedre forstærkere da højttaleren helt sikkert så vil vise mere af sit potentiale. F.eks a la det Rysz nævner eller andre forstærkere I samme klasse.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

tonka skrev:

Det er ganske rigtigt at sikringssystemet i Denon PMA1500 er kendt for at slå fra på større B&W højttalere ved kraftig belastning. Det er jo så heldigvis en af de ting der er forbedret ved PMA1510.
(Prøv det Rysz )

Been there, done that !

Den friske PMA1510 slår ikke så hurtigt fra nej, men der er stadig kun en tusse op til C375. Jeg er ikke i tvivl

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes