| Forfatter |
|
Christmann Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trichord Dino Mk2 vs LC Audio
Jeg har støvet min gamle Micro Seiki DQX 1000 med både en Micro MA505 og Rega RB300 arm dertil en Ortofon Rondo Bronze.
Savner en bedre MC riaa end den min gamle NAD 1155 kan bidrage med.
Med et budget på 3-4000 ligner det en Dino eller LC audio - måske noget helt tredje??
Lydmæssigt hælder jeg til det analytiske og gerne med udstrakte fløje.
Med håbet om lidt gode råd :-) Lasse
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt, at den prismæssigt er i overkanten af det prisniveau, du nævner, men Dynavector P75 er en til prisen forrygende MM- og MC-RIAA. Jeg har selv haft sådan en, og var meget tilfreds, idet jeg dog valgte at opgradere for nogle måneder siden. Den ser ud af ingenting, men kan en masse. Check denne link:
www.vassagohifi.com/products/dynavector/dynavector_p75.html
Mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan gå lidt op i pris skulle du overveje Whest Two eller en brugt Whest PS.20. Whest sier at two er 95% av PS.20. Den har jeg og i mine ører spiller den både analytisk og musikalsk, dvs. du får en masse detaljer OG den formår og beholde sammenhengen mellem dem.
Jeg har set på Whest sin webside, men det står ikke opført forhandler i DK. Måske nogle der ved mer om det?
Puma
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Roque audio er MEGET fin til prisen!
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sekunderer Finlytteren. For nylig sammenlignede jeg indgående en Tom Evans Microgroove med Trichord Dino. De er begge baseret på den Tom Evans designede Trichord ISO. Jeg blev noget overrasket over hvor meget bedre Microgrooven var. Dino'en lød anstrengt og flad i sammenligning. Med Microgrooven, der havde mange flere detaljer og meget bedre perspektiv. Det virkede også som om den spillede renere i både bas og diskant.
En anden mulighed er rør. Jeg har selv solgt min Microgroove til fordel for en World Design hjemmebyg (udviklet af Andy Grove fra AN Kondo) med NOS rør, håndviklede step-up trafoer og choke-reguleret extern PSU. Det er noget dyrere, men damn' det spiller! Jeg har for øvrigt selv en Rondo Bronze i en Michell Technoarm (modificeret Rega).
Andre rør-muligheder hvis man ikke er til selvbyg er Eastern electric Minimax eller Icon Audio, hvoraf den første nok er mere analytisk, og den sidste lidt varmere.
Men til rimelige penge er Tom Evans altså svær at slå, men du må ud og lytte! De gode forhandlere låner gerne en RIAA med hjem til test.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør i øvrigt være opmærksom på at den Tom Evans 2nd hand som Finlytteren linker til ikke er instillet til din Rondo Bronze! Belastningen (1000 Ohm) er ti gange for høj, og følsomheden (2.5 mV) er ca 5 gange for lav. Den kan omstilles, men det kræver at den tager en tur over dammen til England. Hvad det koster ved jeg ikke, men jeg tror bestemt det vil være udgiften værd.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er en Jasmine LP2.0SE der modificeres med en tinfoil-PP kondensator i udgangen. Kan købes på ebay for usd 430,-+85,- fragt=515,-x5,40=2780,- +kr695,- +160,-= kr 3635,- Tnfoil-PP koster ca. kr 150,-
Denne riaa koster i Norge 12knkr og roses til skyerne, prøv at google!
Jeg bruger den selv sammen med Denon DL-S1 og 301mk2!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
En anden mulighed er rør. Jeg har selv solgt min Microgroove til fordel for en World Design hjemmebyg (udviklet af Andy Grove fra AN Kondo) med NOS rør, håndviklede step-up trafoer og choke-reguleret extern PSU.
|
|
|
Andy Grove har vist ikke noget at gøre med Kondo... Du mener nok AN (Audio Note) UK..? Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Jeg sekunderer Finlytteren. For nylig sammenlignede jeg indgående en Tom Evans Microgroove med Trichord Dino. De er begge baseret på den Tom Evans designede Trichord ISO. Jeg blev noget overrasket over hvor meget bedre Microgrooven var. Dino'en lød anstrengt og flad i sammenligning. Med Microgrooven, der havde mange flere detaljer og meget bedre perspektiv. Det virkede også som om den spillede renere i både bas og diskant.
En anden mulighed er rør. Jeg har selv solgt min Microgroove til fordel for en World Design hjemmebyg (udviklet af Andy Grove fra AN Kondo) med NOS rør, håndviklede step-up trafoer og choke-reguleret extern PSU. Det er noget dyrere, men damn' det spiller! Jeg har for øvrigt selv en Rondo Bronze i en Michell Technoarm (modificeret Rega).
Andre rør-muligheder hvis man ikke er til selvbyg er Eastern electric Minimax eller Icon Audio, hvoraf den første nok er mere analytisk, og den sidste lidt varmere.
Men til rimelige penge er Tom Evans altså svær at slå, men du må ud og lytte! De gode forhandlere låner gerne en RIAA med hjem til test.
|
|
|
Bare en lille OT korreksjon. Andy Grove er designer for Audio Note UK og ikke Audio Note Japan (Kondo). AN UK lager helt utmerkede ting, og phonotrinnet fra World Design virker meget kompetent, men Kondo er i en annen galakse  Puma
|
| Til top |
|
| |
Christmann Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Jer
Tusind tak for de foreløbige indlæg - keep'm coming
Jeg kan se at det jeg frygtede er ved at ske - det bliver dyrere. Og så nærmer jeg mig NLE'eren - er der nogen kommentarer til den?
PS: omkring den Tom Ewans 2nd hand - er det så blot at lime en 100R over for at få den til passet en Ortofon - eller er det noget med en impedans i modkobling osv.??
MVH Lasse
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok langt at køre, men skulle du komme til Horsens giver jeg gerne en lytter på Jasmine/Denon DL-S1/TRAM/Amplifon WT-40/DTQWT med bånd og Audio Technology enheder!
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil lige sige at jeg er den lykkelige ejer af en Dino med nu snart 4 år på bagen og er stadig meget glad for den
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse, hvis du med NLE'eren mener NLE22, så spiller den vældig godt, samtidigt med at den kan tilpasses hvilken PU som helst.
I mit anlæg spiller den meget rent på en sort baggrund, detaljeret uden at være over-analytisk, dynamisk uden at være anmassende, og med fint bredde- og dybdeperspektiv. Den koster så 14.800 kr.
Se evt. her: http://www.proconsumer.dk/default.asp?Action=Details&Ite m=468, hvor du også kan finde nogle anmeldelser af den, herunder en fra det norske "Fidelity".
God fornøjelse.
Med venlig hilsen Jens
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
| Du bør i øvrigt være opmærksom på at den Tom Evans 2nd hand som Finlytteren linker til ikke er instillet til din Rondo Bronze! Belastningen (1000 Ohm) er ti gange for høj, og følsomheden (2.5 mV) er ca 5 gange for lav. Den kan omstilles, men det kræver at den tager en tur over dammen til England. Hvad det koster ved jeg ikke, men jeg tror bestemt det vil være udgiften værd. |
|
|
Jeg har heller ingen ide om hvad det vil koste. Men det er vel at mærke "Plus" udgaven, der er til salg! Så måske er det værd at undersøge...
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror godt dit anlæg kan bære du også investerer i bedre amp..
|
| Til top |
|
| |
Christmann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger i til Audiolab 8000PPA???
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Bevensee skrev:
En anden mulighed er rør. Jeg har selv solgt min Microgroove til fordel for en World Design hjemmebyg (udviklet af Andy Grove fra AN Kondo) med NOS rør, håndviklede step-up trafoer og choke-reguleret extern PSU.
|
|
|
Andy Grove har vist ikke noget at gøre med Kondo... Du mener nok AN (Audio Note) UK..?
Mvh. Niels L.
|
|
|
Jep! Det var en typo. Tak for prpæciseringen  __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christmann skrev:
Hej med Jer
Tusind tak for de foreløbige indlæg - keep'm coming
Jeg kan se at det jeg frygtede er ved at ske - det bliver dyrere. Og så nærmer jeg mig NLE'eren - er der nogen kommentarer til den?
PS: omkring den Tom Ewans 2nd hand - er det så blot at lime en 100R over for at få den til passet en Ortofon - eller er det noget med en impedans i modkobling osv.??
MVH Lasse
|
|
|
Nej du kan ikke bare lime - ejheller lodde  - en modstand henover indgangen. Men som Finlytteren skriver er det plusversionen (mere støjsvag regulering i strømforsyningen), så det er sikkert pengene værd at få den modificeret hos Tom Evans. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du bevæger dig op i pris bør du overveje Dino mk. II og Dino+. Dino kan indstilles til alle pick-up'er.
|
| Til top |
|
| |