| Forfatter |
|
lwormz Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4A
Jeg står og skal til at anskaffe mig et helt nyt anlæg.
Derfor skal jeg bruge følgende
Forstærker/receiver
cd-afspiller
højttalere
Det må gerne være brugt, men nyt er heller ikke af vejen.
Er pt ikke sikker på størrelse på rummet de skal stå i, men regner med at det bliver 20-30 kvm.
Mht. til musiksmag er det meget blandet. Alt fra pop til rock til hiphop RnB.
Har tidligere haft dette setup.
Harman Kardon HK 3480
2 stk EV Evid 4,2
højttalerne skulle dog skiftes ud, men da jeg fik et godt tilbud på receiveren blev det hele solgt.
Jeg har tænkt på at investere i dette setup i stedet.
Harman Kardon HK 3480/3490
Harman Kardon HD 980
Højttalere:
B&W CM1
B&W DM 683/684
Lasse
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor nøjes med b&w???
Tjek erotik for ørene
B&W lyd uden skarpe diskanter til minus 40 % og uden bulderbas på DC modeller
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Hvorfor nøjes med b&w???
Tjek erotik for ørene
B&W lyd uden skarpe diskanter til minus 40 % og uden bulderbas på DC modeller |
|
|
Slap nu af med det Canton korstog du har gang i ! Der eksisterer andet i verden end Canton. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
audiogon skrev:
Hvorfor nøjes med b&w???
Tjek erotik for ørene
|
|
Slap nu af med det Canton korstog du har gang i !
Der eksisterer andet i verden end Canton.
|
|
|
Amen!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap nu af med det Dali/B&W korstog over halvdelen af brugerne på dette site har gang i.
Der eksisterer andet (og langt bedre til prisen) i verden end Dali og B&W.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Slap nu af med det Dali/B&W korstog over halvdelen af brugerne på dette site har gang i.
|
|
|
Ja, for det anbefaler folk i lige så voldsom grad, som audiogon anbefaler Canton. Der er mange personer her på forummet, som har dedikeret deres liv til det, i samme grad som audiogon. Men du følte dig måske ramt, fordi du selv anbefaler XTZ alle vegne?
|
| Til top |
|
| |
lwormz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men hvor kom vi fra :P
Har hørt disse højttalere i HFK Roskilde, og syntes de lød ganske glimrende, men min horisont er dog åbent for andet end dette
"dyre skidt".
Derudover vil jeg gerne høre hvad i siger til receiveren osv, kan i anbefale andre? hvad er godt/skidt!?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
rskriver skrev:
|
|
|
Ja, for det anbefaler folk i lige så voldsom grad, som audiogon anbefaler Canton. Der er mange personer her på
forummet, som har dedikeret deres liv til det, i samme grad som audiogon.Men du følte dig måske ramt, fordi du selv
anbefaler XTZ alle vegne?  |
|
|
Meget  Ligesom Canton, er XTZ et rigtig godt mærke jeg varmt kan anbefale at give et lyt  . Eftersom trådstarter
befinder sig på sjælland, vil jeg anbefale ham at tage et smut forbi danstv.dk og give dem et lyt. I det prisleje du selv ligger i
var XTZ 99.36 et bud på en seriøs højttaler der sagtens kan konkurrere med B&W'erne.
Min pointe var bare at der er mange mærker end lige Dali og B&W som folk generelt tenderer til at lytte til som det eneste,
og jeg synes det er ærgeligt. Men kom nu med nogle bud folkens!
Personligt har jeg haft mig en HK980, og synes den var mørk og kedelig i lyden. Der var ikke rigtig noget der lagde op til
fodtramp du ved :) nu spiller jeg på en lille Marantz surround forstærker som i mine ører gør det markant bedre i stereo. Så
herfra en anbefaling på en Marantz forstærker. Marantz er dog generelt ikke så strømstærke som Harman Kardon, så hvis
dine valgte højttalere er lidt tunge at danse med (som fx. B&W har ry for) er HK nok et bedre valg :)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
|
|
|
Det er jo egentligt meget logisk at Dali og B&W bliver anbefalet meget. Der er nemlig solgt rigtig mange. Desuden kender folk disse mærker da de er væsentlig mere udbredt igennem Hifiklubben, end andre mærker er, fx. hvis de kun forhandles et sted i dk. Så det har ikke meget med korstog at gøre, men simpel udbredelse. Der eksisterer andet end Dali og B&W. Om det er bedre end andre mærker, er op til den enkelte at bedømme. Jeg synes bare det er dybt useriøst at anbefale Canton til alle der søger nye højttalere, uden hensyntagen af nogle andre parametre what so ever, imens han samtidig lige disser B&W med en sætning som denne "B&W lyd uden skarpe diskanter til minus 40 % og uden bulderbas på DC modeller". Sætningen kan i modsat fald også betyde at alle Cantons modeller under DC, har bulderbass. Mon dog det var det han mente.  Jeg vil vædde på at over 90% af Audiogons indlæg handler om anbefaling af Canton  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Møffe-manden Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bryder jeg mig ikke om hverken B&W eller Dali. Men vil alligevel til hver en tid have en af dem, frem for Canton.
Syntes også at det er ved at gå over gevind med det er Canton Korstog fra Audiogon 
Til trådstarter. Du kunne prøve at lytte til endten noget Vienna, Amphion eller Dynaudio. Her er der 3 forskellige højtalermærker med forskellig lydfilosofier. Det kunne jo være at et af de mærker faldt i din smag ;-)
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møffe-manden skrev:
Nu bryder jeg mig ikke om hverken B&W eller Dali. Men vil alligevel til hver en tid have en af dem, frem for Canton.
Syntes også at det er ved at gå over gevind med det er Canton Korstog fra Audiogon 
Til trådstarter. Du kunne prøve at lytte til endten noget Vienna, Amphion eller Dynaudio. Her er der 3 forskellige højtalermærker med forskellig lydfilosofier. Det kunne jo være at et af de mærker faldt i din smag ;-) |
|
|
Enig. Vienna er afslappet og tilbagelænet i lyden, Amphion er det modsatte. Der er stemmegengivelse lige i fjæset. Dynaudio et sted midt imellem. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
rskriver skrev:
|
|
|
Det er jo egentligt meget logisk at Dali og B&W bliver anbefalet meget. Der er nemlig solgt rigtig mange. Desuden
kender folk disse mærker da de er væsentlig mere udbredt igennem Hifiklubben, end andre mærker er, fx. hvis de kun
forhandles et sted i dk. Så det har ikke meget med korstog at gøre, men simpel udbredelse.Der eksisterer andet end Dali og
B&W. Om det er bedre end andre mærker, er op til den enkelte at bedømme.Jeg synes bare det er dybt useriøst at anbefale
Canton til alle der søger nye højttalere, uden hensyntagen af nogle andre parametre what so ever, imens han samtidig lige
disser B&W med en sætning som denne <span style="font-style: italic;">"B&W lyd uden skarpe diskanter til minus 40 % og
uden bulderbas på DC modeller</span><span style="font-style: italic;">"</span>. Sætningen kan i modsat fald også
betyde at alle Cantons modeller under DC, har bulderbass. Mon dog det var det han mente. Jeg vil vædde på at over 90%
af Audiogons indlæg handler om anbefaling af Canton |
|
|
Point taken :)
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bla bla bla bla ...
Nå, jamen af forstærker, så synes jeg personligt H&K bliver alt alt for mørkt mht lyden. Nu ved jeg ikke hvor mange penge du havde tænkt og smide efter Hi'fi??
Men f. eks Pioneer's A-A9MK2 forstærker spiller virkelig godt, især til prisen og mener faktisk der er en test af den, her inde på siden et sted Mener den koster mellem 7000 og 8000,- bobs.!
Eller's er der Primare's forstærker, som spiller meget direkte "in your face", men igen, kender ikke dit budget eller hvilken form for lyd du kan lide? __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
lwormz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
7-8000 kroner for en forstærker bliver lige pebret nok.
Regner med at ligge 10.000 kroner på projektet.
Og ja, hvad angår musik bliver der spillet alt fra gammelt Sting, Phil Collins, til Gnarls Barkley og Volbeat. Så det er meget
allround.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo så nærliggende at se på B&W og Dali, fordi de fås lige nedenom hjørnet.......
Derfor har de så meget fat. Ligesom Fakta sælger de rigtig meget kvalitet lige om hjørnet.
Men som nogle også har fattet, er der meget mere at få få dine surt opsparede skatteplagede kr.
Vælger du sidste eller forrige års modeller fra Canton, får du højttalere for 10000 kr. der svarer til 30000 kr. højttalere fra
B&W.
Se tilbud her: supertilbud
Det finder du ikke engang de andre til på brugt markedet. Og de har ikke 5 års garanti.
Canton producerer de ældre modeller til tyskland, selvom de er udgået, fordi de sælger så godt. Til gengæld ses det på prisen
og det kommer forbrugeren tilgode. Det ville de dog ikke indføre i DK dengang jeg havde distributionen af dem.
Men vent gerne et par år med at købe, og få de nu nye Reference 9.2, 5.2 og 3.2 til faktisk halv pris. Det er det man ser på de
nu udgåede mkI versioner. mkII versionerne spiller dog i en helt anden liga, og det er absolut værd at vente på.
Sådan et kvantespring ses nok ikke igen lige med det samme.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag det som en hjælp til nogle helt underkendte produkter.
Men som mange ser det, så er det farligt fordi i ikke kender dem, og det er ikke billige kinerser ting som ellers er gud her på
sitet
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Hvorfor nøjes med b&w???
Tjek erotik for ørene
|
|
Jeg tror ikke du ved hvad du snakker om.
Har hørt B&W mange gange og det er helt op til hvad udstyr du kommer på dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
audiogon skrev:
Hvorfor nøjes med b&w??? Tjek erotik for ørene
|
|
|
|
|
Nå er du kommet online igen efter alt dit reklame for egne produkter (bannet), og nu fremhæver du alle andre for at fremstå
som en helgen???
Flot.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
jensen skrev:
audiogon skrev:
Hvorfor nøjes med b&w??? Tjek erotik for ørene B&W lyd uden skarpe diskanter til minus 40 % og uden bulderbas på DC modeller |
|
|
|
|
|
Nå er du kommet online igen efter alt dit reklame for egne produkter (bannet), og nu fremhæver du alle andre for at fremstå som en helgen??? Flot.  |
|
|
Nej.
Det har jeg nu aldrig gjort.
Men jeg er heldigvis ikke som dig.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
audiogon skrev:
jensen skrev:
audiogon skrev:
Hvorfor nøjes med b&w??? Tjek erotik for ørene B&W lyd uden skarpe diskanter til minus 40 % og uden bulderbas på DC modeller |
|
|
|
|
|
Nå er du kommet online igen efter alt dit reklame for egne produkter (bannet), og nu fremhæver du alle andre for at fremstå som en helgen??? Flot.  |
|
|
Nej.
Det har jeg nu aldrig gjort.
Men jeg er heldigvis ikke som dig. |
|
|
 __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |