| Forfatter |
|
daneinsg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at tilfoeje en dedikeret 2-kanal forstaerker med indbygget dac og HT bypass eller seperat dac/pre + effekt forstaerker til mit system som bestaar af Denon 4310 surround receiver, Oppo 83 blueray, Dynaudio Focus 140/200c/42Satx4. Dac delen vil jeg bruge med coax for cd fra Oppo samt optisk udgang fra apple tv II.
overvejer flg:
Bladelius Thor III med dac
Stello Ai-500
Bel Canto Dac 2.5 + Ref 500s -ice stereo power 2x500w (4ohm)
Audiolab 8200CDQ - eller 8200DQ (naar dac/pre vesionen kommer) plus 2 x 8200MB mono blokke.
Jeg bor i udlandet og det er ikke muligt at lytte til de forskellige maerker hos samme forhandler.
ovenstaaende er alle ca i samme prisklasse.
Nogen som har haft mulighed for at sammenligne ovenstaaende? og hoerer gerne om alternativer.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AUDIOcompagniet Udelukket fra forum

Dobb.profil Radiomanden
Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke ht skal den matche?
hvilken musiksmag har du?
hvor stort er dit lytterum?
hvor højt vil du kunne spille?
Er du til varm lyd med krop på eller til neutral, klinisk og analytisk lyd?
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ht er dynaudio focus som naevnt ovenfor
musik er soul, jazz/funk, R&B, pop
rum er ca 4x7m
mine dynaudio haelder efter min mening mod den varme side med krop hvilket var grunden til jeg valgte dem. jeg doejer lidt med for meget oevre bas, men tror det er mere et spoergsmaal om at optimere rummet akustisk. hoejttalerne er placeret paa stander ca 1 m fra bagvaeg og ca 80 cm fra side vaegge og spiller 'paa langs' af rummet.
jeg er ude efter bedre dybde og mere praecis placering af instrumenter/vokal. tror godt jeg kan klare en mere klinisk type dac og forstaerker da hoejtalerne som sagt er lidt 'runde' i det..
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon HK 990. Den har netop de egenskaber, du efterspørger, og som også jeg var på jagt efter. Jeg havde den
hjemme til test op mod en Bladelius Thor MkII, og HK'en hamrede Thor ned under gulvbrædderne. Jeg benytter også en Oppo
83 og finder DAC'en i HK'en aldeles fremragende - også i sammenligning med DacMagic, som jeg også havde hjemme til
afprøvning. Mine højttalere er Audiovector Mi3 Super.
__________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke noget som har lyttet til baade Bladelius Thor III og Stello Ai500?
de har storset samme specs og pris hjemme i danmark..
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Stello'en, den har en dejlig varm klang og masser af power. Der er lige udkommet en ny udgave med 96/24 DAC kaldet Stello Ai-500 U2. Anmeldelserne taler for sig selv: http://www.vassagohifi.com/products/april_music_stello/stell o_ia500.html
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke finde noget online on en ny model med U2 betegnelsen.. formoder det er et indbygget U2 modul, men den originale model kunne jo ogsaa tage usb?
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved du ogsaa hvad det indbyggede dac svarer til i stello's dac serie?
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at følg det link jeg sendte til Vassago, han forhandler den. Jeg ved at han har kontakt med April Music så det kan være han har fået den før andre, og det er derfor du ikke kan finde den andre steder endnu. Begge kan tage USB ja.
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
saa vidt jeg kan se er U2 kun naevnt i overskriften. selv paa april's koreanske hjemme side staar der ikke noget om en U2 model..
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han skriver her at han har den stående i shoppen: http://www.vassagohifi.com/nyheder/stello.html
Anyways, jeg har den gamle uden 96/24 og den spiller som en drøm :D
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer en ny Primare om lidt... - Integreret, med mulighed for tilkøb af et Multimedia-kort med FM, Dab+, LAN, WiFi, AES/EBU, SP/DIF ( TosLink + Coax ). Jeg så og hørte en "Working Proto-type" for en lille måneds tid síden til et lukket arrangement for _særdeles gode kunder_ . Forstærkeren kommer til at koste ca. 16k og mediekortet mellem 3 og 6K ( Var ikke prissat ). Sammen med en ny CD med multispin drev, buffer og Jitterkorrektion, ligeledes til 16K - Så vidt jeg husker. Det var så totalt feeeeeed en løsning, lyd, oplevelse, så jeg var nødt til at bestille et sæt. Det skulle blive leveret her sidst i november - "anmeldelse" følger, og leveres selvfølgelig igennem min sædvanlige "pusher" som har været så flink og invitere mig til arrangementet for _Særdeles gode kunder_ .... ( Det betyder så osse at mit I30/CD31 sæt kommer til salg... )
Jeg har osse testet HK'en herhjemme, riiiiiigtig fed løsning - specielt når man bruger rumkorrektionen til at rette lidt ind - men det som tændte mig til et impuls-køb med Primare sættet er, at jeg kan flytte mine ca. 1200 CD væk, og stadig have dem lige ved hånden som FLAC - Er begyndt og rippe - Fåååårk det tar' tid...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
daneinsg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror jeg har fundet frem til at den nye model Stello hedder AI500iu og den tager 24/96 over usb. Nu skal jeg bare lige ha en makker der bor i Korea til at koebe den med til mig.. ser ud til den kan koebes i Korea til KRW 2.5 mill = Kr 12000......
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
daneinsg skrev:
| tror jeg har fundet frem til at den nye model Stello hedder AI500iu og den tager 24/96 over usb. Nu skal jeg bare lige ha en makker der bor i Korea til at koebe den med til mig.. ser ud til den kan koebes i Korea til KRW 2.5 mill = Kr 12000...... |
|
|
Dejlig amp og en god pris
Hvad med told? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lyngdorf TDAI2200 AD må da være noget nær det optimale valg i din situation! Det er både en kanon Stereo forstærker, en super DAC OG den har HT passthrough!
Jeg bruger den sammen med en Denon AVR2311, når jeg ser film. Det fungerer helt perfekt, et tryk på en knap og den fungerer som dedikeret effektforstærker (evt. med roomperfect) med fuldt reference volume output...
|
| Til top |
|
| |