Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny int forstærker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Står i den fantastiske situation, hvor jeg lige er kommet af med mine monoblokke. Og vil godt have noget der ikke fylder helt så meget.

Så en god integreret forstærker ville nok kunne gøre det godt her. Men hvilken?  

Bugetet er i omegen af 25k

Det skal helst være brugt!

Nogle forslag?  :)

Martin

Til top Vis Martin Toft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Toft

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 December 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Har ikk selv hørt den, men den skulle være ret fantastisk:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13633

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jamen var der ikke en her på sitet der havde den? som ville have en mac i stedet? fik ikke lige fulgt helt med i den tråd. :S

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Der står en næsten ny Plinius Hiato til ca. halv pris i ksb, måske det var noget, virker i hvert fald som et godt køb, men den er måske lige så stor som dine effektblokke :-) Og om lyden passer dig og dit setup er jo kun dig der kan bedømme.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=172680

Man skal heller ikke altid gå efter det gode tilbud, det er måske ikke det der opfylder ens behov og så er det jo lige meget om man har sparet 20 kilo. Har selv erfaret at det kan være en god idé at finde det man syntes lyder fedt gennem prøve lyt/lån hos forhandlere, og så vente på der kommer det rigtige tilbud eller man har sparet pengene sammen.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 December 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke hørt den integrerede B.A.T som Troels har til salg. Jeg har dog ejet effekttrinnet VK75 fra B.A.T. Min tid med B.A.T kan jeg kun huske som meget positivt. Fremragende forstærker.... Velbygget og vellydende fremfor alt. Så jeg er ikke i tvivl om at VK300x-SE har en lydgengivelse af høj, høj klasse. Prisen virker også til at være yderst rimelig IMO. Den er spændende. At der er en der har valgt Mac i stedet for B.A.T, siger jo intet omkring noget. Andet end at det er to mærker der begge, er garant for kvalitet og vellyd. Det må være spørgsmålet omkring hvilke klanglige egenskaber du går efter? Og hvilken synergi der er til dit øvrige grej?.... På den anden side skal man også gå efter det som gør én nysgerrig. 

Ellers kan jeg også anbefale Audio Research VSi60. Der er bare noget særligt over Audio Research. Jeg er blevet mere og mere glad for min egen VSi60 og kan kun anbefale den på det varmeste. Dejlige organisk lyd, kæmpe soundstage med godt greb i bunden. Det er ikke uden grund at det er en af de mest roste og velanmeldte forstærkere i år. Den er bare så bundmusikalsk med et dejligt umiddelbart og naturligt flow i gengivelsen. Om du kan finde den brugt i DK er en anden snak?... Den blev introduceret som efterfølger til VSi55 for omkring et par år siden. Det er med andre ord ikke den ældste forstærker på markedet i skrivende stund. Men den vil sikkert kunne erhverves på brugtmarkedet i omegnen af kr. 20.000,- til 24.000,- afhængigt af alder og stand. Koster i øvrigt kr. 35.000,- vejl. fra ny. 

Der var i øvrigt en VSi55 på KSB for nogen tid siden, til omkring kr. 12.000,-. Den har lidt af den samme signatur som VSi60. Bare ikke i samme udtalte grad. Hvis du kan finde VSi60 er den alt andet lige et opgrade fra VSi55, som stadig er en rigtig god forstærker.

Nu kommer det igen  an på hvilken sound du går efter. Er du til rør eller SS?.... Og selvfølgelig også hvordan synergien vil være med dit øvrige grej? Hvilke højttalere skal den trække, følsomhed etc. etc... Det finder du kun ud af på en måde, uanset hvor mange spændende bud der måtte komme

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2010 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Tja.

Ved ikke hva der sker med de plinius produkter, synes bare der har været et par stykker til salg, med meget ung alder.

Jo nu skal vi en tur til fyn kt skal ha et besøg. Vil godt lige høre lidt på mac, Og bladlius thor III

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2010 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor tungt drevne dine højttalere er, men tag lige et lyt på en April Stello Ai500 hos vassago når du er i området. Eller endnu bedre lån den hjem for test og gerne sammen med den Bladelius Thor. Har hørt begge. Begge fede forstærkere!

Bedøm ikke den Ai500 ud fra dens meget lille kasse. Den er rigtig strømstærk. Spiller med autoritet og kontrol ! og er super lækkert opbygget. I den prisklasse er den ganske enkelt ikke til at komme udenom.  

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 December 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

den her er helt sikker noget af det beste du kan få finger i SYMPHONIC LINE RG 10 REFERENCE        

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 14 December 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Nu ved jeg ikke hvor tungt drevne dine højttalere er, men tag lige et lyt på en April Stello Ai500 hos vassago når du er i området. Eller endnu bedre lån den hjem for test og gerne sammen med den Bladelius Thor. Har hørt begge. Begge fede forstærkere!

Bedøm ikke den Ai500 ud fra dens meget lille kasse. Den er rigtig strømstærk. Spiller med autoritet og kontrol ! og er super lækkert opbygget. I den prisklasse er den ganske enkelt ikke til at komme udenom.  

Har  du fået hørt en Thor mk II, eller er det stadig dine erfaringer med mk II du baserer dine indtryk på? Der er, mildt sagt, ganske stor forskel på de to versioner. Men det ved du jo allerede, hvis du har hørt begge

Stello'en og Thor mk III er absolut lækre, og oplagte kandidater at prøve i eget setup.
Men, nu snakker vi jo nye produkter inden for prisrammen.

Brugt ville jeg, som andre har nævnt i tråden, overveje en Audio Research, eller måske en Gryphon?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 15 December 2010 kl. 04:40 | IP-adresse registreret  

glemte lige at skrive at der er en demo til salg for 29000 måske du kunne snakke pris med ham

merz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg har desværre ikke hørt den integrerede B.A.T som Troels har til salg. Jeg har dog ejet effekttrinnet VK75 fra B.A.T. Min tid med B.A.T kan jeg kun huske som meget positivt. Fremragende forstærker.... Velbygget og vellydende fremfor alt. Så jeg er ikke i tvivl om at VK300x-SE har en lydgengivelse af høj, høj klasse. Prisen virker også til at være yderst rimelig IMO. Den er spændende. At der er en der har valgt Mac i stedet for B.A.T, siger jo intet omkring noget. Andet end at det er to mærker der begge, er garant for kvalitet og vellyd. Det må være spørgsmålet omkring hvilke klanglige egenskaber du går efter? Og hvilken synergi der er til dit øvrige grej?.... På den anden side skal man også gå efter det som gør én nysgerrig. 

Ellers kan jeg også anbefale Audio Research VSi60. Der er bare noget særligt over Audio Research. Jeg er blevet mere og mere glad for min egen VSi60 og kan kun anbefale den på det varmeste. Dejlige organisk lyd, kæmpe soundstage med godt greb i bunden. Det er ikke uden grund at det er en af de mest roste og velanmeldte forstærkere i år. Om du kan finde den brugt i DK er en anden snak?... Den blev introduceret som efterfølger til VSi55 for omkring et par år siden. Det er med andre ord ikke den ældste forstærker på markedet i skrivende stund. Men den vil sikkert kunne erhverves på brugtmarkedet i omegnen af kr. 20.000,- til 24.000,- afhængigt af alder og stand. Koster i øvrigt kr. 35.000,- vejl. fra ny. Der var i øvrigt en VSi55 på KSB for nogen tid siden, til omkring kr. 12.000,-.

Nu kommer det igen  an på hvilken sound du går efter. Er du til rør eller SS?.... Og selvfølgelig også hvordan synergien vil være med dit øvrige grej? Hvilke højttalere skal den trække, følsomhed etc. etc... Det finder du kun ud af på en måde, uanset hvor mange spændende bud der måtte komme

BAT'n bruget 6H30 rør, dem er der noget delte meninger om. Jeg kender den udemærket, ok lyd og godt styr på tingene, men ikke en lyd i "rør retning". Efter min mening for klinisk, hvilket ofte er kritikken af 6H30. Find i givet fald hellere en med 6922 rør med mindre højttalerene er meget mørke i lyden.

AR VSI60 lyder spændende, har også hørt meget godt om den. Problemet er vel "kun" at den som alle andre rørforstærkere skal stå tændt min. 1 time før den yder optimalt?

Til top Vis merz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merz

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 December 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

merz skrev:
HOLBERG skrev:

Ellers kan jeg også anbefale Audio Research VSi60. Der er bare noget særligt over Audio Research. Jeg er blevet mere og mere glad for min egen VSi60 og kan kun anbefale den på det varmeste. Dejlige organisk lyd, kæmpe soundstage med godt greb i bunden. Det er ikke uden grund at det er en af de mest roste og velanmeldte forstærkere i år. Om du kan finde den brugt i DK er en anden snak?... Den blev introduceret som efterfølger til VSi55 for omkring et par år siden. Det er med andre ord ikke den ældste forstærker på markedet i skrivende stund. Men den vil sikkert kunne erhverves på brugtmarkedet i omegnen af kr. 20.000,- til 24.000,- afhængigt af alder og stand. Koster i øvrigt kr. 35.000,- vejl. fra ny. Der var i øvrigt en VSi55 på KSB for nogen tid siden, til omkring kr. 12.000,-.

AR VSI60 lyder spændende, har også hørt meget godt om den. Problemet er vel "kun" at den som alle andre rørforstærkere skal stå tændt min. 1 time før den yder optimalt?

det er en skrøne, og efter min mening noget vrøvl.

En rørforstærker behøver ikke at være tændt i længere tid end andre forstærkere, før den lyder optimalt.

Mange gode rørforstærkere, er klar efter 1 minut. Så er der hul igennem, og det lyder fint, men måske bliver lyden lidt bedre efter noget tid...

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 15 December 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Goodie skrev:
merz skrev:
HOLBERG skrev:

det er en skrøne, og efter min mening noget vrøvl.

En rørforstærker behøver ikke at være tændt i længere tid end andre forstærkere, før den lyder optimalt.

Mange gode rørforstærkere, er klar efter 1 minut. Så er der hul igennem, og det lyder fint, men måske bliver lyden lidt bedre efter noget tid...

Se, der må jeg erklære mig lodret uenig.

Jeg har ved flere lejligheder oplevet en ikke ubetydelig forbedring i gengivelsen fra både transistor- og rørkonstruktioner, særligt sidstnævnte, efter en vis tid med strøm på.
Forskellen på EAR 509 i kold og gennemvarm tilstand fremstår i hukommelsen som ganske stor.
Min egen transistoriserede forstærkerdims ændrer ligeledes karakter, i takt med at den bliver gennemvarm.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 December 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes helt klart også min VSi60 lyder bedst når den har været tændt minimum en 1 time+. Så jeg er enig med Brok, hvad enten det er rør eller transistor. Også min erfaring.

Til Goodie kan jeg oplyse at VSi60 også benytter 2 stk. 6H30 driverør som BAT. I modsætning til VSi55 der benytter 3 stk. 6N1P rør. Jeg syntes ikke 6H30 rør lyder klinisk udfra det som jeg har bla. har hørt på VSi60. Syntes man bliver belønnet med et dejligt greb om bunden samt stor soundstage. Dette er kendetegnet ved såvel VSi60 og BAT VK75. I øvrigt er det også på de nævnte områder at VSi60 er markant bedre end forgængeren VSi55. 

Hvis det derimod er den mere "typiske rørlyd" man går efter, er det korrekt at der er mere smæk i 6H30. Det er ikke den "romantiske rørlyd". Jeg syntes det er et lækkert og medrivende rør i det rette setup. Smag og behag som du selv nævner      

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Vil helt klar anbefale dig at lytte til lidt symphonic line.
Jeg var i Hjallerup igår og lytte på det. Rg14 kan fåes til rimelige penge, og har en rigtig lækker og varm lyd.

Det var hos Nordicaudio jeg hørte forstærkeren. De har nogle annoncer herinde under tilbudsavisen.

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

merz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Jeg syntes helt klart også min VSi60 lyder bedst når den har været tændt minimum en 1 time+. Så jeg er enig med Brok, hvad enten det er rør eller transistor. Også min erfaring.

Til Goodie kan jeg oplyse at VSi60 også benytter 2 stk. 6H30 driverør som BAT. I modsætning til VSi55 der benytter 3 stk. 6N1P rør. Jeg syntes ikke 6H30 rør lyder klinisk udfra det som jeg har bla. har hørt på VSi60. Syntes man bliver belønnet med et dejligt greb om bunden samt stor soundstage. Dette er kendetegnet ved såvel VSi60 og BAT VK75. I øvrigt er det også på de nævnte områder at VSi60 er markant bedre end forgængeren VSi55. 

Hvis det derimod er den mere "typiske rørlyd" man går efter, er det korrekt at der er mere smæk i 6H30. Det er ikke den "romantiske rørlyd". Jeg syntes det er et lækkert og medrivende rør i det rette setup. Smag og behag som du selv nævner      

Holberg: Det er fordi du også har rør i udgangsdelen, hvis du sammensætter 6H30 rør med transistor i udgang får du nemt en mere steril/klinisk tilgang til musikken, hvilket også var min kommentar til BAT 300. Der er nemlig hybrid

Til top Vis merz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merz

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 December 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Der er en symphonic line til salg her også ,til 20k.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=173810

Lækker amp, med masser af saft og kraft

Mvh F.B

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 December 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

merz skrev:
HOLBERG skrev:

Holberg: Det er fordi du også har rør i udgangsdelen, hvis du sammensætter 6H30 rør med transistor i udgang får du nemt en mere steril/klinisk tilgang til musikken, hvilket også var min kommentar til BAT 300. Der er nemlig hybrid

Hov ja.... Det var da dig der skrev det merz  Jeg har som sagt ikke selv hørt BATs integrerede så der må jeg erkende at jeg ikke kan give mit besyv mht. 6H30 i konfiguration med transistorer. I de nævte forstærkere er det topdollar. Muligt at det er udgangsrørene der gør det?.... Må høre den BAT en dag  

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Nogle af jer der ved hvor stor forskel der er på Bladelius Thor mk II og Mk III ??

lydmessigt selefølgelig?? :D haha

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Så var jeg jo ellers i kt radio odense i går.

For at høre på MAC. Viste sig hurtigt at de ikke havde noget til at stå i butikken.

Vilken stor butik forøvrigt. :)

Men fik dannet mig et noget bedre indtryk af Audiovector end da en kammie og jeg selv hørte de første arvangarde i scala hifi århus for en del år siden.

Men som sagt havde de ikke MAC. Men til gengæld hørte jeg Bladelius thor Mk III, på en spiller fra naim. Så det var med Rca kabler. Da Naim ikke "tror" på xlr :P

Lød ganske fint. Men i det jeg sidder og lytter, kom jeg til at vende mig om. For at se der stod en BAT vx300 se. Så den fik også et lyt. Der var godt nok noget mere rum, detalje og godt styr på bassen.  jeg havde godt nok forventet en meget mere varm lyd. Mit første lyt til rør.

Så nu er jeg da kommet til at de 4 følgende kunne være i tankerne.

1 : BAT VX 300se

2 : Mcintosh ma6900

3 : Symphonic Line Lamusica

4 : Gamut Di150

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum