Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD C320 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersHN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 December 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skriver her, da jeg har brug for et par gode råd angående min forstærker. Det er en NAD 320 som jeg har fået af en ven,
og forstærkeren har vel 5-7 år på bagen vil jeg tro. Den spiller rigtigt fint, og dækker til fulde mine behov. Den har bare det
problem, at den ikke tænder ordentligt med det samme man trykker på knappen. Når man trykker på power-knappen, lyser
den lille lampe ovenover rødt, og først efter 15-20 minutter skifter den til grøn, og man kan så bruge forstærkeren.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt? Og evt ved om der er et sted i nærheden af Århus hvor man kan få lavet den
slags? Jeg er efterhånden ved at være godt træt af det, og hvis der ikke findes en løsning på problemet, tror jeg at jeg må ud
og investere i en ny.

Med venlig hilsen, Anders
Til top Vis AndersHN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersHN

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 December 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hej Anders. Kom lige forbi din tråd. Din forstærker lider nok af et relæ eller kontakt problem. Da elektronik efter at blive varm udvider sig , og derefter opnår kontakt efter en given tid. Skil du låget af og bundplade på apparatet, du har jo taget spændingen fra den. Tag noget kontakt spray og giv den en rensning. fat nu en god lup og gennemse kobberbane ved relæ, hvis der er den mindste brud ,er der kun en ting at gøre. Varm din loddekolbe op og stryg den forsigtig henover kobberbanen. Tjek om relæ sidder løst, og gennemfør procedure som beskrevet ovenfår. har du ikke mod på det selv, så kan en af dine venner det.Alt elektronik kan efter brug , gå i udu. uanset købsværdi.Cut strømmen på den og skil den forsigtig af, og gennemgå den systematisk, derved vil du næsten 98% kunne lokalisere fejlen, da du ved hvad du skal lede efter, og det er ved lysdioden med tilhørende relæ, der ikke klapper.

mvh Space

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

AndersHN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Mange tak for det uddybende svar! Jeg er som sagt ikke nogen elektronik-haj, men jeg vil alligevel prøve at skille det ad, og se
hvad jeg kan finde ud af. Det kan jo ikke gå værre end galt.

Mvh. Anders
Til top Vis AndersHN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersHN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes