Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: upgrade af forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Halløjsa

Jeg står pt. med et budgetanlæg jeg er ovenud tilfreds med, en rigtig "HIFI-klubben classic": Vi taler NAD 325BEE, B&W
DM685 samt Van Den Hul Clearwater til at binde det sammen med. Forleden prøvede jeg dog at koble min kammerats
Harman Kardon forstærker til, og jeg måtte sande at musikken sandelig løftede sig på en anden måde. Jeg oplevede noget
lignende da jeg efterfølgende afprøvede Denon-forstærkere nede i Klubben.

Det fik jeg mig til indse jeg nok havde hørt den samme "lyd" for længe, og at det nok er på tide at opgradere og gå ad andre
stier end lige klubbens. Har derfor pt. kig på:

Harman Kardon HK-980
Rega Brio 3
Pioneer AA-6J MK2

Jeg synes alle de virker tiltalende og lyder prisstærke. Har I nogle andre forslag? Eller nogle bemærkninger at knytte? Vil
nok maksimalt smide 5000,-. Tror jeg!

Hvis du selv sidder inde med en int. forstærker du vil sælge eller bytte, kunne dette også være yderst interessant. På
forhånd tak.

God jul og husk ørevarmere!

Med venlig hilsen

Peter
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg søger er, at et par garvede lyttere vil give deres besyv med. Det ville virkelig blive værdsat !
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej.

HK 980 har altid gået få at være en rigtig god og især strømstærk forstærker til pengene. Kan drive næsten alt. Og helt sikkert fornuftig lyd. Så her tror jeg ikke du går galt i byen.

Rega er jo en lidt anden type forstærker. Så vidt jeg ved er den ikke speciel strømstærk/wattstærk. Men er mere en forstærker der er lavet til at spille musik så det bare svinger. Rar og behagelig og lytte til. Så her går du heller ikke galt , alt afhængig af hvad du kigger efter af type forstærker. Det Rega jeg har hørt spillede fedt:-)

Må indrømme at jeg ikke kender så meget til Pioneer. Men ellers kan du sikkert få lov at låne en eller to af kandidaterne hjem. Håber det hjalp lidt, mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Det hjalp allerede utroligt meget. Det lader til at brugere af Rega Brio generelt af imponerede af dens formåen, så det er pt.
den jeg er mest lun på :). Synes beskrivelserne, inklusive din, er meget tiltalende, specielt fordi jeg spiller mest rytmisk musik.

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 23 December 2010 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

I den prisklasse skal du vist også lige kigge på  XTZ A 100 D3

Den kan køre Klasse A eller AB, alt efter hvor meget power man har brug for, og så har den indbygget DAC. Den fås i sølv, sort eller halvt af hvert og får rigtigt fine anmeldelser og udtalelser rundt omkring på nettet!

4999,- hos DansTV

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2010 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

HK og Pioneer siger mig ikke lige så meget...

Men Rega Brio spiller absolut fremragende. Dog en kende tør og tilbagelænet så sikker dig det er din stil.
Af andre vellydende amps indenfor dit budget vil jeg fremhæve Roksan Caspian (min favorit) og Naim 5i.
Amps med lidt mere spræl i men stadigt med de engelske lyd-dyder for øre
Min gamle Roksan Caspian står iøvrigt til salg hos Vassago i "mint" condition

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2010 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Rega er ifølge min smag lidt tilbagelænet( læs kedelig), så sikre dig lige at det faktisk er den lyd du går efter.

Vedr. Pioneer har jeg hørt storebroren og den spillede meget harmonisk, tag et lyt der.

Et andet bud kunne være Music Hall, det jeg har hørt fra dem har været rigtigt godt.

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2010 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:

I den prisklasse skal du vist også lige kigge på 
XTZ A 100 D3

Den kan køre Klasse A eller AB, alt efter hvor meget power man har brug for, og så har den indbygget DAC. Den fås i sølv,
sort eller halvt af hvert og får rigtigt fine anmeldelser og udtalelser rundt omkring på nettet!

4999,- hos DansTV

Den ser virkelig ud til at have potentiale hos mig. Tror du den trækker mine kompakthøjtalere i kl A? Jeg spiller nemlig ofte
drønende højt :).

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2010 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:

Men Rega Brio spiller absolut fremragende. Dog en kende tør og tilbagelænet så sikker dig det er din stil.
Af andre vellydende amps indenfor dit budget vil jeg fremhæve Roksan Caspian (min favorit) og Naim 5i.

Den ser fed ud, men er nok lidt for "fremmed" i forhold til alt det research jeg har lavet indtil videre. Har ikke hørt om den :).
Hvad mener du i øvrigt med tør/tilbagelænet? Får man ikke umiddelbart en "wauw"-effekt?

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2010 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

lAMME skrev:
NightRhyme skrev:

Den ser fed ud, men er nok lidt for "fremmed" i forhold til alt det research jeg har lavet indtil videre. Har ikke hørt om
den :).
Hvad mener du i øvrigt med tør/tilbagelænet? Får man ikke umiddelbart en "wauw"-effekt?

Går udfra du mener Roksan. Ja de får desværre alt for lidt omtale i Danmark. De laver rigtigt meget fedt grej.
Tjek whathifi.coms review af Rokan Caspian m1 den var længe deres best buy i 1000 - 2000£ klassen
http://www.whathifi.com/Review/Roksan-Caspian-M-Series-integ rated/. Nu overtaget af
deres nye caspian M2. Den kombinerede for mig Rega's dyder med Naims og er kendetegnet ved et lidt fed lyd men
lysere tunet end både rega og Naim. Den kan både rocke og spille blidt og inderligt.

Rega Brio: Ja tilbagelænet er også et noget fortærsket udtryk. Nej du får ingen wau effekt. Hvis det er det du vil have
skal du købe Naim men det bliver efter min mening for meget i længden. Her taler jeg primært om Naim 5i. Deres dyrere
amps er en anden snak. Men med andre ord er Regaen en smule konservativ, mørk og rolig i sin spillestil. Jeg vil dog
stadig fastholde at det er en fremragende amp.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 23 December 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

lAMME skrev:
NightRhyme skrev:

Den ser fed ud, men er nok lidt for "fremmed" i forhold til alt det research jeg har lavet indtil videre. Har ikke hørt om den :).

Pas på med "Wauw-effekt". Det bliver i reglen trættende i længden...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Tag en tur til Mors med dine højttalere og lyt til denne

http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-cyrus/id-70650801/

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Gummimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 December 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Lige et andet bud,http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=174872 det er godt nok brugt, men jeg har hørt den spille
med nogle gamut phi3 f**k det lød godt. det er nok den forstærke som jeg ville kikke efter vis jeg skulle ud at have noget nyt.
Her kan du læse lidt om den http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=38&zoneid=3
Til top Vis Gummimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gummimand

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

beklager jeg ikke har fået svaret, det er julestressen. Har fået lavet en liste med alle jeres forslag og så vil jeg gumle lidt på
den og måske slå til når noget af det engang kommer på brugtmarkedet :)

Holfi Integra 8

Thule IA100

Densen Beat 100 MK

Er der nogle som har erfaringer med disse? Alle 3 designs tiltaler mig enormt meget at have stående, både slukket som tændt.

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Gummimand skrev:
Lige et andet bud,http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=174872 det er godt nok brugt, men
jeg har hørt den spille
med nogle gamut phi3 f**k det lød godt. det er nok den forstærke som jeg ville kikke efter vis jeg skulle ud at have noget nyt.
Her kan du læse lidt om den http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=38&zoneid=3

Den er virkelig flot! Ligner meget den stil jeg gerne vil køre i jf de 3 links jeg netop har postet nedenunder.. Absolut en
mulighed hvis design og lyd går hånd i hånd.. Wow :)

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 December 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Holfi er gået ned og Thule lyder lidt kedeligt i mine ører.

Jeg tilslutter mig rådet om Naim, Rega (Mira3) eller Brio3 ved nemme højtalere, (bemærk modellerne udgår og sælges billigt ud i UK og på nettet.) Densen og Roksan er også fint men dine højtalere vil blive et svagt led og måske signalkilden ?

mvh

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Holfi er gået ned og Thule lyder lidt kedeligt i mine ører.

Jeg tilslutter mig rådet om Naim, Rega (Mira3) eller Brio3 ved nemme højtalere, (bemærk modellerne udgår og sælges billigt
ud i UK og på nettet.) Densen og Roksan er også fint men dine højtalere vil blive et svagt led og måske signalkilden ?

mvh

Hvordan vil mine højtalere blive et svagt led? Densen er vel f.eks. ikke noget powerhouse af format? Synes desuden Holfi
skamroses alle steder? Har en Brio 3 der venter som jeg kan få til 2000. Det kunne meget vel ende med det, så jeg har noget
at lytte til inden jeg går ud og laver den rigtige investering. :)!

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 December 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Power eller ej, det er mere afhængig af kvaliteten end effekten. Dien 683 er bare ikke lige min smag og jeg tror hvis du hører bedre vil du blive overrasket men højtalere er lidt en smags sag og et personligt valg. Hvis de er effektive vil en Brio3 kunne bruges ellers prøv den sammen med et sæt Rega R eller RS som jeg syntes er langt bedre en B&W. Den lille Brio er en musikmaskine og imponerer ikke på hifi områder.

Husk signalkilden er vigtig og min bemærkning om Holfi (der skamroses), det var godt grej men eksisterer ikke mere dvs reparationer og reservedele kan blive et problem 

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Husk det kun er DM685, kompakthøjtalere. Jeg må indrømme at jeg er yderst forbløffet over dem. At jeg så enten er nem at
imponere eller bare har for få referencer er ikke til at sige. Dem beholder jeg i hvert fald so far :)

Jeg prøver nok an med Regaen til at starte ud med så... Vil jo heller ikke sidde med håret i postkassen hvis der går noget i
stykker.

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 December 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej Peter 

Exposure 20 super

Den jeg har er fra 96, men jeg skal ikke skifte den, før jeg har råd til en Stingray (20.000.-)

Jeg ga' 3200.- for den brugt, men den spiller som en drøm - stadigvæk

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes