Jeg har før skrevet om det dette problem, som jeg pga. andre ting, har ladet hvile, men nu er det på tide jeg finder en
løsning.
Min forstærker - en Thule IA 60B - støjer konstant når den er tændt. Denne støj stiger proportionelt med forøgelse af
volumen, men den er rigelig høj til at genere - især ved lavere lydstyrke.
Jeg har haft et problem med netop volumenknappen, som der kan læses om i følgende tråd:
Thule IA 60B - volumenknap
Dette problem er endnu ikke blevet løst. Jeg har ikke taget kontakt nogen fagmænd. Primært fordi dette problem ikke
forstyrrende lyden, men blot var en teknisk irritation.
Senere har jeg så fået førnævnte støjproblem, som jeg tidligere har beskrevet her:
Jævn støj fra Thule forstærker
Mit spørgsmål er om der kan tænkes at være en sammenhæng mellem disse? Jeg har ikke tidligere set disse problemer som
sammenhængende, men måske der alligevel er en sammenhæng?
Under alle omstændigheder skal denne forstærker, som jeg i øvrigt har været glad for, enten fikses eller ud. Men inden den
ryger ud vil jeg selvfølgelig sikre mig, at det ikke er noget, der lige står til at kunne fikses indenfor et rimelig budget.
Her kan høres et eksempel ved lav volumen, hvor jeg bevæger optageren rundt foran højttaleren:
Musik ved lav volumen
Og her er et eksempel hvor alle signalkilder er fjernet, dvs. kun amp og højttalere. På optagelsen skifter jeg løbende
kanaler...
Kanalskifte
Til sidst en optagelse, hvor jeg afbryder strømmen på stikkontakten:
http://dl.dropbox.com/u/29219/StuffX/thule_amp_noise/power_o ff.m4a
Power off
Er der nogen som tør våge et bud? Kan det mon betale sig at koste på forstærkeren?
På forhånd mange tak!