Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Doxa i dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har tre sprøgsmål:

1: Hvem forhandler Doxa i dk? Helst i københavns området. Deres hjemmeside virker ikke og har ikke virket i årevis, lidt for dårligt synes jeg.

2: Jeg har et problem med min volumenkontrol i min doxa 07se forforst., den skratter voldsomt når man justerer lyden i de lave niveauer. Men den er trods alt også omkring 10 år gammel, men alligevel er jeg lidt skuffet. Kan jeg selv skifte potmeteret ud? Og hvor kan jeg finde et nyt tilsvarende eller bedre? Der er tale om et ALPS 374863 50kohm AX2 potmeter, eller det er hvad jeg kan læse på det.

3: Jeg kunne også tænke mig nogle flere uf i strømforsyningen i min 70se, er de lige til at skifte ud, eller skal man til at lodde dioder på og hist op og kom herned? Hvilke lytter vil i anbefale og hvor kan man få dem? Jeg tænker mig mindst 2x20.000uf, eller 4x10.000. Sidstnævnte ville måske være bedst da der i forvejen sidder 2x10.000uf i. Jeg har altid undret mig over hvorfor ladekapaciteten er så underdimensioneret når der sidder 630va ringkerne i.

Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Prøv at snakke med Anders i Audio Consult, han har nok en løsning. www.audioconsult.dk

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej Marty,

Du kan kontakte Doxa her:

Doxa Audio Development AS

Kartheia 3
N-4626
Kristiansand
Norway
Phone :+47 38 01 60 19
Fax : +47 38 01 63 44
Email : knut.oystein.lauvland@doxa.no

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

marty
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Marts 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Tak for informationen.

Mvh Martin

marty
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg skrev email og ringede til Doxa, men fik intet svar. Telefonen ringede bare igennem i ret lang tid. Sig mig, er firmaet lukket? Eller gået i betalingsstandsning eller hvad ved jeg?

Jeg skrev en email til audio consult, men fik ingen svar. Jeg hader når forretninger ikke vil svare på deres email. Men bottomline er vel at de ikke kan hjælpe mig heller.

Så jeg er lidt på herrens mark :(

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Doxa er delvis avsluttet, men det kommer et par produkter av og til.  Doxa er kommet med en ny 150 Watter som skal være meget god. Selv har jeg hatt en doxa sig 70 mk2 i noen måneder, men solgte den.

Du kan søke etter Doxa på www.hifisentralen.com det er litt  mer informasjon der om produktene.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

marty
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej Bambadoo

Kender du nogle norske doxa forhandlere? Måske jeg kan finde doxa gennem dem.

En 150 watter det lyder spændende. Jeg har et stykke tid godt kunne tænke mig nogle flere watt, men som det er nu er doxa i danmark sværere at opdrive end Jimmy Hoffa ved en mafioso-konference.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

marty skrev:

Hmm, jeg skrev email og ringede til Doxa, men fik intet svar. Telefonen ringede bare igennem i ret lang tid. Sig mig, er firmaet lukket? Eller gået i betalingsstandsning eller hvad ved jeg?

Jeg skrev en email til audio consult, men fik ingen svar. Jeg hader når forretninger ikke vil svare på deres email. Men bottomline er vel at de ikke kan hjælpe mig heller.

Så jeg er lidt på herrens mark :(

Du skal nok ikke ligge for meget i det ring til AC .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Har haft en DOXA 70SE mk2. I den sad der så vidt jeg husker "kun" 2x6800uF. Alligevel var der rigelig punch i. Og det viser bare, at det ikke kun er et spørgsmål om hvor stor kapacitet lytterne har. Langt vigtigere er det, at de er af god kvalitet. Og i min udgave var der tale om nogle ordentlige RIFA lytter. Sammen med gode/hurtige ensrettere, var der rigelig power.

Men men men.... jeg ville også forsøge mig med lidt flre lytter, og jeg kontaktede derfor Knut fra DOXA. Jeg fik at vide, at jeg bare kunne montere to ekstra RIFA'er i printet. Der var faktisk lavet plads til dem, så det  ar bare at skrue dem i (Husk at vende dem korrekt!!).

Iflg Knut skulle opgraderingen give en hel del, specielt i form af bedre kontrol over bassen, som vel egentlig er det eneste forstærkeren ikke er 100 meter-mester i. Ikke at den gør det dårligt, det er bare ikke på samme Ultra lækre facon som mellemtone og diskant.

Nå.... men jeg fik aldrig taget mig sammen til at lave opgraderingen, så jeg kan ikke udtale mig om resultatet. Men jeg har stor tiltro til Knut, så bare se at komme i gang.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

www.audiofoni.no hadde doxa for noen måneder siden, men det ser ikke ut for at de fører doxa lenger. For mange år siden fantes doxa på hifiklubben, men Knut L. var ikke enig i måten alt ble drevet på, derfor ble den avtalen avsluttet.

marty
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indlæg, de er alle værdsat.

hurtig: det må være modellen efter min; min må være mkI versionen. Den har 2x10.000 som sikkert er nok til mit brug, men det kunne jo være rart med lidt "overhead". Mit print er også forberedt for flere lytter, men om jeg har lyst til lige at sætte flere i ved jeg nu ikke. Sæt nu jeg gør det forkert og hele anlægget brænder af, det ville jo være en katastrofe af dimensioner. Jeg må snakke med en fagmand om det.

bambadoo: tak for det. Jeg vil prøve at kontakte dem og se om de kender doxa's nummer/adresse. - Doxa i hifiklubben? Det må have været tilbage i 80'erne så, for jeg har da aldrig set det der. eller også var det kun i norge? Du tænker ikke på Electrocompaniet vel? For de var ganske rigtigt i hifi-klubben tilbage i starten af 90'erne; jeg ved ikke hvorfor de blev taget af programmet, men nåja nogle gange er hifi-klubbens veje uransaglige. Forstår heller ikke hvorfor de tog nakamichi af programmet efter de fusionerede med/opkøbte audioscan dengang.

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Mulig det er noen siemens sikorel lytter som sitter i din? De er veldig bra. Den som jeg hadde , satt det 4 stk. rifa phe169 6800 uf i. 2 stk 650 va trafoer fra Ulveco.

Nei jeg husker doxa på hifiklubben. Mulig det bare var i Norge. Mulig også at de bare testet det ut. Kan tenke med det var i 1989 eller noe slikt.

Ganske ok egentlig med doxa. En kamerat av meg har en sig. mk2 og han hadde noe problem med den. Han ringte til Knut L. og spurte om råd. Det endte med at Knut L. kom hjem til fyren og tok forsterkern med seg. Etter en ukes tid fikk han den tilbake, og da var den oppgradert til siste versjon, uten at han tok noe betalt. 

marty
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Wow, se det kan man kalde god service! Det er ikke mange firmaer hvor direktøren ligefrem ta'r hjem til folk. Det skulle da lige være Rolls Royce. Men da jeg bor i danmark skal jeg nok ikke regne med at han lige kommer forbi ;)

Det er rifa lytter der sidder i min, nøjagtig type ved jeg dog ikke. Men jeg har kun en enkelt 630va trafo i min. Kunne dog godt tænke mig to! Gad vidst om man kan snakke med knut om at få sat en strømforsyning i som passede til ens behov, naturligvis ikke større end den kan være i kabinettet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes