Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Audia flight two vs. Bliadelius Thor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anders o
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej H4A.

Søger lidt hjælp ang. de to nævte modeller. Hvis der nogle der ejer, eller har hørt disse forstærkere må de gerne prøve og beskive lyden. Selv om det kan være svært. Jeg bruge en ny forstærker til mine Elac fs247. Og søger en forstærker med kraft og lidt varme lyd. Har også kigget lidt på Pathos logos..

Til top Vis anders o's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders o

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

hvis det skal være varme du skal ha ville jeg helt sikkrt tage Audiaèn, Dog har jeg hørt den et par gange.
Må indrømme at jeg syntes den bliver en smugle kedelig at lytte til.
Og så har du bladelius, som er til den anden side. Var på fyn og Thor MkIII Og den var godt nok klinisk, og tør.

Der er mange gode forstærkere i det prisleje du kigger i. Tag dig lidt tid. Også lån og lyt. 100 gange nemmere at danne sine
egne intryk af lyden i din egen stuen. :)

Mvh Martin
Til top Vis Martin Toft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Toft

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Audia Flight One og en Bladelius Idun pre + Balder effekt, som basalt set er en to-delt Thor.

Audia Flight hælder til den varme side. Det spiller meget pænt og lidt tilbageholdende, hvilket gør det kedeligt at lytte til. Bladelius er i den modsatte boldgade - neutral, upfront og detaljeret. Der lægges større vægt på detaljering end med Audia'en. Jeg vil ikke kalde den analytisk eller klinisk, men varm - det er den ikke. Hvis du vil have en forstærker med power og overskud, så er Thor et sikkert valg - den er fantastisk til rock og elektronisk musik.

Men generelt er det to ret forskellige mærker, med ret forskellige lydfilosofier. Se om du kan låne begge forstærkere med hjem, så du kan foretage en A/B test.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere hørt Audia'en på et sæt ML elektrostater, og jeg fandt at den slet ikke kunne magte dem - lyden var kedelig og meget tilbageholdende...ja, opfattede at den slet og ret manglede power. 'Skal også siges at det var et ret kort lyt, men alligevel......

MVH

anders o
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Har også tænkt lidt på nad m3, men det er jo svært låne noget med hjem da jeg gerne vil handle privat. Syndtes man får mest for pengene på den måde. Er der evt. nogle der kender til integre forstærkerne. Jeg snakkede med christian fra csn-teknik i dag, og ville anbefale så en. Andre foreslag er også velkommen..

Til top Vis anders o's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anders o

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej Anders.

Begge fine forstærkere du nævner. Men meget langt fra hinanden, forskellige. En gylden middelvej, og i mine øjne en suveræn forstærker kombi til pengene, kunne være Parasound effekt A21  og evt Parasound P3 pre. Jeg har selv haft den kombi, og den spiller forrygende. Spiller med overskud, mange mange kræfter, bliver aldrig hård i lyden, dyyyb bas og stadig med masser af detaljer. Og i mine øjne rigtig lækker opbygning, fed at se på. Jeg lånte den med hjem fra Lydbutikken i sin tid, købte den derefter, til en go pris. Der er en go test af den i forrige nummer af Fidelity. Glæder mig til at høre hvad du finder¨på, mvh S

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes