| Forfatter |
|
160067 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eksperter 
Mit setup består af Lyngdorf SDAI 2175, Lyngdorf CD-1 og Dali Mentor 6 højttalere.
Men jeg føler ikke rigtigt glæden når jeg hører musik, svært at forklare, men jeg synes, at det lyder rent - for rent.. det bliver faktisk kedeligt.. det er som om, at der mangler varme/bredere lydbillede.. ja meget svært at forklare.. I den anledning søger jeg alternativer, hva' enten det er at købe en Lynddorf SDA 2175 og bi-amp (hjælper det på netop de nævnte problemer), købe nyt setup (Max 15-18.000, gerne brugt - evt. NAD M3/C375BEE?) og en evt. forhandler skal være lokaliseret i Odense. Andre ideer eller forslag?
Håber der er kloge hoveder der kan hjælpe..
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Hifiklubben i Odense har de vist både M3 og C375, så du kan jo evt. låne dem med hjem..
Begge super fede forstærkere, M3 lyder lidt mere naturligt i mine ører, hvor C375 er mere den traditionelle NAD-lyd..
Og ja, det er vist også den generelle opfattelse, at Lyngdorf forstærkere er meget kliniske i lyden..
__________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje at kigge forbi vassago hifi.
De sælger højttalere fra Vienna, som efter sigende skulle have en mere "organisk" klang.
|
| Til top |
|
| |
Martin Toft Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.
Du kunne også købe et stereo trin. Også bruge din 2175 som pre?
Så var der jo Mac ;) De spiller helt sikkert musik.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=183072
Men man kan jo også sige de producenter du kigger på har det med at være lidt i den kliniske række.
Kunne være du skal over i noget lidt varmere, Men nu har jeg dog ikke hørt mentor serien.. Men dali plejer ikke at være
varm :)
Rotte : Virker som om han vil beholde sine dali ?
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mangler glæden i din musik kunne du, som det er blevet anbefalet en del gange før, prøve at kombinere dine mentor 6 med en NAIM Nait XS. Det er en dynamisk og musikalsk charmetrold, som af personlig erfaring altid for smilet frem på lyttende gæster  Ved dog ikke om der er en forhandler på fyn... Kig evt. på brugt markedet hvor de af og til kan findes til omkring 9000,-. Til den pris vil jeg mene at du virkelig skyder papegøjen forstærker mæssigt. Så ville du også have luft i økonomien til at kombinere med en lækker DAC som efter smag og behag fx. kunne være en M2Tech Young Dac fra vassago eller Rega dac. Optimalt set kunne du finde dig en NAIM cd-5xs, men så ville budgettet nok skride... Disse kombinationer har i hvert fald fokus på spilleglæden. NAD M3 har bestemt også nogle kvaliteter, men er efter min subjektive mening lidt overvurderet.
|
| Til top |
|
| |
160067 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Toft skrev:
Tja.
Du kunne også købe et stereo trin. Også bruge din 2175 som pre?
Så var der jo Mac ;) De spiller helt sikkert musik. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=183072
Men man kan jo også sige de producenter du kigger på har det med at være lidt i den kliniske række. Kunne være du skal over i noget lidt varmere, Men nu har jeg dog ikke hørt mentor serien.. Men dali plejer ikke at være varm :)
Rotte : Virker som om han vil beholde sine dali ?
|
|
|
Et stereotrin, hvad er det? 
Og helt korrekt, mine højttalere ryger ikke.. dem har jeg hørt på setup, der dog var ude af min prisklasse, og de spiller genialt..
|
| Til top |
|
| |
Martin Toft Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det er en effektforstærker med 2 kanaler LOL :D
de er jo også p***e fede ;)
|
| Til top |
|
| |
160067 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Toft skrev:
|
hehe det er en effektforstærker med 2 kanaler LOL :D
de er jo også p***e fede ;)
|
|
|
Det er ikke pænt at "lol-e" Men kan du anbefale en af slagsen?
|
| Til top |
|
| |