| Forfatter |
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har til imorgen til at beslutte mig for om jeg vil beholde denne Interspace (incl. arm og pu).
Da jeg var inde for at hente/se den var ejeren, tiltrods for vores aftale, ikke hjemme. Men et familiemedlem der var hjemme og en telefonsamtale søgede dog for at udflugten ikke var helt forgæves (og gav en vis fordel i pris/betingelses forhandlingerne).
Efter at have hørt en stak plader har jeg så småt besluttet mig for at beholde den, men der er et par uafklarede spørgsmål:
Hvordan kan det være at værket ser ud som det gør (det ligner jo ikke helt det værk som f.eks findes på http://www.tekni-fi.dk/not/nothtml/notaktion.php )?
Sælger mener at det er rega 300 arm, men jeg tror det er en 250'er - hvem har ret?
Hvordan kan man identificere en Grado pu? (den har højt output og har et 'S' indgraveret i det sorte lige over nålen).
Hvor meget må den koste (pu'en virker nærmest ny og resten er OK)?
Hvad gør andre NA-ejere mht. støv-afdækning?

|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
Sælger mener at det er rega 300 arm, men jeg tror det er en 250'er - hvem har ret?
|
|
|
Det tror jeg du har - en RB300 har nåletryks-justering med et lille hjul på toppen.
Hvad skal du give for den?
Du kunne jo tage et smut forbi lydbutikken og sprørge om de har en holdning til dens stand.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan (lige) ane "hjulet" her på min rb300:
Det sidder til højre (set forfra) på den aksel hvorom armen bevæger sig i det vertikale plan.
Hvis ikke din arm har sådan et hjul til nåletruksjustering er det er rb250'er.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det være en 250'er, takker.
Lydbutikken, er måske der jeg skal finde en ny drivrem?
Måtten på billedet er fra min Mørch.
Spillen skal afløse mit gamle 4 gears Mørch værk med Keith Monks arme og skal 'bare' matche dennes kvalitet og helst ikke koste noget. Jeg har brug for noget mere stuerent og ikke muligheden for 16 og 78 rpm eller at skifte arme med alm., mono og 78 pu'er. Hvis nogen kan bruge den så.......

|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McWerk! Du er på det rigtige spor, men der skal dog falde en advarsel herfra.
Pladekøbet vil stige drastisk og cd købet falde do. Da jeg spillede på MCCasket plov og luftkabel steg cd købet til 95% af pladekøbet, efter Nottingham er det omvendt. Cd pusheren blicer sur. Så der står nu i hundredevis af stakkels cd'ere og støver til.
Til gengæld kan du læne dig tilbage og lade musikken spille, den får alt med uanset om det mono fra 50 eller 200g fra i går .
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede billder !! Godt og se at der er nogle der holder fast i vinyl ! 
Hilsen King ... -o
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Macwerk,
Det er helt sikkert en RB-250 arm - den er efter billederne at dømme 100% lig min egen RB-250.
Lydbutikken kan hjælpe dig med drivrem og måske en Spacemat i stedet for din Mørch måtte?
Da jeg købte min brugte Spacedeck fik jeg i Lydbutikken besked på at jeg skulle skifte olie i lejet - jeg købte olien hos dem. Olien tørrer ud/fordamper ligeså stille og det betyder at der skal fyldes op en gang i mellem. Hvis Interspacen ligner Spacedeck'en på dette punkt, løfter man forsigtigt pladetallerkenen op og tørrer lejet ren for gammel olie (med fnukfri klud samt vatpinde til at samle gammel olie op fra lejet). Derefter fylder man en smule olie i lejet og sænker tallerkenen forsigtigt på plads igen. Der vil opstå et vacum i lejet der gør at tallerkenen ikke kommer helt på plads med det samme, lad den blot stå i 5 minutter så falder det hele på plads.
Mht. til støv så gør jeg ingenting ;o). Jeg ryster min Spacemat (plademåtte) og støver værket af en gang i mellem. Jeg er dog meget omhyggelig med at støve skiverne af inden jeg afspiller dem. Du kan købe en fin/pæn vinylskive uden riller i Lydbutikken, hvis du ligger den på når Interspacen ikke bliver brugt så kommer der ikke støv på måtten.
Jeg havde i øvrigt samme oplevelse som SES da jeg fik min Spacedeck. Vinylerne tager overhånd ;o)
mvh
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Efter at have hørt en stak plader har jeg så småt besluttet mig for at beholde den"
Godt valg; dette er en glimrende platespiller!!!
"Hvordan kan det være at værket ser ud som det gør (det ligner jo ikke helt det værk som f.eks findes på http://www.tekni-fi.dk/not/nothtml/notaktion.php )?"
Trolig er det forrige modell. Alle NA har blitt oppgradert relativt nylig (ikke sikker på akkurat når - et par år siden, tror jeg).
"Hvordan kan man identificere en Grado pu? (den har højt output og har et 'S' indgraveret i det sorte lige over nålen)."
Ikke en S, men en litt rar G. Dermed er det en Grado, men hvilken er det umulig å se, da nesten alle Grados "wood-body" PUer er identiske av utseende.
"Hvor meget må den koste (pu'en virker nærmest ny og resten er OK)?"
Interspace ny: 9000 + Grado ny: 2000 + RB250 ny: ??? = ???/2 = ca. bruktpris. Avhenger også av hvilken Grado det er. Jeg ville si at rundt 7000 er et bra kjøp hvis PU er en Reference Platinum, tilsvarende mer om det er en dyrere Grado.
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Macwerk...
Tillykke med din nye Interspace.
Det link du poster fra Tekni-Fi, er af en Spacedeck dvs. storebror til din.
Sammenligner du din Interspace, med den der sælges i dag, er den nye med en tykkere pladetallerken. Interspace er en lidt atypisk Nottingham model - det er den første (sikkert også sidste!) med en egentlig plint. Den blev til efter Spacedeck, som en prisrimelig model. I årenes løb, er der arbejdet en del med pladetallerken og interne materialer. Hvad og hvordan, har jeg ikke overblik over.
Armen er en Rega RB250. Ser ikke ud til at den er "rewiret" - kablerne har den lidt matte farve de har fra Rega.
Hvilken Grado PU det er, er, som Agrippa skriver, svært at se.
Se at få en Spacemat (ca. 250.-) på istedet. Den gummiting der, suger al energi ud af musikken.
Afhængig af hvilken Grado og hvilken årgang Interspacen, der er tale om, vil jeg skyde det til ca. 5000.- for hele puljen.

Dette støvlåg fra Michell passer fint på en Nottingham...
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK jeg takker allesammen.
Jeg måtte kun bløde 2500,- kr. 
kibri/Agrippa/Zaka: Interspacen er længere nede på siden jeg linkede til. Noget tyder på jeg skulle prøve sådan et spacemat, men der vist en tråd igang om emnet jeg lige må checke (jeg kan jo ikke ha at al musikken ryger i måtten). Det er åbentbart den tidlige version. Pu'ens 'G' er der selvfølgelig på forsiden af huset, det 'S' jeg snakker om er på undersiden af huset. Mht. olien så har jeg allerede været der. Min Mørch skulle have en tur så sent som i januar, så det lå mig på sinde.
Ses og andre: Jeg hoppede aldrig på cd-vognen, al min software er vinyl (i kan faktisk se det meste af CD-samlingen i reolen lige over tonearmene på Mørch billedet). Jeg ville dog ønske at jeg havde råd til at supplere mit udstyr med en CD-afspiller og en masse software, men det får lov at vente på de gode formater vinder frem eller når interressen for DVD3560 falder igen. En af de ting jeg frygter ved CD'ere er manglende dynamik ved lave lydtryk (jeg spiller gerne om natten og bor i en etage ejendom). Jeg tror jeg vil koncentrere mig om at opkøbe vinyl i denne her periode hvor folk skifter deres stereo ud med surround.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
|
Jeg måtte kun bløde 2500,- kr. 
|
|
|
Wow! Et røver-køb. Tillykke med den  
Macwerk skrev:
|
En af de ting jeg frygter ved CD'ere er manglende dynamik ved lave lydtryk (jeg spiller gerne om natten og bor i en etage ejendom). Jeg tror jeg vil koncentrere mig om at opkøbe vinyl i denne her periode hvor folk skifter deres stereo ud med surround.
|
|
|
Hmmm så er det måske derfor jeg ikke kan få cd-musikken til at virke hjemme i min stue. Jeg spiller også mest om aftenen/natten når resten af familien er gået i seng (ved lave lydtryk) - på det tidspunkt gider jeg kun lytte til vinyl ;o)
mvh
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har luret på pris-rigtige spiller de sidste 3 måneder inden denne dukkede op i den blå.
Jeg må indrømme at min dynamik-frygt bygger på antagelser og ikke erfaring, men derfor kan jo godt være noget om snakken. Det kunne være sjovt hvis andre havde samme oplevelse som Zaka?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
Jeg har luret på pris-rigtige spiller de sidste 3 måneder inden denne dukkede op i den blå.
|
|
|
Du skal bare være glad for at vi andre ikke gad reagere på annoncen
Citér:
Jeg må indrømme at min dynamik-frygt bygger på antagelser og ikke erfaring, men derfor kan jo godt være noget om snakken. Det kunne være sjovt hvis andre havde samme oplevelse som Zaka? |
|
|
Jeg synes ikke jeg oplever det så kraftigt, men det er absolut ikke første gang jeg hører at nogen synes der skal spilles højere på CD'ere for at få samme feeling som LP'erne
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når alt kommer til alt så vokser træerne ikke ind i himlen, og jeg har nok ikke købt den sidste grammerfon endnu.
Den oldsag af en forstærker som jeg har testet pladespilleren på er udstyret med Loudness og det virker rimelig befordrene for gengivelsen ved lave niveauer. Hvad er Loudness egentlig? Jeg kunne da umiddelbart godt finde på at bygge et loudness kredsløb til mine rigtige forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|