| Forfatter |
|
AJensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg er ude og se mig om efter en god brugt forstærker til mine System Audio 1280MK2 højtalere. Jeg er falder over en
ældre Primare A10 (sikkert omkring 10 år gammel) og en noget nyere NAD C326BEE. De har ca. de samme specs mht til watt
og begge har remote (skal der være). Jeg har ikke brug for riaa, da jeg bare skal lytte til cd eller musik fra pc/medieafspiller.
Jeg er virkelig i tvivl her. Begge forstærkere er pæne at se på, men jeg tænker lidt hvor meget der kan være sket på 10 år. Er
en forstærker som NAD C326BEE blevet så god, at den kan vælte en ældre Primare af pinden?
Og er det overhovedet en god ide at have sådan en "lille" forstærker til at trække mine højtalere? Har læst de ikke er særligt
krævende, så jeg regnede med de ca. 2x50 watt i 8 ohm begge forstærkere kan levere skulle kunne række.
mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad'ens lyd er helt sikkert til den gode side, men har en anden "tone" end Primare'en. Jeg ville satse på Primare, ikke fordi Nad'en er dårligere, men Primare er også anderledes spændende af kigge på i det daglige. Men har du mulighed for at aflytte dem begge hjemme, bør du gøre det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
fulci Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstændigheder: Altid Primare fremfor NAD, uanset alder - og, næsten, stand.
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrrgg.... den er vist lige til højrebenet - SA importere Primare og ikke uden grund - samspillet mellem de to mærker er rigtigt godt !
Når det er sagt..... kan de, hver for sig, selvfølgelig bruges med andet udstyr 
Aversionen mod Nad og dermed hifiklubben er selvfølgelig også lige til højrebenet ......
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du b�r helt sikkert fors�ge at lytte til begge modeller hjemme da der efter min menig aldrig kan generaliseres ala "altid primare fremfor NAD".
Jeg har flere gange oplevet at lytte til dyrere forst�rkere som jeg ikke ville kunne leve sammen med da nogle modeller er meget kr�sne hvad indspilninger ang�r eller farver lyden for meget og klinger for lyst/m�rkt til ens smag eller udstyr.
MVH
Marskal
|
| Til top |
|
| |
AJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo lidt svært at låne med hjem når man handler brugt mellem private, men tak for svarene! Jeg tror jeg går efter
Primaren, så håber jeg bare den holder, selvom den har nogle år på bagen :)
Hvor kan jeg evt få efterset/serviceret sådan en Primare?
mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers bør du jo kunne sælge den igen, til omtrent det samme som du selv har købt den for.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AJensen skrev:
Nu er det jo lidt svært at låne med hjem når man handler brugt mellem private, men tak for svarene! Jeg tror jeg går efter Primaren, så håber jeg bare den holder, selvom den har nogle år på bagen :)
Hvor kan jeg evt få efterset/serviceret sådan en Primare?
mvh Anders |
|
|
Du kan kontakte System Audio det er dem som står for importen af Primare
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Nad 7240 Pe som spillede fint med både mine SA 1550 og min fars 1280'ere. Dog synes jeg at bunden mudrede lidt.
Nu har jeg en Primare A301, som self er væsenligt bedre. Det kan dog nok ikke sammenlignes da den er en højere prisklasse.
Jeg fik min Primare serviseret hos lokal forhandler, hvor støj i volumeknap og problemer med ?udgangsrelæer? blev ordnet for 900,-.
|
| Til top |
|
| |
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 31 Marts 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis SA udvikler deres højttalere på Primare forstærkere, vil det være rart at vide hvilken model de bruger, da en model 20 og
30 spiller meget forskelligt
IMO er en A10 for gammel til at være "god" idag. Der må kunne findes alternativer.
|
| Til top |
|
| |
AJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svar! Jeg går efter Primare, så må det briste eller bære. Jeg synes den er virkelig flot i hvert fald!
mvh
Anders
|
| Til top |
|
| |