Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 03:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Audio Innovation s-500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johannest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2011 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har erhvervet mig denne vellydende forstærker af første årgang med 4, 8 og 16 ohm ht-udgange.

Jeg søger lidt råd m.h.t. valg af rørbestykning.

Jeg spiller på både Telefunken og Mullard/Ultron EL 34 rør drevet af et GE JAN 5751 og E88CC Mullard som phase-inverters. Den varmeste klang synes jeg er i denne opsætning, mens Telefunken spiller mere neutralt men med mere punch og fasthed.

Jeg foretrækker Mullard opsætningen p.g.a. varme og en mere vintage klang, men af og til bliver stemmer og instrumenter trukket lidt for meget frem i lydbilledet - typisk Mullard.

Højttalere er Snells cV model som passer glimrende, men mellemtonen er meget neutral, så netop denne up-front´hed af stemmer afspejles markant og kan virke lidt for meget til sidst.

Er der nogen som har erfaring med valg af rør og sammensætning af forskellige rørkombinationer i denne forstærker?

Ligger dern største betoning i den tonale i udgangsrørerne eller i driverdelen - eller er det en kombination?

Jeg søger en mere laid-back klang a la Mullard, men uden MUllards  fokus på stemmer og instrumenter men mere tilbagetrukket i mellemtonen.

Nogle ideer??

På forhånd tak.

Hilsen Johannes

Til top Vis Johannest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johannest

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes