Sendt: 25 Juli 2011 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har erhvervet mig denne vellydende forstærker af første årgang med 4, 8 og 16 ohm ht-udgange.
Jeg søger lidt råd m.h.t. valg af rørbestykning.
Jeg spiller på både Telefunken og Mullard/Ultron EL 34 rør drevet af et GE JAN 5751 og E88CC Mullard som phase-inverters. Den varmeste klang synes jeg er i denne opsætning, mens Telefunken spiller mere neutralt men med mere punch og fasthed.
Jeg foretrækker Mullard opsætningen p.g.a. varme og en mere vintage klang, men af og til bliver stemmer og instrumenter trukket lidt for meget frem i lydbilledet - typisk Mullard.
Højttalere er Snells cV model som passer glimrende, men mellemtonen er meget neutral, så netop denne up-front´hed af stemmer afspejles markant og kan virke lidt for meget til sidst.
Er der nogen som har erfaring med valg af rør og sammensætning af forskellige rørkombinationer i denne forstærker?
Ligger dern største betoning i den tonale i udgangsrørerne eller i driverdelen - eller er det en kombination?
Jeg søger en mere laid-back klang a la Mullard, men uden MUllards fokus på stemmer og instrumenter men mere tilbagetrukket i mellemtonen.
Nogle ideer??
På forhånd tak.
Hilsen Johannes
|