Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til 2x CW CLS 215 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crankx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Har igår købt 2x Cerwin Vega CLS 215, og leder nu efter en brugt forstærker til dem, men da jeg ikke har så meget forstand på Hifi, kunne jeg godt bruge lidt hjælp.

Har omkring 3000 kr +- til rådighed , og mit værelse er vel nok en 30 kvadratmeter.

Har læst meget om det med forforstærkere/effektforstærkere, men har ikke helt forstået det.

Lad os sige jeg har en mindre forstærker, der måske er på 2x 40 Watt kont. 8 ohm, og jeg har tænke mig at trække disse højtalere, som kræver 2x 500 watt 8 ohm ved peak, hvis jeg så køber en Cerwin Vega CXA-10 effektforstærker, som yder 2x 550 Watt ved 8 ohm, er det så ikke ligegyldigt hvilket forstærker man har, hvis effektforstærkeren klarer alt arbejdet, eller er der noget jeg har misforstået ?

Til top Vis Crankx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crankx

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Crankx

Ja det kan godt lyde som om du har misforstået det lidt!

Hvis du anvender en effektforstærker, skal du bruge en forforstærker også. Hvis du køber en integreret forstærker kan den begge dele (integreret forstærker=forforstærker og effektforstærker i samme kabinet)

Og så kræver de ikke 500 w peak, de kan tåle op til 500 w peak såfremt det er ren og uforvrænget effekt du hælder i dem.

Så skriver du om du kan bruge din 2*40 W forstærker sammen med en effektforstærker. Det kræver at den har pre-out (pre-out er rca eller XLR stik der følger din volumen kontrol på udgangssignalet)

Vh

Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes