| Forfatter |
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Hvor finder jeg det billigste sølv kabel til rewire en rega rb 300 arm...
Og er der nogle der har prøvet orgin-live kontra lod på rega arm?
Eller er der andre der har gode erfaringer med skift af kabel..
Der er også dette incognito kabel, er det godt?
Eller Van den hul tone arms kabel,hvor køber man det henne..
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
Sulla Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også engang overvejet at få sat nye kabler i min tonearm. Men da jeg forhørte mig hos min pladespillerforhandler, rådede han mig til at bruge pengene et andet sted, da det er meget dyrt at skifte til sølv, alene i arbejdsløn, og at operationen kunne, hvis det var de forkerte folk der udførte den, resultere i en katastrofe.
Venlig hilsen
Sulla
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må kun skifte dit kontralod, hvis det ikke er af tungstens typen(den på den gamle model), for på de nye RB300 arme er kontraloddet udskiftet med et billigere materiale, da tungsten er blevet dyre.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
Du må kun skifte dit kontralod, hvis det ikke er af tungstens typen(den på den gamle model), for på de nye RB300 arme er kontraloddet udskiftet med et billigere materiale, da tungsten er blevet dyre.
mvh Gorm
|
|
|
Hvordan ved man om man har tungstenslod eller ej? (velvidende at der er mulighed for folk mener det er off-topic )
Jeg er nemlig i tvivl ang. min egen Rega 3 Planar. Jeg ved ikke hvor gammel den er, da det var en jeg fik brugt. Det er ikke den nyeste, men det er langt fra den ældste.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Tubeman Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
forskellen på tungstensloddet og det alm. er stort og det skyldes at tungstensloddet ud over at være mindre også er forsynes med en pakning der mindsker vibrationerne fra armen. Det giver mindre medlyd og længere levetid på lejerne osv.
ang. kabler. Jeg har hørt at der er problemer med sølvkablerne fordi de ikke er fleksible nok, de er for stive og det hindre armen i at arbejde som tænkt. Alt for mange har skiftet og fået dårligere lyd. Det skal dog siges at forskellige PU'er reagere forskelligt på armens anderledes bevægelser og der godt kan være nogen der har fået gavn af det.
Jeg kender to der har fortrudt deres opgradering af RB300. Så tænk dig om.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tungstensloddet er tunger en det alm.. og det kan kommer nærmer på lejerne !
Hilsen King .... -o
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan jeg uden overmenneskelige evner se eller finde ud af om min vægt er tungsten eller ej? Kan man se forskel? Kan man lugte det? Kan man føle det? Eller skal man tjekke curie-punktet eller hva?  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Phat Simon
Et Tungstenslod er mindre end end 5`er i diameter og et Stållod ( som sidder på den nye 3`er) er større end en 5`er i diameter.
Til troelskn.
Den pakning du beretter om, sidder både på Tungstensloddet og på Stålloddet og funktionen er ganske rigtigt, at opsuge de uundgåelige ressonanser der løber fra pick uppen, op langs armen og, hvis ikke der var denne gummiafkobling, ned i lejerne. Derfor er en udskiftning til et Originlod ikke en fordel. Et originlod skrues direkte på og derved vil vibrationerne sætte sig det eneste sted der er "slup", hvor lille det så end måtte være, nemlig i lejerne.
Til Jan.Bas
Der er ingen pick upper der profiterer af at armen "har sit eget liv" en Tonearm skal være en "mekanisk usynlig" bærer af pick uppen, så pick uppen kan koncentere sig om det den skal, nemlig at aflæse pladerillen. Derfor er en udskiftning til sølvkabel en tvivlsom affære, idet et sådan kabel usvigeligt sikkert vil forøge den mekaniske friktion og dermed forringe pick uppens arbejdsbetingelse.
Rega Tonearme er udbredte og berømmede fordi de, hvad angår samlekvalitet og mekanisk funktion overgår det meste på markedet, at udskifte det interne armkabel vil ihvertfald forringe den mekaniske funktion, om det vil forbedre lyden er tilgengæld tvivlsomt.
Hvis du ikke er tilfreds med den lyd dit anlæg leverer, så er der formentlig mange andre parametre der med større udbytte kunne forbedres.
Venligst
Bent Sejbæk
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker og vil straks undersøge hvilken jeg har - bare for at vide det.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan,
Hold pølserne fra din RB300 - det er penge ud af vinduet at begynde med kontravægts- og rewireshowet.
Hvis du vil have sølvkabel i din arm,så køb en Audionote Arm 2. Så er det trods alt fabriksmonteret og ikke hjemmefusk - der er alt for stor chance for at du smadrer lejerne hvis du vil gøre det selv...
|
| Til top |
|
| |