Forfatter |
|
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
soger lidt viden om rorforstaerker, vilke maerker er de 10 beste efter jeres mening?
og vilke er de 10 vaerste? eller med andre ord hvad er Ferrari og hvad er Fiat (ikke for at tale daarligt om Fiat) __________________ MVH
chillipepper
|
Til top |
|
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
OVC må høre til i toppen, og skal der en kineser med er Spark altså ikke uden evner. Radford er også rigtigt gode hvis de er i god stand. Rogue har jeg fundet noget kedelig men på ingen måde dårlig. Ampliwire har jeg aldrig fået til at spille ordentligt. Flere har jeg ikke hørt i huset *s*.
|
Til top |
|
|
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der godt nok mange at vælge imellem, men både priser, teknologi og effekt varierer jo vildt. Det er svært at sammenligne en 300B - 8 Watt forstærker fra Audio Note med en kæmpe fra Audio Research der yder flere 100 Watt. Prisen kan dog udmærket være den samme.
Mener du power eller pre med rør?
Et skud fra hoften:
Audio Note, Audio Research. Aestethix, BAT, VTL, Ayon, McIntosh, Nagra, LAMM, Spark, EAR, Rogue, Cary Audio, Conrad Johnson, Convergent, Einstein, Herron, Pure Sound .... og mange mange flere!
Personlig er noget af det bedste jeg har prøvet fra BAT, LAMM og Aestehix. Pure Sound er i en anden prisklasse, og giver meget for pengene. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 398
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
hejsa
soger lidt viden om rorforstaerker, vilke maerker er de 10 beste efter jeres mening?
og vilke er de 10 vaerste? eller med andre ord hvad er Ferrari og hvad er Fiat (ikke for at tale daarligt om Fiat) |
|
|
Spørg lige dig selv, hvor mange personer i Danmark har haft mulighed for at høre 10 verdensklasse rørforstærkere i deres eget system? Du får intet ud af at stille sådan nogle spørgsmål. Især ikke når de er så upræcise. .Kris
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselbaink har sådan set ret. Med fremkomsten af sider som denne, har mange helt glemt at man selv skal gøre lidt arbejde. Selv om nettet er smart, så kommer alt ikke gratis. Erfaring og gode råd bliver ikke altid serveret som endegyldige sandheder på et sølvfad.
Flere af os har brugt 1.000 vis af kroner på hifi-blade og slidt fodsålerne tynde ved forretningsbesøg, demoaftener, hifi-udstillinger samt besøg hos venner og bekendte. Den erfaring får du ikke bare ved at fyre et spørgsmål af. Personligt har jeg brugt ca. 40 år på det ... hvordan får jeg det ned på 10 linier her?
Så ... tag ud og lyt! Meld dig ind i en hifi-klub, kig forbi forretningerne eller læs evt. nogle tests i blade eller på hjemmesider og få lidt mere indblik i hvad der findes.
Ellers .... Google er din ven!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ti bedste (i vilkårlig rækkefølge):
RCA "Orthophonic" power amplifier.
QUAD II.
LEAK.
Beam Echo dl7-35.
Audio Master.
PYE PF 91.
GAUMONT KALEE amplifier Type 522.
Bofa V15.
Bofa V40.
Bofa V80.
De ti værste:
Vælg selv ti stk. Kina-skrald.
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
De ti bedste (i vilkårlig rækkefølge):
RCA "Orthophonic" power amplifier.
QUAD II.
LEAK.
Beam Echo dl7-35.
Audio Master.
PYE PF 91.
GAUMONT KALEE amplifier Type 522.
Bofa V15.
Bofa V40.
Bofa V80.
De ti værste:
Vælg selv ti stk. Kina-skrald.
|
|
|
Og det kan man sådan set heller ikke bruge til noget, der er mange meninger.
|
Til top |
|
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 31 August 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
en go rørslæde koster kassen -
der er ingen billige løsninger hvis målet er at opnå den optimale sound fra rør
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2011 kl. 05:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Spørg lige dig selv, hvor mange personer i Danmark har haft mulighed for at høre 10 verdensklasse rørforstærkere i deres eget system?
Du får intet ud af at stille sådan nogle spørgsmål. Især ikke når de er så upræcise.
.Kris [/QUOTE]
Kris nu var meneingen nu ikke hvem der har hvad, men mere om havd der regnes for det beste indenfor rorforstaeker
jeg er udemaerket klar over at der er delte meneninger om det og det er jo helt fint.
men ligesom i Topgear anmeller de biler som de fleste ikke har raad til og aldrig kommer til at prove at faa en tur i, men det er sgu da sjovt at se aligevel.
mvh
Flemming __________________ MVH
chillipepper
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2011 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hasselbaink har sådan set ret. Med fremkomsten af sider som denne, har mange helt glemt at man selv skal gøre lidt arbejde. Selv om nettet er smart, så kommer alt ikke gratis. Erfaring og gode råd bliver ikke altid serveret som endegyldige sandheder på et sølvfad. jeg har saa abselut ikke glaemt at tage ud at lytte selv og laese de artikler jeg kommer paa baader paa nettede og hifi-blade. har jeg forstaaet det rigtigt at du vil have betaling for din mening og raad?? jeg er ogsaa godt klar over at erfaring og gode raad er lige hvad de er i sidste ende er det op til dig/mig selv at danne sin egen mening. Flere af os har brugt 1.000 vis af kroner på hifi-blade og slidt fodsålerne tynde ved forretningsbesøg, demoaftener, hifi-udstillinger samt besøg hos venner og bekendte. Den erfaring får du ikke bare ved at fyre et spørgsmål af. Personligt har jeg brugt ca. 40 år på det ... hvordan får jeg det ned på 10 linier her? Nu er jeg jo ikke efter at faa 100% af din erfaring, men blot et efter min mening uskyldit spogersmaal om hvad der regnes for de beste rorforstaerker
Så ... tag ud og lyt! Meld dig ind i en hifi-klub, kig forbi forretningerne eller læs evt. nogle tests i blade eller på hjemmesider og få lidt mere indblik i hvad der findes. Sjovt nok trode jeg at det er her HiFi4All kom ind i billede hvor der er en multi vejs dialog og delte meninger da det nok ville blive lidt kedeligt hvis vi alle mente det samme.
mvh
flemming Ellers .... Google er din ven!
|
|
|
__________________ MVH
chillipepper
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 01 September 2011 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BAT (Balanced Audio Technology) VK-51 SE med et sæt VK-150 SE, så bliver det ikke meget bedere.
De er også lige kommet med et nyt sæt (Rex Pre og Rex Power) men har ikke hørt noget om dem i nu. VK-51 SE er også lige kommet i en ny udgave (VK-52 SE)
http://www.balanced.com/ __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 01 September 2011 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
BAT (Balanced Audio Technology) VK-51 SE med et sæt VK-150 SE, så bliver det ikke meget bedere.
De er også lige kommet med et nyt sæt (Rex Pre og Rex Power) men har ikke hørt noget om dem i nu. VK-51 SE er også lige kommet i en ny udgave (VK-52 SE)
http://www.balanced.com/
|
|
|
Ja vil nok sige af alle dem jeg har hørt ligge de i toppen, sammen med audio aero men dem laver de ikke mere..
|
Til top |
|
|
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 01 September 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den gode ende. Audio note, Luxman og Radford og mange flere, generelt er de gamle klassiske mærker fine borset fra at brugtpriser kan være lidt høje
Mindre godt Dynaco fx.
|
Til top |
|
|
knold Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 01 September 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Raincoat!
Kan du begrunde, hvorfor Dynaco er mindre godt?
Mvh.
Steen
|
Til top |
|
|
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 01 September 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Kan kun tilslutte mig at Balanced Audio Technology, er blandt noget af det bedste og mest velbyggede rørslæder man kan erhverve sig.
En VK75SE, kræver man tweaker lidt med forskellige rør, et bedre strømkabel, samt tube dampers er et must til de store udgangs rør.
Men derefter har man en rørslæde i verdenklasse.
Mvh
DTS __________________ Gustav = Slukket TV
|
Til top |
|
|
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 01 September 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Dynaco
Spinkel lyd og lydbilledet braser sammen ved bare en smule kompleks lyd, de kan lyde skønt når det kun er en vokal og en guitar der spller, lidt flere instrumenter og det hele klasker sammen, hvilket ikke kan kvalificere en forstærker til at være blandt de bedste. Men smag og behag er jo forskellig 
Mvh
|
Til top |
|
|