Forfatter |
|
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 05 September 2011 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har købt en XTZ 100D3, som jeg kun efter et par dage, allerede er rigtig glad og positivt overrasket over.
Spørgmålet går på, om jeg vil kunne opnå hørbar (for en ikke audiofil) bedre lyd ved at sætte et par fornuftige jump-kabler
imellem pre-out og main-in istedet for de metal-bøjler der sidder i fra standard. Fx. et sæt Van Den Hul "The Link".
Hvis det gør nogen forskel trækker forstærkeren et sæt Dali 850 med Van Den Hul D352 Hybrid ht-kabler.
På forhånd tak - Jeppe
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 05 September 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har aldrig prøvet det, og har med vilje ikke skiftet min bøjle fordi jeg ikke rigtig tror på det :)
men hvis du prøver, vil du så ikke lige skrive hvad du erfarer ?
|
Til top |
|
|
Clemensen2k Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg i hvert fald. Tvivler også selv på jeg kan høre den store forskel, men jeg vil ikke gå glip af noget, så der kommer et
par jumpers til i løbet af ugen :)
|
Til top |
|
|
P.Storgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 06 September 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har The Link på min XTZ 100D3 og bilder mig selv ind at jeg kan høre en lille forskel (Mere ren lyd), men det kan ligeså
godt være placebo.
Jeg er ikke så god til at høre forskel på lyden endnu.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 06 September 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De medleverede jumpers, er vel lavet af noget kedeligt metal som er forniklet. Et par massive kobber jumpers vil nok kunne gøre det lidt bedre. Jeg vil dog ikke sige nogen imod, hvis de mener der er forskel. Det kan man trods den korte signalvej, vel ikke udelukke.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 06 September 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt andet end de metalbøjler, vil lyde bedere.
carsten
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Alt andet end de metalbøjler, vil lyde bedere.
carsten |
|
|
HØRT
Det er tit billig metal der er i disse metalbøjler, som ikke er egnet til lyd
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag låget af kassen og i vil opdage at det nytte intet at skifte bøjler ud, da den interne fortrådning er langt langt under lavmålet - Kommer der måske mere vand ud af vandhanen, hvis der på den 1/2 tomme rørstreng er indsat ½ meter med 1 tommer rør ? Nej vel
|
Til top |
|
|
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har prøvet at køre med et alm. phono kabel (Tara Labs Prism), og jeg kunne ingen forskel høre...
Ligesom C.Bukowski er inde på, så tror jeg også det er meningsløst pga den interne konstruktion
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et af de utallige og trættende gimmicks i HIFI - hvis det virkeligt gav så meget mere så tror jeg sgu nok XTZ(eller andre producenter for den sags skyld) havde valgt at lave det med noget andet end metal-bøjlerne
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
Clemensen2k Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2011 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer i hvert fald et link kabler fra Van Den Hul ind af døren her en af dagene - så må vi jo se om jeg kan høre forskel,
bilder mig ind jeg kan, eller slet ingen af delene :)
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kan høre en forskel, så prøv at få fin kæreste kone børn agtig til at skifte uden du ved det. det ville være mere interessant. men hvis du ikke tror du kan høre forskel, så kan du nok heller ikke :)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
Hej
Jeg har prøvet at køre med et alm. phono kabel (Tara Labs Prism), og jeg kunne ingen forskel høre...
Ligesom C.Bukowski er inde på, så tror jeg også det er meningsløst pga den interne konstruktion |
|
|
Ja som C.Bukowski er inden på, så er brugt der selv i dyre højtalere, et ringen interne kable, ja det er lige meget at
smide formue på dyre højttaler kabler.
Den enste og rigtig måde at gøre det på (efter min mening), er at finde ud af hvilken interne kable der er brugt i højtalere,
og så regne frem til hvor stor kvadrate (hvor mange enheder der sidde i højtalere), og så gå ud og købe et tilsvarne kable.
En anden måde at forbinde et højtalere kabler på er at kodde det direkt på delfilter og lodde det dirket i forstærker, derved
undgår men et foringen led som stik kan værre (det kan så være upartisk løsning, men det er så en anden sag).
Tro virklige at man skal se sig god om, når det komme til lyd kabler, og finde kable producenter der gå imd for no-nonsen
filosofi, som et mærker som bl.a. Blue Jeans Cable, som netop leve kable af den type men bruger inden for TV, film
og lyd branchen, og hvis de kabler er gode nok, er der også gode nok til hjemmebrug.
Men dersværre så leve de stor Hifi kable producenter, af sælge deres kable soves ind i vodooe og placebo, og man derved
komme til at betale formuer for ingen ting.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
Endnu et af de utallige og trættende gimmicks i HIFI - hvis det virkeligt gav så meget mere så tror jeg sgu nok
XTZ(eller andre producenter for den sags skyld) havde valgt at lave det med noget andet end metal-bøjlerne |
|
|
Ja jeg er også træt af alle de gimmicks der er inden for HIFI, kunne ønske mig at man gik væk fra alt det reklame pynt der er
inden for HIFI brancen og der komme nogle flere spille på bane, der havde en no-nonsen filosofi.
|
Til top |
|
|
Divine XTZ Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også prøvet "the link" på min XTZ. Resultatet mere klar/ren lyd. Men lydbilledet bliver også lysere/slankere og bassen opleves mindre fyldigt, så det er lidt en smagssag. Hvis jeg stadigvæk havde min XTZ ville jeg prøve at få fat i nogle kobber linkkabler med så stor kvadrat som muligt. En strømsluger som XTZ reagerer også tydeligt på bedre strømkabler.
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Leise skrev:
Endnu et af de utallige og trættende gimmicks i HIFI - hvis det virkeligt gav så meget
mere så tror jeg sgu nok
XTZ(eller andre producenter for den sags skyld) havde valgt at lave det med noget andet end metal-bøjlerne |
|
|
Ja jeg er også træt af alle de gimmicks der er inden for HIFI, kunne ønske mig at man gik væk fra alt det reklame pynt der er
inden for HIFI brancen og der komme nogle flere spille på bane, der havde en no-nonsen filosofi. |
|
|
Just præcis. Bl.a. derfor jeg er fan af Ashley James(én af gutterne bag AVI) og hans filosofi omkring lyd og HIFI __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Canare 4S11 Cable fra www.bluejeanscable.co.uk, ville jeg tro
også gør det godt med XTZ
Canare 4S11 Cable
Og så et strøm kable der kan trække 10 amp plus en strømstærke forstærker, og der er ingen grund til at give formuer for
både højtaler og strøm kablet.
www.bluejeanscable.co.uk
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
StarTrek skrev:
Leise skrev:
Endnu et af de utallige og trættende gimmicks i HIFI - hvis det virkeligt
gav så meget
mere så tror jeg sgu nok
|
|
inden for HIFI brancen og der komme nogle flere spille på bane, der havde en no-nonsen filosofi. |
|
|
Just præcis. Bl.a. derfor jeg er fan af Ashley James(én af gutterne bag AVI) og hans filosofi omkring lyd og HIFI |
|
|
Synde lige du skal læse dette indlæg fra
www.poulsaudiobutik.dk vedr. Ashley
James
|
Til top |
|
|
Clemensen2k Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et eksempel og eller et link til et sådant strømkabel og hvor dyrt er det? :)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|